Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik verwacht nog steeds nat gezien het er van de week bij lag.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Route ligt er prima bij :-q :-q
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Vandaag Diever en Appelscha gedaan. Diever is nog redelijk nat. Appelscha ligt er wel mooi bij. Paar natte plekken. Was mooi rustig vanmiddag. Geen andere mountainbiker gezien, iedereen was zeker bang om een bui op zijn kop te krijgen. Ik heb het droog gehouden, precies tussen de buien door gefietst. :lol:

Met de regen waar ze het morgen en overmorgen over hebben zal het wel weer nat worden.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik heb gisteren ook de combi gereden. Wat mij opviel was dat op de route van Diever een paar pijlen misten. Als je de route niet kent dan rij je daar heel gemakkelijk verkeerd. Dat is jammer.
Vrijdag had ik een rondje Gieten gedaan, die route was toen volledig droog, ik hoefte mijn fiets niet schoon te maken. Appelscha en Diever waren gisteren al een stuk natter en dat zal nu helemaal zo zijn na alle regen van vandaag.

Zondagochtend is drukker, op de route van Appelscha heb ik nog wel wat andere mtb-ers gezien.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

modderfietser schreef:Ik heb gisteren ook de combi gereden. Wat mij opviel was dat op de route van Diever een paar pijlen misten. Als je de route niet kent dan rij je daar heel gemakkelijk verkeerd. Dat is jammer.
Nu weet ik uit betrouwbare bron. (laats contact over een boom) dat ze bezig zijn met palen. :D Dus komt vast goed.

Maar mijn tip, schaf een Garmin of ander gps computer aan. Als je een route gaat rijden die je onbekend is zet je hier in de gpx van de route. Altijd handig als back-up als je twijfelt welke kant je op moet. :-q
◼︎ Go round the outside.
wst
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 20:51
Mijn mountainbike: Specialized Carve Expert 29"

Is iedereen aan het fietsen ofzo? ;-)

Hoe ligt de boel erbij nu het een tijdje super weer is geweest?
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Appelscha lag er afgelopen week mooi bij, sommige plaatsen alweer aardig mul.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vandaag was het lekker rustig op de routes van Appelscha en Diever. Ik heb geen enkele andere mtb-er gezien. Wel twee keer een ree op de route.
Ik had verwacht dat beide routes helemaal droog zouden zijn. Bij Appelscha was dat zo, bij Diever nog niet helemaal, er lagen nog een paar plassen op de route. Bij Diever zijn de pijlen weer herstelt, waar ik de vorige keer nog een paar miste, was de route nu weer overal duidelijk aangegeven.
Op beide routes zijn er al weer een aantal stukken waar het zand lekker mul wordt, terwijl op andere plekken de modder net of nog net niet opgedroogd is.
De rode route blijft een hele mooie uitbreiding. Dit stuk is de meeste fun van de hele combi en meteen ook ver uit het zwaarste stuk. Ik vind het indrukwekken om te zien hoe goed de mogelijkheden van dit gebied hier gebruikt zijn. Ik start altijd bij het groote veen, dan zit de rode route redelijk op het eind, na de rode route is de meeste kracht dan wel uit de benen verdwenen.
Op de route van Appelscha bij het groote veen (even voor de klinkerweg) is weer een oud stukje route in de route opgenomen. Vroeger was dat altijd een heel nat gedeelte maar nu lag het er goed bij.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Zojuist nog een lekker stukje gereden. De route heeft onderhoud gehad (roosters) en kleine omleidingen.

Voor de liefhebbers van stof, cq. zand in de mond, dit is je kans.
De combinatie los zand en harde wind geeft een schurend gevoel op je tanden en in je mond.
Onderweg nog een mooi paartje goudvinken gezien. Mijn middag is geslaagd.

Nu eerst een La Trappe Witte Trappist :bier:
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vanmiddag ook nog geweest. Na de buien van gisteren is het parcours minder droog. Lekker gereden op een mooie zonnige namiddag. Bij paaltje 77 vloog er een buizerd vlak voor mij langs, op een afstand van minder dan 1 m. Hoe mooi kan het zijn.

De snoeiwerkzaamheden van de afgelopen periode kunnen mij niet echt bekoren. Het sparrenbosje is veel minder spooky en het deel langs de Appelschaseweg/Canada is een complete aanfluiting. Veel te kaal, zeg maar een troosteloze aanblik vooral met de achtergebleven stobben in het kale veld.
Stumpjumper one
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 17:22

de route ligt er super bij, mooie nieuwe passages en oude stukken weer in eere hersteld.
het was weer even zweten met dit perfecte weer :D
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

No Biker schreef:Vanmiddag ook nog geweest. Na de buien van gisteren is het parcours minder droog. Lekker gereden op een mooie zonnige namiddag. Bij paaltje 77 vloog er een buizerd vlak voor mij langs, op een afstand van minder dan 1 m. Hoe mooi kan het zijn.

De snoeiwerkzaamheden van de afgelopen periode kunnen mij niet echt bekoren. Het sparrenbosje is veel minder spooky en het deel langs de Appelschaseweg/Canada is een complete aanfluiting. Veel te kaal, zeg maar een troosteloze aanblik vooral met de achtergebleven stobben in het kale veld.
Ja, viel mij ook op dat kale stuk, hier snap ik weer niks van idd :~
One life, ride it!
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Dat is door SBB gedaan om de duinen meer ruimte te geven. Op de andere kant van de weg liggen velden (inmiddels geen veld meer) die door SBB zijn aangekocht de bedoeling is dat dat ook natuurgebied word.

Zonde is het wel.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Lekker weertje vanmiddag. Donkere wolken boven het Drents-Friese Wold, een klein buitje richting de 1e passage van de klinkerweg. Het parcours ligt er droog bij. Had ik niet verwacht na de vele regen van de afgelopen dagen. De roosters die op enkele klimmetjes zijn aangebracht, liggen of bloot of los.
Gebruikersavatar
richard-w
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 17:03
Mijn mountainbike: Scott scale rc
Contacteer:

Ik ben van plan om morgen naar appelscha en diever te gaan, voor de zekerheid wil ik graag de GPX file op de garmin zetten. Weet iemand of de route van Appelscha-Diever die op mtbroutes.nl staan dat die up to date zijn?
Plaats reactie