Hyperion (Nicolai Ion GPI)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Wow! Mooi!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Maar waarom heb jij je stuurpen zo omlaag gebracht? Juist voor een All Mountain / Enduro is een iets hoger stuur juist normaal.
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

mud mate schreef:Maar waarom heb jij je stuurpen zo omlaag gebracht? Juist voor een All Mountain / Enduro is een iets hoger stuur juist normaal.
Klopt, in eerste instantie wil ik het hier mee proberen, kans is zeer groot dat ik uiteindelijk een riser en hogere/kortere (10mm) pen ga gebruiken. Voor mijn commute is dit dan weer net iets handiger wat houding betreft.

In ander nieuws: mijn conditie is slecht (of ik wil te snel) en dan vanmiddag naar België, dat gaat janken worden.

*p.s. van die Garmin heb ik tot nu toe weinig last gehad, waar ik wel last van heb is dat mijn 3/4 broek heel af en toe blijft haken aan het ventiel van de achterdemper, omdat een of andere briljante geest dat ding niet in het midden heeft ontworpen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Heb je de Vyron al geprobeerd? En?
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Talk to us! Lol
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Een beetje tijd om iets te typen:
De dropper: had ik graag willen testen, maar deze was defect, de dropper babbelt niet met de remote. Deze gaat nu richting Magura, en ik heb van BC zolang een Reverb te leen gekregen, die het prima doet. Fijne shop!

Wat het (NOG) niet zo goed doet is mijn eigen controle over de fiets, ik moet wel ff wennen aan de grotere draaicirkel. (Eigenlijk leef ik op de fiets in een soort permanente staat van angst. :tong )

De Garmin heb ik met mijn knie nog niet geraakt, het hoesje ben ik op een of andere manier al wel kwijt geraakt.
Ook slecht nieuws van mijn voorste remschijf: die is gaan warpen tijdens een flinke afdaling. Is wel weer rechtgetrokken. Straks thuis de fiets in de revisie 2x Hope floating erop. Die schijfjes hou ik dan wel voor Nederland oid. :)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

En als je de stuurpen omdraaid? Persoonlijk zou ik een rechte korte stuurpen monteren. Dan heb je het directe van de korte pen en ligt je zwaartepunt niet te ver naar voren wat veel meer vertrouwen geeft. Zie de site van Mondraker. Daarnaast actief sturen door je fiets meer te kanten in de bochten.

De remschijven wat je beschrijft heb ik bij oververhitting van mijn xtr remmen ook wel last van gehad. Deze hebben nota bene koelribben maar die hielpen op dat moment ook niet. Maar na af gekoeld te zijn gewoon weer recht...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Mooie pics!

Jammer van je schijven dat ze gaan warpen. Kunnen ze niet lekker uitzetten door het design of is er een andere reden? Naar binnen toe kunnen ze niet lekker uitzetten denk ik, omdat het design vrij degelijk is. Had daar in mijn design wel een beetje rekening mee gehouden. Ook dat de remblokjes zouden worden "schoongeveegd" op het loopvlak zoals bij de meest remschijven...

Heb je ze al andersom gemonteerd al geprobeerd, met de sleufjes aan de buitenrand naar achter. Zodat je remblokjes makkelijker over je schijven glijden...

Overigens had ik ook al Hope floatings aangeschaft, nog voordat ik bij Brakestuff mijn schijven had besteld. Eigenlijk omdat ik voor de Alpen misschien niet zo'n vertrouwen had in mijn eigen schijven... Vooralsnog lijken mijn eigen schijven het goed te doen, maar heb nog geen Alpen of Ardennen ritjes met de schijven gemaakt... Dus of ze warm worden tijdens lange afdalingen? Geen idee, maar met Shimano XT remmen heb ik dat ook al eens meegemaakt... Weliswaar verwacht van mijn Hope remmen iets beter, maar misschien niet mijn eigen schijven...
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Mud: Een flatforce omdraaien is niet zo heel fraai, maar is wel een optie, kan zijn dat ik een andere stem overweeg om mee te testen. Ik denk dat gebrek aan ervaring/fietsgevoel momenteel zwaarder weegt, maar het begint te komen. :)

Suntoro: ik overweeg nog ze er andersom op te zetten. In Nederland zou deze schijf niet heel veel problemen hebben, maar daar heb ik ze in principe niet voor gemaakt. Een standaard BBB 203 schijf doet het beter wat warmte afvoer betreft, maar mijn eigen schijven hebben enorm veel bite. (En dat samen met een 4 piston caliper is waarschijnlijk ook het probleem, want dat zet zich toch om in warmte.) Ik denk dat jou schijf beter om gaat met hitte. De BBB schijven waar ik nu op fiets blijven ook redelijk goed werken. (maar gaan niet zo hard op slot.)

Belt en box: no problems, het blijft tot nu toe prima en stil functioneren. Fiets van 16,5kg is wel werken met de steilere klimmen. (Zelfs op asfalt al.) Daarin merk ik dat ik conditioneel nog niet ok ben, ik kwam met Alagos bijna overal boven en dat was ook geen veertje.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Daarom zei ik ook persoonlijk zou ik een rechte korte stuurpen monteren.

Ik weet niet waar je woont maar je mag bij mij best eens langs komen om wat lengtes te testen hoor. Ik heb 60 50 en 35 alleen wel allemaal met een 35 diameter voor het stuur en mijn sturen hebben een rise van 38 mm.
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

Clawhammer schreef: Belt en box: no problems, het blijft tot nu toe prima en stil functioneren. Fiets van 16,5kg is wel werken met de steilere klimmen. (Zelfs op asfalt al.) Daarin merk ik dat ik conditioneel nog niet ok ben, ik kwam met Alagos bijna overal boven en dat was ook geen veertje.
Wat voor versnellingsverhoudingen heb je nu eigenlijk op deze fiets zitten? Bij dit type fiets zou ik graag een versnelling hebben die vergelijkbaar is met 22x36 voor de steile stukken.

En met een Magic Mary op het achterwiel zul je ook altijd merken dat je harder moet werken. Een Hans Dampf of Nobby Nic zal wellicht ook voldoen aan de achterkant en zal zeker beter omhoog te trappen zijn.
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Rock razor achter werkt ook goed. Maar goed de eerste off road kms zijn een feit!
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Wanneer komen de betere foto's?
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

En hoe bevalt ie nu? Of te druk met werk projecten?

De belt loopt wel heel dicht langs de bovenkant van de chainstay of niet? Of is dst gezichtsbedrog?
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Wordt er nog gefietst?
Plaats reactie