canyon torque dhx

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
pathfinder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 februari 2014, 13:43

Ik ben van plan om een torque dhx te kopen.
Ik ben 180cm en bbl van 84
Ik ben in koblenz gaan testen en de medium voelde heel wendbaar maar een beetje compact.
De large voelde een beetje log maar ik denk wel stabieler als het steil en recht naar onder gaat .
Het zou mijn eerste DH bike zijn en twijfel een beetje over de maat.
Moet ik gaan voor de stabiliteit of de wendbaarheid?
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Je moet helemaal niets ;)

Playfull, park etc. kan iets korter handig zijn.
Hogere snelheid, steiler gebieden etc. kan iets langer fijn zijn.

Het één is niet perse beter dan het andere, al zou ik zelf denk ik voor Large gaan.

Weet even niet de geometrie van een DHX dat kan meespelen, is het je eerste DH bak en was er een DH track in Koblenz?

Als het je eerste DH is voelt het wellicht wat lomper dan als je het al gewend bent ;)
Daarnaast, als het test parcours in Koblenz niet steil/snel genoeg was, voelt een DH wellicht wat lomper dan hij in werkelijkheid is.

En dan nog een vraagje van mijn zijde. De DHX. Vanwaar de keus? Er is veel keus in DH land en dit is niet de meest gemaakte. Vandaar :)
pathfinder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 februari 2014, 13:43

Dhx ,Afmontage en prijs .. kan je niet langs kijken.
De boxxer team voelde geweldig
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Boxer team is ook geweldig :) Die heb ik namelijk ook ;)

Zoals gezegd ik ken de DHX net zo goed maar zie hem ook niet zo veel. De YT Tues zie je wel veel en wordt ook door de vaklui de hemel in geprezen (PinkBike, Dirt etc.)

Vermoedde al dat je keus ingegeven was door de gunstige prijs/kwaliteit verhouding. (en daar is helemaaaaaaaaal niets mis mee) Dus ik dacht dat YT dan wellicht ook op je lijstje zou kunnen staan. (als ze voorraad hebben...)

Maareh, hoe was de test track? En wat denk je van de rest van mijn verhaal. Kun je er wat mee?
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

Alleen kan de tues op prijs/kwaliteit niet meer mee komen... de enige Alu versie, vind ik t.o.v. de torque erg karrig afgemonteerd. De carbon versies zijn dan weer een stuk duurder.

Je zou ook nog naar propain kunnen kijken, geeft iets meer vrijheid in af montage.

Commencal heeft ook nog erg mooie outlet/soldes bikes op de site staan.
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
pathfinder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 februari 2014, 13:43

Testtrack bij canyon stelt niks voor. Klein pumptrackje met een maar kleine jumpkes.
De yt was ook een optie maar de wachttijden zijn me wat lang.
Ik heb al verschillende canyons gehad en ben altijd heel erg tevreden geweest van de service en kwaliteit. Vandaar mijn keuze.
Dan denk ik dat ik voor de large ga .
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Enjoy it! Laat je hem even zien als tie binnen is? (SYS)
Gebruikersavatar
Maggie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 20:43

Ik zie de Torque DHX toch vaak genoeg! Wel jammer dat ze nog geen 27.5 hebben.

Heb zelf ook een Torque DHX gereden, maat M en ik ben 1.81. Ging prima, maar nu ik op een Two15 in maat L rijd, zou ik nooit meer terug gaan naar M. Natuurlijk een andere fiets, maar ik merk duidelijk dat hij een stukje langer is en daardoor stabieler. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan stabiliteit tov wendbaarheid.

Succes met kiezen! En alvast veel plezier met je nieuwe bak straks :D
pathfinder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 februari 2014, 13:43

Thanks allemaal. De large is besteld.
Zou eind volgende week geleverd worden.
I can't wait :-)
Eerste testritje zal op de filty trails zijn
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Mooi!

Filthy is een leuke plek om even 'het gevoel' te krijgen.

Veel plezier!
Plaats reactie