Cannondale 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Om als fanatieke toerrijder, die het zich financieel wel, maar conditioneel niet kan veroorloven, toch zo'n dure droomfiets te kunnen rijden, evt met een vergevingsgezinde double met breder bereik?

Ik zou als merk alleen de allerduurste topmodellen evt uitrusten zonder bevestigingspunt voor voorderrie, maar ook een (wat goedkoper?) frame beschikbaar maken dat er tenminste op is voorbereid, zo'n bevestigingspunt heeft. Je bereikt er immers een grotere markt door. Goed voor het bedrijf, en goed voor de klant die een voorderrie/double/(triple) wenst. Er zijn merken die dat doen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

+1 aurelius
Er zijn genoeg financieel daadkrachtige mensen zonder conditie die wel zo´n fiets willen hebben maar hem dan niet kopen omdat er niet voldoende bereik voor hen op zit.
B82S
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: di 1 september 2009, 17:07

Lars TB schreef:
B82S schreef:Het verbaasd mij dat er bijna geen modellen meer worden geleverd met een derailleur voor, erg jammer.
Zie ik het goed dat er een mogelijkheid is om daar een derailleur te plaatsen?
Waarom wil je op een wedstrijdfiets nog een voorderailleur?
Denk je dat de meeste mensen die zo'n fiets kopen wedstrijden rijden? Ik denk het niet.
Ik fiets af en toe een wedstrijdje. Op het vlakke kan ik prima mee doen, klimmen wordt vanwege mijn postuur en gewicht wat minder. Vindt het wel erg leuk om lange tochten in de bergen te maken. Dan wil/ kan ik niet op macht fietsen, maar wil ik "relaxed" kunnen peddelen en genieten van al het moois. Uiteraard kan je een kleiner voorblad monteren, maar dan verkies ik schakelen en iets meer gewicht boven het enkel voorblad.
Ik hou van ruim bereik en mogelijkheden.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Op de F-Si Hi-MOD1 is er dan wel een voorderaileur te plaatsen..
Ik ben van plan om een fiets op te bouwen vertrekkende vanaf de FSi frameset..
Ik ga maar eens na vragen bij mijn dealer wat daar de mogelijkheid is.
> Ik wil inderdaad ook meer bereik, zoals hierboven vermeld...
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Denk dat het komt door dat de meeste mtb's van Cannondale afgemonteerd zijn met Sram en Sram heeft al aangegeven dat ze gaan overstappen met alleen maar single 11 en 12 speed.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Fsi hi mod black inc is nu verkrijgbaar voor 6k
Cdale heeft teveel stock
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

B82S schreef:
B82S schreef:Het verbaasd mij dat er bijna geen modellen meer worden geleverd met een derailleur voor, erg jammer.
Zie ik het goed dat er een mogelijkheid is om daar een derailleur te plaatsen?

Denk je dat de meeste mensen die zo'n fiets kopen wedstrijden rijden? Ik denk het niet.
Ik fiets af en toe een wedstrijdje. Op het vlakke kan ik prima mee doen, klimmen wordt vanwege mijn postuur en gewicht wat minder. Vindt het wel erg leuk om lange tochten in de bergen te maken. Dan wil/ kan ik niet op macht fietsen, maar wil ik "relaxed" kunnen peddelen en genieten van al het moois. Uiteraard kan je een kleiner voorblad monteren, maar dan verkies ik schakelen en iets meer gewicht boven het enkel voorblad.
Ik hou van ruim bereik en mogelijkheden.
Nu moeten jullie mij de schuld niet gaan geven...


Cannondale maakt een wedstrijdgerichte bike. Punt. Dan kun je roepen dat je er toertochten en dergelijke mee wilt rijden. Maar Cannondale noemt het een wedstrijdgerichte bike. Dat gaat ook op voor bijvoorbeeld de Epic. Dan moet je je niet afvragen waarom er geen voorderailleur op kan. Een wedstrijdrijder hoort die voor wedstrijden niet nodig te hebben. Nee, dan moet je niet gaan zeggen dat je hem toch wilt, dan moet je een fiets kopen die wel bij je inzetbereik past. Klaar.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

B82S schreef:Het verbaasd mij dat er bijna geen modellen meer worden geleverd met een derailleur voor, erg jammer.
Zie ik het goed dat er een mogelijkheid is om daar een derailleur te plaatsen?
Als je een Sram Eagle 1x12 zou monteren heb je geen voorderailleur meer nodig, want de range komt overeen met een 2x10.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Maar dan lopen ze te zeuren dat de stappen te groot worden
Bird Aeris 9 blurple
heidi
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 15:22
Mijn mountainbike: I am Specialized

Op de Scalpel SI kun je een directmount frontpull der. monteren. Met een AI 64/104 spider op de Si crank heb je dan nog steeds een goede kettinglijn.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Voor de 0,001% van de bikers die ietwat succesvol zijn bij wedstrijden is het topsegment van Cannondale interessant, voor de rest van het gepeupel, waar het gros hier toe behoort, zijn vele andere, betere, betrouwbaardere en vooral leukere merken voorhanden. #knuppelinhoenderhok :-q
En wat is hier het praktisch nut van?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

crankstel schreef:
B82S schreef:Het verbaasd mij dat er bijna geen modellen meer worden geleverd met een derailleur voor, erg jammer.
Zie ik het goed dat er een mogelijkheid is om daar een derailleur te plaatsen?
Als je een Sram Eagle 1x12 zou monteren heb je geen voorderailleur meer nodig, want de range komt overeen met een 2x10.
Ik rijd 2x10, 24-38 icm 11-41 gemodificeerde cassette, dus al extra breed bereik.
Ben natuurlijk meteen gaan rekenen of 1x12 minimaal een even breed bereik heeft: helaas niet het geval.
Alleen SRAM 2x11 heeft echt een breed bereik. Als ze die nou in een XO uitvoering op de markt brengen zijn ze er. Kan de triple echt weg, gaan ze lekker door met 1x voor de goden en 2x voor de stervelingen :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Paul Rush schreef:Voor de 0,001% van de bikers die ietwat succesvol zijn bij wedstrijden is het topsegment van Cannondale interessant, voor de rest van het gepeupel, waar het gros hier toe behoort, zijn vele andere, betere, betrouwbaardere en vooral leukere merken voorhanden. #knuppelinhoenderhok :-q
+1 :D #nooitmeereencannodale.
Rijd perfect, maar veel te veel specifieke onderdelen en weinig dealer en c,dale ondersteuning bij het verhelpen van kraakjes.

Daarnaast dacht ik dat het f29 frame voor slap was maar na montage van een syntace stuur is de fiets voor 2x zo stijf, dus een truvatif carbon stuur is ook gewoon rommel op een fiets van 4k.
mosselmania
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 7 september 2013, 20:01

endorfin schreef:Fsi hi mod black inc is nu verkrijgbaar voor 6k
Cdale heeft teveel stock
waar kan men zich melden?
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Cube-Elite schreef:
Paul Rush schreef:Voor de 0,001% van de bikers die ietwat succesvol zijn bij wedstrijden is het topsegment van Cannondale interessant, voor de rest van het gepeupel, waar het gros hier toe behoort, zijn vele andere, betere, betrouwbaardere en vooral leukere merken voorhanden. #knuppelinhoenderhok :-q
+1 :D #nooitmeereencannodale.
Rijd perfect, maar veel te veel specifieke onderdelen en weinig dealer en c,dale ondersteuning bij het verhelpen van kraakjes.

Daarnaast dacht ik dat het f29 frame voor slap was maar na montage van een syntace stuur is de fiets voor 2x zo stijf, dus een truvatif carbon stuur is ook gewoon rommel op een fiets van 4k.
:-D
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Plaats reactie