Fietstrainers tacx/bkool/cycleops/elite

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donmike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 8 maart 2014, 16:38
Mijn mountainbike: Merida big nine

De winter staat weer voor de deur. Nu ben ik aan het kijken voor een fietstrainer. Maar weet niet goed welke. Zou graag wat advies willen.

Heb een tacx bushido voor tablet gezien 499€. Te gebruiken met tablet app. Verschillende video's te downloaden en leuke trainings schema's.

Een bkool trainer ook 499€ deze heeft dan wel VR in de trainings app. Dit lijkt mij ook leuk. Deze heeft wel meer mogelijkheden met trainen met VR. bij tacx moet je extra software kopen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze merken en voor welke kan ik het beste gaan kwa kwaliteit en software training
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Lees de reviews van DCRainmaker op dit gebied http://www.dcrainmaker.com/2013/10/2013 ... tions.html" onclick="window.open(this.href);return false; . 2014 volgt binnenkort door Ray. http://www.dcrainmaker.com/tag/trainer" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn advies (best value for money): Kurt Kinetic Road + TrainerRoad (abo maandelijks opzegbaar) + eventueel Sufferfest videos.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
sadolin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:30

Livio Livius schreef:Lees de reviews van DCRainmaker op dit gebied http://www.dcrainmaker.com/2013/10/2013 ... tions.html" onclick="window.open(this.href);return false; . 2014 volgt binnenkort door Ray. http://www.dcrainmaker.com/tag/trainer" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn advies (best value for money): Kurt Kinetic Road + TrainerRoad (abo maandelijks opzegbaar) + eventueel Sufferfest videos.
+1
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Beste trainer overall volgen DC Rainmaker en mij: Wahoo Kickr
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

beetje prijzig die kickr.
Ben zelf een budget tacxman dus doe het met een tacx booster in combi, met een gratis breedbeeld (te vinden op MP) waar een mediaplayer en of iphone samen met wat boxen mij door de natte maanden helpen.
Mooi de basis weer rechttrekken, voordat ik het veld weer in trek in januari.
Zat ook te kijken naar die Bushido, maar vond ze zelfs op MP redelijk aan de prijs.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Livio Livius schreef:Mijn advies (best value for money): Kurt Kinetic Road + TrainerRoad (abo maandelijks opzegbaar) + eventueel Sufferfest videos.
Trainerroad is echt een mooie toegevoegde waarde!

En als je van plan bent langere ritten te doen en snel last van zadelpijn hebt ga dan voor de Kurt Kinetic Rock n Roll.
Erik246
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 22:52

Na wat vergelijkingen her en der op sites de bkool trainer pro gekocht. Met name vanwege beschikbaarheid van video's en gebruik met android tablet. Helaas blijkt na levering (die al niet soepel ging vanwege wisseling importeur) dat niet alle functionaliteit van de simulator op mijn android tablet (samsung galaxy tab 3) werkt. Dit geldt voor de video mode, dus video's fietsen op mijn tablet lukt niet en dat was juist het plan. Dus nu toch maar een hele opstelling gebouwd met pc en monitor ... hopelijk ondersteunt een nieuwere release van de simulator het wel (android lollipop wordt ook nog niet ondersteund).
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Voor dat het klaar is kun je weer de weg op :P
Erik246
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 22:52

Gisteravond zag ik dat de bkool app een update kreeg op mijn tablet. Bij de verbeteringen zag ik een tekst staan waaruit ik voorzichtig concludeerde dat het probleem met video afspelen op de tablet zou zijn opgelost. Dus meteen even uitgeprobeerd en het werkt nu wel. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo snel gefixed zou zijn!

Helaas blijkt bij fietsen dat de ant+ met de trainer op de tablet een stuk minder stabiel is dan wanneer ik de pc gebruik (dat zit 'm waarschijnlijk meer in de ant+ apps die volgens mij niet van bkool zijn). Eerste keer na paar kilometer de sessie helemaal weg, daarna na ruim 20 kilometer hetzelfde probleem. Volgende keer toch weer de pc gebruiken, staat er nu toch :-)
Erik246
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 22:52

Ff mijn ervaringen met de bkool trainer tot nog toe. Gisteravond weer dik uurtje gefietst op de trainer, gaat nog niet vervelen.
Bij bkool blijven ze features toevoegen aan het simulator programma. Leukst toevoeging recent is dat je nu ook in de video mode (de filmpjes dus) kunt zien waar de andere (online) mede fietsers fietsen als je bij ze in de buurt komt. Wordt gedaan middels symbool dat lijkt op het plaats symbool dat google ook gebruikt. Symboll wordt groter/kleiner afhankelijk van de afstand.

Verder zou er 'real wheather' zijn toegevoegd aan de 3d (computer gegenereerde) fietswereld, je zou dan de weersomstandigheden op de route gesimuleerd zien. Nog niet getest / geprobeerd maar is iets om de volgende keer te proberen (en zo stap ik dan toch weer op mijn fietsje in de garage & dat was precies de bedoeling :-) )
wannez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 18:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 8.0 2015

Ik heb momenteel de Tacx Vortex Smart. Tot op heden nog niet positief over. De eerste rem is vervangen. Als ik nogmaals een keuze zou moeten maken zou ik voor een Wahoo Kickr Snap gaan. Deze maakt minder geluid tov de Tacx trainer. En met meer budget zou ik voor de Kickr gaan.
wannez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 18:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 8.0 2015

Heb inmiddels de Vortex Smart verkocht. Was niet wat ik er van verwachtte. Heb nu een week een Kickr Snap te leen. Wat een verademing. Werkt echt out of the box zoals verwacht. Ook stukken stiller dan de Tacx trainer.
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Ik train met een simpele tacx en dat in combinatie met de video's van Sufferfest. Dat doe ik al een paar jaar, bevalt me goed. Zo af en toe een nieuwe video downloaden om wat afwisseling te houden.
De laatste video's zijn soort van interactief, tijdens het rijden door de bergen wordt er nog leuke informatie gegeven over de omgeving. En ondertussen maar blijven rammen op die pedalen.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
Plaats reactie