Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bonanza
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 carbon, Niner RKT RDO
Contacteer:

do 10 maart 2016, 22:13

Zal hem de volgende keer meenemen :-q
Bakpoeder
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

vr 11 maart 2016, 10:13

rebyte schreef:Status zo goed als droog en zéér snel (af en toe zelfs erg hobbelig) parcours.
Dat hobbelige komt omdat teveel mensen het parkour blijven rijden, ondanks dat het te nat is. Zonde, meestal is één dag geduld genoeg om weer te genieten van een droog, en minder hobbelig, Schoorl.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29er, Canyon Ultimate CF SL 9.0 SL, Kona Honky Tonk
Contacteer:

za 12 maart 2016, 09:14

Veruit het meest vervelende hobbelstuk is bij de nok imo, dat komt omdat er veel in de rem geknepen wordt daar.
Het overige deel van het parcours is altijd spot on.
Biking skills or Hospital bills
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

za 12 maart 2016, 19:13

De afdaling klein Zwitserland is ook hobbelig
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
M-thing
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ma 14 maart 2016, 00:08

Afgelopen middag was er iemand bij het afdalen van de Nok onderuit gegaan, zag er vervelend uit, Politie en ambu waren ter plaatse en het slachtoffer kreeg zuurstof toegediend.
Ik hoop dat het allemaal minder ernstig was dan het eruit zag.

Complimenten aan dat jongetje dat bovenop de Nok stond om het 'verkeer' te waarschuwen.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29er, Canyon Ultimate CF SL 9.0 SL, Kona Honky Tonk
Contacteer:

ma 14 maart 2016, 07:58

Het blijft de gevaarlijkste afdaling van Noord Holland. Dat blijkt wel weer.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

ma 14 maart 2016, 16:37

jaspero schreef:Het blijft de gevaarlijkste afdaling van Noord Holland. Dat blijkt wel weer.
je bedoelt het is de enige (echte) afdaling in Noord Holland ;)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 14 maart 2016, 18:11

funride schreef:
jaspero schreef:Het blijft de gevaarlijkste afdaling van Noord Holland. Dat blijkt wel weer.
je bedoelt het is de enige (echte) afdaling in Noord Holland ;)
Dat ook :)
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

ma 14 maart 2016, 18:43

Hier staat een stukje over het ongelukje van gisteren.
https://www.facebook.com/Reddingsbrigad ... 1/?fref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

di 15 maart 2016, 00:21

Snap niet wat er zo lastig is aan de Nok afdaling.
Evt is ie gewoon stapvoets te nemen.

Ik vind dat er op Spaarnwoude trickyere afdalingen liggen met grind etc.
marinus23
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

di 15 maart 2016, 09:43

Voor jou misschien wel, maar als je ziet wat voor verschillende type mensen er 'even een rondje Schoorl' gaan doen, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat mensen het vaak onderschatten. Je eigen kunnen is niet het meest bruikbare referentiekader in deze.

Overigens ben ik zelf ook wel eens head-first op de nok gevallen. Kan iedereen overkomen hoor.
yougo1983
All rounder
All rounder

di 15 maart 2016, 11:30

Bakpoeder schreef:
rebyte schreef:Status zo goed als droog en zéér snel (af en toe zelfs erg hobbelig) parcours.
Dat hobbelige komt omdat teveel mensen het parkour blijven rijden, ondanks dat het te nat is. Zonde, meestal is één dag geduld genoeg om weer te genieten van een droog, en minder hobbelig, Schoorl.
Het lijkt mij dat aardig wat hobbels komen doordat velen met dichtgeknepen remmen naar beneden te rijden. Als we niet kunnen rijden als het te nat is en niet rijden als het te droog is dan is er altijd wel een reden om niet te rijden.

Als je geen hobbels wil hebben lijkt het mij het beste om op de weg te gaan rijden en als dat te veel is kun je in Alkmaar ook op een wielerbaan rijden.
B@zz
All rounder
All rounder

di 15 maart 2016, 14:24

jf schreef:Ik heb een en ander opgeschoond...
Hmm, zo te zien is mijn laatste bericht ook opgeschoond. Opmerkelijk, waarom censuur? Vanwege dat plattegrondje met een (mogelijk) stukje van het nieuwe parcours, dat nog niet gepubliceerd mag worden? Ter herinnering, het betrof een traject van circa 1 km waarvan bijna de helft bestond uit een openbaar toegankelijk fietspad en ±500 meter van het huidige (uiteraard ook openbaar toegankelijke) mtb-parcours. En met alle goede bedoelingen had ik voor dat geasfalteerde fietspad — louter als tip — een alternatief geschetst, namelijk een fraaie (reeds bestaande) singletrack. Wat is daar zo geheimzinnig aan, dat dat 't forum-daglicht niet zou kunnen verdragen? De originele versie van nieuwe mtb-parcours is toch ook gewoon op een Staatsbosbeheer-detailkaart gepubliceerd.

Voor alle duidelijkheid wil ik hierbij nogmaals laten weten dat ik als mtb'er uiteraard helemaal geen probleem heb met de aanleg van het nieuwe mtb-parcours (ofschoon ik wel zo mijn bedenkingen heb over het ontwerp ervan). Als hardloper vind ik het daarentegen wel jammer dat t.z.t. circa 8 bestaande, vrij toegankelijke paden niet meer te gebruiken zullen zijn. En dát ongeacht of die paden (nagenoeg) volledig of voor een klein deel worden opgenomen in het mtb-parcours. De overgebleven stukken van de betreffende paden zijn dan immers doodlopend geworden voor wandelaars/hardlopers. Als dat niet zo is, hoor ik het uiteraard graag. En dan niet zoiets als ‘dat is onzin allemaal’ of andersoortige woordspelletjes, gewoon graag een inhoudelijke reactie. Liefst hier in het openbaar, maar mag eventueel ook middels een mailtje. Immers...

Zo anoniem vertoeft B@zz nou ook weer niet op het Mountainbike-forum. B@zz kent bovendien meerdere MTB-NW'ers, is met de voorzitter nog een paar keer naar het PWN-kantoor geweest om aldaar te bomen over de nodige mtb-perikelen in het Noord-Hollands Duinreservaat, en heeft hem naderhand ook meermaals gegidst over de mooiste tracks in het NHD e.o. (en na afloop telkens wat gedronken). Voorts heeft B@zz inderdaad niet geholpen bij de aanleg van het nieuwe parcours (anders had het er ook heel anders uitgezien ;)). Overigens verricht B@zz wel regelmatig allerlei onderhoudswerkzaamheden in het NHD, maar dat natuurlijk geheel terzijde.
Laatst gewijzigd door B@zz op di 15 maart 2016, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
yougo1983
All rounder
All rounder

di 15 maart 2016, 15:24

Dan is natuurlijk wel de vraag waarom B@zz niet even met de persoon kwestie contact opneemt zodat jullie met elkaar bespreken waarom het niet handig is het kaartje van het mogelijke nieuwe parcours openbaar te maken.
Verder kan ik mij er bij voorstellen dat er aardig wat mensen al op het nieuwe parcours gaan biken zonder dat het al rond is met de vergunningen. Dat zou dan weer koren op de molen zijn voor de tegenstanders van het nieuwe parcours. Het gaat natuurlijk allemaal om beeldvorming. Zijn bikers vernielers van de natuur of sportieve natuurliefhebbers.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

di 15 maart 2016, 22:07

Als je dan gewoon even contact met Boss opneemt (zoals hij je een aantal keer heeft gevraagd) kan je dat met hem bespreken, het is momenteel gewoon niet handig dat iedereen weet waar de nieuwe route ligt, er zijn toch altijd mensen die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en toch gaan rijden.
Het gebied dat jij aangeeft als alternatief is een no go area, zelf wandelaars mogen daar niet komen.
Op dit moment ligt echt alles wat er in Schoorl gebeurt onder een vergrootglas en werken wildrijders de ontwikkelingen tegen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie