Ik heb zondag zo'n 6uur op m'n mountainbike gezeten en toen ik thuis kwam en douchte voelde ik een piekend gevoel op m'n zitvlak. meer specifiek de regio waarmee het achterste van het zadel contact maakt. Deze regio gloeide nogal en zag rood dus dan maar wat flamazine aangesmeerd. Ondertussen is het al wat beter, maar ik doe vooral zittend werk dus ik zit er ook de ganse tijd op wat niet zo fijn aanvoelt. Het zadel op m'n mtb is niet m'n favoriet dus dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Nu was het plan om deze avond en morgen 2x 2u rit te doen , maar de vraag is ofdat dit wel verstandig is (ook met het mooie weer eind deze week geen zin om dan 4 dagen te moeten boeten en niet te mogen rijden

Is dit zo'n gevalletje van chamois creme smeren de volgende keer bij zo'n lange rit ? Heb er al veel over gelezen maar nog nooit nodig gehad (dacht dat dit voor irritatie bij de zitbeentjes was). Heb hier wel een potje uiercreme staan en als ik goed lees heeft dit ongeveer dezelfde werking. Kan ik dit dan smeren en toch gaan rijden met de zekerheid dat het probleem niet erger wordt ?