Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik ben het geheel met Mark eens .. ik vind de techtrail erg leuk maar be steeds meer liefhebber van flow geworden .. Zeist is voor mij dan ook echt een heerlijk parcours !
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Met de tech trail bedoelen we toch deel 3?
Daar is flow genoeg te vinden hoor, je moet alleen de juiste snelheid vinden...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

jeroentune schreef:Ik wil niet tegen schenen schoppen maar ik denk dat de Tech trail gemaakt is in de 26 inch wielen tijdperk .. het is met de 29ers gewoon een tikje lastiger .. dit is mijn inzien een stukje technisch rijden in een klein verzetje met slepende achterem en waar je goed kan leren schakelen . er is inderdaad maar weinig flow.. Gister avond met veel licht op hoofd en fiets hem in het donker gefietst .. dat is wel weer een nieuwe uitdaging .

Ik heb overigens de boom en het pumptrackje van de Kapitein ook gevonden..

Ik heb eventueel een verse gpx van alle tracks aaneengesloten.
Ja wat dat rijden in het donker betreft Jeroen, is dat gewoon legaal daar? Ik weet dat bv in Leersum (en wrs op meer stukken van de UH) het verboden is na zonsondergang...

Want ik zit ook te overwegen om een lichtsetje aan te schaffen, maar ben eerst ff aan het inventariseren op welke van mijn favo trails je ook daadwerkelijk mag rijden voordat ik iets ga kopen...ik heb niet zo'n zin om uren in de auto zitten om in de avond te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Wij fietsen met verschillende groepjes en het is heel erg wisselend waar er naartoe gereden wordt. Ik zorg er voor dat ik altijd profielbanden heb en voldoende licht op de fiets en dan volg ik wel ..veel asfalt en af en toe een schelpenpad. soms ook een avond over parcours.. ik denk niet dat alles mag .weet het niet goed. de andere partij ging naar Zoetermeer . geen idee wat daar wel en niet mag .. ik fiets woensdag avond om mijn rondje te maken . maakt mij niet veel uit waar we naar toe gaan ..

volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je niet overal mag fietsen s avonds of dat er ook nog wel eens een tijd aan vast zit.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Op het parcours van Zoetermeer mag je na zonsondergang niet meer komen ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Mrscott
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 15:35
Mijn mountainbike: Orbea OIZ H20

MacReal schreef:Op het parcours van Zoetermeer mag je na zonsondergang niet meer komen ;)
Het was er woensdagavond anders vrij druk :lol:
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Parcours in Vlaardingen wordt regelmatig in het donker verreden, persoonlijk vind ik het een leuke route en zeer geschikt voor het donker.
Op het forum is het topic LED's ride broekpolder Vlaardingen

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8&t=106035" onclick="window.open(this.href);return false;
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mrscott schreef:
MacReal schreef:Op het parcours van Zoetermeer mag je na zonsondergang niet meer komen ;)
Het was er woensdagavond anders vrij druk :lol:
Ja en daar zit voor mij dus het vage aspect; officieel mag het dus niet, wat er dus op neerkomt dat áls je in de avond toch gaat rijden en er politie (of ander bekeuringsbevoegd persoon) ten tonele verschijnt, je een boete zou kunnen krijgen (als je geluk hebt mss voorafgegaan door 'n waarschuwing).

Dat weerhoudt mij dan toch van avondritten omdat ik dus geen zin heb in gezeik en 'n boete...

Misschien een idee om 'n soort van inventarisatie te maken van waar je wel en niet in de avond mag rijden, bv per provincie. Of is dat er al ergens?
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Is er iemand die mij kan voorzien van een geupdate gps bestandje? Die van mij stamt nog uit december 2014. We gaan misschien dit weekend deze kant op en wil liever geen delen missen.

gr
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Heb je hier wat aan?

https://www.strava.com/activities/400488519" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou trouwens in de duinen blijven nu, de ondergrond in het binnenland is vaak van klei. Blubber nu dus!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Bedankt. Ik kan het hiermee proberen in te tekenen. Als iemand alsnog een gps bestand heeft houd ik me alsnog aanbevolen!
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

http://www.mtbroutes.nl/route/802/Noordwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

Of staat hier ook de oude gpx (last modify September 2015)?
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Niet alles is makkelijk te vinden en ik denk dat strava onnauwkeurig is, hier een korte beschrijving. Tussen sommige stukken zit wel een verbindingsroute dmv een geel bloso-teken op het asfalt. Zo is het stukje bij de langeveldeweg goed te vinden. Als je daar eindigt, even klein stukje terugrijden, dan rechts en beneden linksom de velden. Aan het einde zit rechts weer een korte track. Dan links richting de grote weg en dan onder het viaduct door, oprit kruisen en dan gelijk in de bocht links! Dan richting de Zilk, rechtdoor rijden bij Ruigenhoek. Dan zit het volgende stukje achter de parkeerplaats rechts. Heet het knuffelbos geloof ik, geen idee wat de rijrichting is. Daarna nog verder rechtdoor en in het dorp links een paadje inschieten na een klein speelplaatsje. Dit begint tussen de struiken, dan een stuk open en daarna een stuk in het bos met een kleine verassing. Op het einde omkeren, helemaal terug naar Ruigenhoek, daar de twee lusjes pakken in de oksel van de oprit en daar tegenover. Dan richting het meer en via Noordwijkerhout terug.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Madmaus schreef:http://www.mtbroutes.nl/route/802/Noordwijk

Of staat hier ook de oude gpx (last modify September 2015)?
Ik weet niet of dat de meest geupdate versie is. Dit hoor ik graag van iemand!

@Markpatat. Bedankt voor de toelichting!
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Deel 1 en 2 staan erop en het stuk aan de langevelderweg. Dit was de status van een jaar of wat geleden. Na deze laatste kan je beter door het groen van de zorginstelling. Dan kom je langs een paardenweitje uit op een weggetje tussen de bollenvelden die weer uitkomt op het kraaienlaantje. Rechts om de vakantiepaken en bij de randweg links blijven rijdn. Na 25 kom je op een paralelweg. Hier kan je de pittige track op die col d'aubergine wordt genoemd. Eigenlijk pik je hem dan halverwege op en kom je bij de telefoonmast uit. Omkeren en doe hem nu helemaal!
Hier staat niets.
Plaats reactie