Navigatie vergelijken

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

owwwwk schreef:
Tsjibiti schreef:Ook op een racefiets is cadans volstrekt overbodig. Een keertje uitrekenen wat de cadans is bij een bepaald verzet en snelheid en een beetje ervaring doet je altijd rijden met ongeveer de gewenste cadans.
Idd :-q

Op racefiets maak ik veel gebruik van de cadansmeter, staat met grote letters in het scherm (en andere zaken klein). Train soms ook bewust op combinatie cadans en hartslag
Ik behoor nog tot de generatie die op de middelbare school goed rekenonderwijs heeft genoten en blijf er daardoor bij dat cadans weergave volstrekt overbodig is omdat cadans een afgeleide is van verzet en snelheid.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Komt een beetje denigrerend over terwijl heel veel mensen gewoon geen zin hebben om verzetten en snelheden om te rekenen naar cadans.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef:Komt een beetje denigrerend over terwijl heel veel mensen gewoon geen zin hebben om verzetten en snelheden om te rekenen naar cadans.
Waarschijnlijk geen zin i.p.v. niet kunnen rekenen.
Ik vond het meer dan een kwart eeuw geleden wel leuk om dat om te rekenen (hoeft maar een keertje) en bijkomend belangrijk aspect voor een zuinig persoon is dat ik aan een goedkoop , eenvoudig , kilometriekske voldoend had en heb.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
BGijzen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 18 november 2012, 22:00
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon team
Contacteer:

Heren heren, ik vind zelf gemakt dient te mens.
Sommige mensen houden van rekenen, prima!
Sommige mensen denken daar hebben wij een mooie uitkomst voor de candansmeter!
Laat dat nou net mijn keuze zijn :P :P
Als het maar offroadbiking is en lange afstanden "marathons +100km"!
Gebruikersavatar
BGijzen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 18 november 2012, 22:00
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon team
Contacteer:

Update doorgevoerd, wie nog meer heeft?! Melden
Als het maar offroadbiking is en lange afstanden "marathons +100km"!
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Mooi overzicht!

Maarrehh: Kloppen de afmetingen wel allemaal?
Zo lijkt me de Garmin Edge 1000 wel iets groter dan de 65mm die vermeld staat in het overzicht.
Lekker vies is niet bah...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kootje schreef:Mooi overzicht!

Maarrehh: Kloppen de afmetingen wel allemaal?
Zo lijkt me de Garmin Edge 1000 wel iets groter dan de 65mm die vermeld staat in het overzicht.
Garmin schreef:Fysieke afmetingen 5,8 x 11,2 x 2,0 cm
Schermgrootte, BxH 3,9 x 6,5 cm, 7,6 cm (3,0 inch) diagonaal
Schermresolutie, BxH 240 x 400 pixels
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
BGijzen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 18 november 2012, 22:00
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon team
Contacteer:

Sorry kan er niets anders van maken :lol:
Als het maar offroadbiking is en lange afstanden "marathons +100km"!
Gebruikersavatar
Arnoud_S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 december 2011, 10:53
Mijn mountainbike: Custom build Cube AMS 120

Ik ben zelf ook op zoek naar een navigatie toestel en zelf wil ik hoogstwaarschijnlijk voor de Etrex 35 Touch gaan. Deze zit qua functionaliteiten een beetje tussen de non-touch Etrex 30x en de Edge 810 in.
De betere navigatiemogelijkheden van de Etrex maar ook wat meer mogelijkheden voor fitness dan de Etrex 30x.

Ik denk dat de Etrex 35 touch een mooie toevoeging zou zijn in je lijstje.
Hier kun je de manual vinden
Gebruikersavatar
BGijzen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 18 november 2012, 22:00
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon team
Contacteer:

Arnoud zal het bekijken, als deze in deze lijst thuis hoort zal ik deze meenemen! Bedankt
Als het maar offroadbiking is en lange afstanden "marathons +100km"!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Arnoud_S schreef:Ik ben zelf ook op zoek naar een navigatie toestel en zelf wil ik hoogstwaarschijnlijk voor de Etrex 35 Touch gaan. Deze zit qua functionaliteiten een beetje tussen de non-touch Etrex 30x en de Edge 810 in.
De betere navigatiemogelijkheden van de Etrex maar ook wat meer mogelijkheden voor fitness dan de Etrex 30x.

Ik denk dat de Etrex 35 touch een mooie toevoeging zou zijn in je lijstje.
Hier kun je de manual vinden
De Etrex Touch 35 is een Etrex 30x met het touchscreen van de 810, heb ik me laten vertellen.
Ik denk dat de mogelijkheden en de functionaliteit vooral vergelijkbaar zijn met de Etrex 30x (en andere outdoortoestellen), alleen de bediening gaat via het touchscreen, niet via knopjes.
Daarom zullen de menu's ook wel wat zijn aangepast, maar verwacht vooral geen virtuele partner, courses en fitness functies.
De Etrex 30(x) 35 Touch kunnen wél je hartslag meten en opslaan in de tracklog, maar doen daar verder weinig mee (dus geen fitness functies, vandaar dat Garmin ook niet de moeite neemt om dit in te vullen in de vergelijking ?)
Met deze pagina van Javawa kan je dan naderhand berekenen hoeveel energie je verstookt hebt.
Met Garmin TrainingsCenter (oud maar gratis) kan je wel grafiekjes zien met zones, als je thuis de tracklog importeert.

Vergelijkje geknutseld met Etrex 30x 35 Touch en Edge 810
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Arnoud_S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 december 2011, 10:53
Mijn mountainbike: Custom build Cube AMS 120

ThaSingleTrackMastah schreef:
Arnoud_S schreef:Ik ben zelf ook op zoek naar een navigatie toestel en zelf wil ik hoogstwaarschijnlijk voor de Etrex 35 Touch gaan. Deze zit qua functionaliteiten een beetje tussen de non-touch Etrex 30x en de Edge 810 in.
De betere navigatiemogelijkheden van de Etrex maar ook wat meer mogelijkheden voor fitness dan de Etrex 30x.

Ik denk dat de Etrex 35 touch een mooie toevoeging zou zijn in je lijstje.
Hier kun je de manual vinden
De Etrex Touch 35 is een Etrex 30x met het touchscreen van de 810, heb ik me laten vertellen.
Ik denk dat de mogelijkheden en de functionaliteit vooral vergelijkbaar zijn met de Etrex 30x (en andere outdoortoestellen), alleen de bediening gaat via het touchscreen, niet via knopjes.
Daarom zullen de menu's ook wel wat zijn aangepast, maar verwacht vooral geen virtuele partner, courses en fitness functies.
De Etrex 30(x) 35 Touch kunnen wél je hartslag meten en opslaan in de tracklog, maar doen daar verder weinig mee (dus geen fitness functies, vandaar dat Garmin ook niet de moeite neemt om dit in te vullen in de vergelijking ?)
Met deze pagina van Javawa kan je dan naderhand berekenen hoeveel energie je verstookt hebt.
Met Garmin TrainingsCenter (oud maar gratis) kan je wel grafiekjes zien met zones, als je thuis de tracklog importeert.

Vergelijkje geknutseld met Etrex 30x 35 Touch en Edge 810
Ik heb inderdaad gezien dat de echte hardcore fitness dingen er niet in zitten, daar ben ik ook niet naar op zoek. Maar het is net even meer als in de 30x in ieder geval volgens de manuals daarom ga ik nu richting de 35 touch. Ik ga ze binnenkort nog eens in real life bekijken en vergelijken. Helaas hadden ze de Etrex modellen niet op de CES, daar hadden ze alleen de wearables en de Edge serie. Volgens de persoon die ik daar op de stand gesproken heb is de Etrex serie inderdaad meer geschikt voor of road mtb dan de Edge serie.

Edit: Net even je linkje bekeken, maar de Etrex 35 touch ondersteunt wel HRM, snelheid en cadans sensoren. Misschien dat ze er geen fancy analyses mee doen maar het moet in ieder geval real time zichtbaar zijn. (nogmaals als ik de manual mag geloven)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Arnoud_S schreef:...
Ik heb inderdaad gezien dat de echte hardcore fitness dingen er niet in zitten, daar ben ik ook niet naar op zoek. Maar het is net even meer als in de 30x in ieder geval volgens de manuals daarom ga ik nu richting de 35 touch. Ik ga ze binnenkort nog eens in real life bekijken en vergelijken. Helaas hadden ze de Etrex modellen niet op de CES, daar hadden ze alleen de wearables en de Edge serie. Volgens de persoon die ik daar op de stand gesproken heb is de Etrex serie inderdaad meer geschikt voor of road mtb dan de Edge serie.

Edit: Net even je linkje bekeken, maar de Etrex 35 touch ondersteunt wel HRM, snelheid en cadans sensoren. Misschien dat ze er geen fancy analyses mee doen maar het moet in ieder geval real time zichtbaar zijn. (nogmaals als ik de manual mag geloven)
Maar dat doet de Etrex 30 ook.
Ik ga er daarom van uit dat de 30x dat ook doet.
Dus er zijn 2 mogelijkheden:
Garmin heeft ervoor gekozen dit uit het toestel te halen.
Of het zit er wel in maar Garmin heeft er voor gekozen om het niet te communiceren.

Het werkt via de ANT+ module en die zit zowel in de 30, de 30x als de 35touch.
Het wel of niet herkennen/gebruiken van een bepaalde sensor is een software zaak.
Als Garmin het uit de nieuwe firmware weglaat is de ondersteuning niet (meer) aanwezig.
Andersom kan natuurlijk ook.
Om hier achter te komen zal je de software revisies van deze Etrexen door moeten nemen.
Ik weet dat er ook ondersteuning voor de Virb en voor Radar is, die zie ik ook in de specs niet terug.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
cherryman
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Giant Reign 2, TBR Custom
Contacteer:

Hier ook net de Etrex 30x binnen als opvolger van de vista hcx.

Qua snelheid en menu's wel wat vooruitgang, maar ook niet veel nieuw zodat de leercurve er in een half uurtje weer in zit. Heb het altijd meer gehad voor de outdoor gps van Garmin gezien ik deze ook gebruik voor hiking, ik liefst ook iets heb dat tegen een stootje kan.

Waterbestendigheid, grootte en het gebruik van AA batterijen zijn in mijn geval ook een grote plus, al die trainingsgevallen lijken me toch ook meer voor de semi-prof dan de recreatieve rijder...
Gebruikersavatar
Arnoud_S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 december 2011, 10:53
Mijn mountainbike: Custom build Cube AMS 120

Hmmm dan is de etrex30(x) ook nog een optie voor mij. Als je de manuals van beide vergelijkt zit er toch degelijk verschil tussen. Uiteraard zou het kunnen dat niet alles in de manual staat, wat ik toch best slecht zou vinden. Maar eens kijken waar ze beide versies hebben zodat ik ze zelf kan vergelijken.
De extra batterijduur is best interessant, ik had namelijk al ergens gevonden dat je met een knop door verschillende zelf samengestelde schermen kun bladeren. Dan gebruik je de joystick toch bijna nooit tijdens het rijden.
Volgens mij zijn jouw ervaringen met de 30 best goed toch, gebruik jij deze functie ook?

Edit: dit is voornamelijk een reactie op ThaSingleTrackMastah
Plaats reactie