Garmin en tablet.

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Als je een micro sd in de garmin hebt zitten, en die werkt, zet je de garmin uit, de kaart uit de garmin halen en in de tablet stoppen. Er staat een map op 'new files' , hierin het gpx bestand zetten en kaartje weer in de garmin stoppen. Garmin weer aan zetten. En hij zou nu in de garmin moeten staan onder....
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

De tracks hoeven niet perse in CC gemaakt te zijn maar wel geüpload naar CC. (misschien bedoel je dat ook)
Bij een zelf gemaakte (getekende) track is het wel zo dat deze het gemakkelijkst via CC naar het apparaat te sturen is en je deze dus wellicht beter ook in CC kan tekenen.

Op Android (S6) kan ik koersen welke ik reeds in CC heb staan wel via BT naar mijn Edge 810 zenden.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Bowiex schreef:De tracks hoeven niet perse in CC gemaakt te zijn maar wel geüpload naar CC. (misschien bedoel je dat ook)
Waar kun je uploaden in CC, volgens mij is deze optie niet aanwezig?

Kabeltje gebruiken lijkt me makkelijker dan sd kaartje steeds ompluggen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Import van een getekende track werkt idd niet maar wel de upload van een gereden track waarvan je vervolgens weer een koers kan maken. Deze kan ik dan via de app naar mijn 810 zenden.
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

De garmin updaten gaat niet via de tablet dan?
Ik zie dat je via garmin express de updates kan downloaden vanaf de website en zo op de garmin zetten of heb ik het mis?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Garmin Express draait op OS X of Windows. Er zijn bij mijn weten niet heel veel mensen die hun GPS met alleen een tablet gebruiken, dus de kennis daarover zal niet makkelijk te vinden zijn. Probeer het eens op een GPS-georiënteerd forum:

WayPoint GPS Forum
GPS-Expert Forum
Vorsprung durch Pedantik.
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

Dan zal ik de gps uit men hoofd moeten zetten.
Ga niet nog een windows laptop of dergelijke aanschaffen ook.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb het hele gedoe net zelf ook meegemaakt en ben nu over op OsmAnd navigatie ( android appstore)
Draait met offline kaarten op tablet en smartphone, je kunt een free versie al goed gebruiken. Ik zoek routes op de tablet, bekjjk ze daar op de app en stuur ze dan als email naar mijn smartphone. Die op het stuur en je hebt gelijk een groter scherm.
NB ik heb een waterdichte S5, dus kan ook nat in de bagger.
Google maar eens. Het werkt top en heeft erg goede kaarten!
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Philleuh87 schreef:De garmin updaten gaat niet via de tablet dan?
Ik zie dat je via garmin express de updates kan downloaden vanaf de website en zo op de garmin zetten of heb ik het mis?
Software updates gaan naar de edge 520 via Bluetooth sinds de een na laatste update.
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

Teixido schreef:
Philleuh87 schreef:De garmin updaten gaat niet via de tablet dan?
Ik zie dat je via garmin express de updates kan downloaden vanaf de website en zo op de garmin zetten of heb ik het mis?
Software updates gaan naar de edge 520 via Bluetooth sinds de een na laatste update.
En waar komen die updates dan aan? Toch op een windows laptop of dergelijke?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Dertig seconden Googlen vertelt mij dat sinds enige tijd firmware updates via de Garmin Connect app over Bluetooth kunnen worden uitgevoerd.
Vorsprung durch Pedantik.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Kwam een mooi artikel van MrGPS tegen toen ik in Google zocht.
http://www.mrgps.nl/basecampmapsource-o ... et-kan-dat" onclick="window.open(this.href);return false;

Als updaten een probleem voor je is dan kan je eventueel nog de grotere broer overwegen. De Edge 1000, die heeft Wifi waarmee updates gedownload kunnen worden. Je houdt dan nog wel het probleem van routes zelf maken.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

De beperking om routes (GPX bestanden) vanaf een GSM te uploaden naar een Garmin is exact de reden dat ik deze week ga kijken of een smartwatch mijn probleem oplost en ik geen Garmin heb gekocht.
Ik heb een Sony Smart watch 3 besteld, op mijn GSM installeer ik komoot welke de navigatie o.b.v. een GPX bestand zou kunnen verzorgen. Eigenlijk wil ik enkel een verlengde van mijn GSM hebben.
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

MdBruin schreef:Kwam een mooi artikel van MrGPS tegen toen ik in Google zocht.
http://www.mrgps.nl/basecampmapsource-o ... et-kan-dat" onclick="window.open(this.href);return false;

Als updaten een probleem voor je is dan kan je eventueel nog de grotere broer overwegen. De Edge 1000, die heeft Wifi waarmee updates gedownload kunnen worden. Je houdt dan nog wel het probleem van routes zelf maken.
Mooi artikel, maar gaat dus over een windows tablet, en ik heb een android tablet.
Nu ik twijfel nog tussen de 810 en 1000.
Heb enkel wat bang hem te weinig te gebruiken, ik rijd maar 1x per week.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Windows tablet werkt perfect, is feitelijk gewoon een windows pc met een tablet jasje.
Maar je hebt Android.
Zit er een USB connector op je tablet waar je een randapparaat (usb stick, cardreader) op aan kunt sluiten ?
Veel tablets en telefoons zijn zelf randapparaat, geen usb hub.
2 randapparaten kan je niet aan elkaar knopen.

Kijk hier eens:
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/mobiel/ ... 25677.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er wordt alleen gesproken over uploaden, dus jouw rit op internet zetten.
Lees niets over downloaden, dus een gpx vanaf internet op je toestel zetten...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie