Rechte lijn i.p.v. route met Garmin Edge 1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Ik heb het volgende probleem met een route op mijn Garmin Edge 1000:

Als ik de route van Haaksbergen als GPX op mijn Edge zet, dan is de route op mijn Edge anders dan op het scherm van de PC in bijv. Basecamp. Op drie plekken wordt een rechte lijn gemaakt i.p.v. de route door de bossen. Nu heb ik deze Garmin net, dus ik weet niet of het ook bij andere routes is. Met onze andere Garmin (Oregon) hebben we dit probleem nooit gehad. Het is net of de Edge een deel van de Waypoints overslaat en er dan maar een rechte lijn neer zet op de kaart.

Ik heb de gpx zowel direct vanaf de website mtb-routes op de Edge gezet en ook via Basecamp: geen verschil, dezelfde fouten op de kaart.
Het lijkt geen fout in de gpx te zijn aangezien Basecamp wel de route goed laat zien. Als ik de route dan van mijn Edge inlaad in Basecamp zie ik de fouten, dus de Edge doet iets verkeerds met de route lijkt het.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Komt doordat een route altijd weer berekend word op de edge. Als het goed is heb je dit probleem niet als je een track ervan maakt. Die worden namelijk niet opnieuw berekend.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een route op de mtb is altijd behelpen.
De mooiste paadjes worden nooit in de route opgenomen omdat ze niet op de kaart staan, of omdat ze niet in de routering vd kaart zijn opgenomen.
Zo fiets je dus altijd over de brede paden...
Tracks gebruiken is het beste. Een track ligt vast, die is precies zoals iemand 'm heeft opgenomen, of zoals 'ie op de kaart is getekend.
Voor een Edge kan je een track converteren naar een course, en dan kan je ook nog aanwijzingen krijgen tijdens het fietsen.
Converteren kan met Javawa RTWtool of Ride With GPS.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef:Een route op de mtb is altijd behelpen.
De mooiste paadjes worden nooit in de route opgenomen omdat ze niet op de kaart staan, of omdat ze niet in de routering vd kaart zijn opgenomen.
Zo fiets je dus altijd over de brede paden...
Tracks gebruiken is het beste. Een track ligt vast, die is precies zoals iemand 'm heeft opgenomen, of zoals 'ie op de kaart is getekend.
Voor een Edge kan je een track converteren naar een course, en dan kan je ook nog aanwijzingen krijgen tijdens het fietsen.
Converteren kan met Javawa RTWtool of Ride With GPS.
Converteren kan ook met WinGDB3 http://www.sackman.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik werk met Mapsource en rijd met een Edge 605.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie