MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Helaas (voor velen hier) was ik genoodzaakt de brug toch makkelijker te maken door hem te verlagen. Hij was te heftig waardoor mensen met minder ervaring naar beneden vielen.
De brug is 50 cm omlaag gezet. De schans ervoor is vloeiender gemaakt waardoor deze nu goed te springen is. Zo hou je lekker vaart over om de brug ook te kunnen springen. En dat lukt lekker heb ik al getest ;) Er zit nu wel een veel beter flow in en je kunt lekker doortrappen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vandaag ff een schans gebouwd. Hij springt heerlijk moet ik zeggen. :9

Verder de rollercoaster wat verbeterd.

Afbeelding
Afbeelding\
Afbeelding
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Nog een nieuwe kombocht gemaakt, ouderwets hoog:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Gister weer eens met de kids rond gereden. Het lag er prima bij. Vooral het stuk met de kombochten was favoriet dus die een paar keer gedaan. Ze willen graag meer van die grote hobbels en bruggetjes.... dus..... :-)
:-q
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

The Borg Cube schreef:Gister weer eens met de kids rond gereden. Het lag er prima bij. Vooral het stuk met de kombochten was favoriet dus die een paar keer gedaan. Ze willen graag meer van die grote hobbels en bruggetjes.... dus..... :-)
:-q
Er lag een verse kombocht met een nieuwe schans erachter. ;)

Afbeelding


As. zaterdag heb ik een voorlichting/workshop parcours bouwen waarbij ik vast wel genoeg nieuwe ideeën op zal doen voor GMA.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Ja is top ! Ben benieuwd naar de volgende stappen. Het lijkt me nog steeds een goed idee om het lange stuk langs het water slingerend over het dijkje te laten lopen. Goed voor de afwatering en een mooie flow. Misschien even de winter afwachten.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

The Borg Cube schreef:Ja is top ! Ben benieuwd naar de volgende stappen. Het lijkt me nog steeds een goed idee om het lange stuk langs het water slingerend over het dijkje te laten lopen. Goed voor de afwatering en een mooie flow. Misschien even de winter afwachten.
Wie weet gaat dat idd gebeuren, afhankelijk of gma hiermee akkoord gaat. Zin om dan te helpen met de aanleg ervan?
koen.zanders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 15:53
Mijn mountainbike: Commencal meta am v4 2016

heb hier gefietst aantal weken geleden, helemaal geweldig. verveeld niet. zeker waard om weer is terug te komen
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Mooi zo. Hij ligt er nu wel mega slecht bij door de regen/modder.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

30 december ga ik de kombochten herstellen zodat we van de zomer weer lekker kunnen biken. Er liggen veel aangekoekte bladeren die eruit geharkt moeten worden zodat het water weer goed kan wegstromen. Ook moet er wat schepwerk aan gebeuren zodat ze weer vloeiend lopen. Hier kan ik echt wel (veel) hulp voor gebruiken dus mocht je niks te doen hebben in je vakantie of een keer willen helpen... Ik kan je hulp goed gebruiken. Wie o wie helpt mee.

10:00 uur wil ik starten tot zolang we zin hebben. Zelf zorgen voor eten/drinken handschoenen en een schep of hark is ook handig.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Status update:

Nat. Hopelijk April een beetje droog.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Ik had het gezien idd, en ze zijn met bomenkap bezig wat ook niet geheel ten goede komt van de ondergrond.
Ik ben doorgereden naar Schoorl.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

GMA begint op te drogen. Afgelopen week was het prima rijden. De komende week voorspellen ze paar kleine buitjes. Na zo'n buitje verwacht ik wel dat het parcours de dag erna redelijk droog is. Alles natuurlijk afhankelijk van de intensiteit van de bui.

Ik ben ook weer met wat leuks bezig. Rij je een rondje over het parcours dan kun je al een sneek previeuw tussen de bomen door opvangen. ;)
To be continued....
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vandaag weer ff bezig geweest met de nieuwe lus:

Brug gemaakt:
Afbeelding

Sprong naar een greppel
Afbeelding

Dan kombocht naar links en weer terug de greppel in en er weer uit
Afbeelding

En een scherpe kombocht naar rechts
Afbeelding

Ook ff een soort trap gemaakt waar je omhoog moet.
Afbeelding

Zo, nu languit op de bank. Ik ben kapot! :')
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Voor diegene die het nog niet gezien hadden. De nieuwe lus op GMA is open. Paar leuke rollers, kombochten en een drop.

https://www.facebook.com/MTBgeestmeramb ... 505265519/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie