Racing Ralph gescheurd

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Roro doet het inderdaad ook.. schwalbe is heel coulant ik heb ook al een nieuwe na 600 km. Met 1.8bar druk.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

eind vorig jaar begon de rara van mijn vrouw door te zweten aan 1 zijde, snakeskin uitvoering.
band werd zonder problemen door schwalbe vervangen, dus dikke pluim voor schwalbe.
onder mijn eigen fiets zie ie ook, heb er toch ruim 6000 km mee gereden zonder problemen.
peerke1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 12:15
Mijn mountainbike: Canyon Lux..Giant Revolt gravelbike en Giant TCR recert

het mooie is dat ik nooit met lage drukken rijdt..heb er een michelin latex BIBA in liggen en ik rijdt met een fully.en ik vind het fijner om met drukken tussen de 2.3 en 3 bar te rijden.ligt aan de omstandigheden.
daar komt nog bij dat deze banden kwa prijs wat langer mee zouden mogen gaan.
Canyon Lux alp/fen kleur.. Giant Revolt gravelbike..Giant TCR advanced recert
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Prijs zegt niets over levensduur.
Duurder gaat vaak korter mee...
Je latex binnenband zou er juist voor kunnen zorgen dat je wel eens met te lage druk start.
En 3 bar is best veel, weet je zeker dat je metertje klopt ?
Niet om met een vingertje te wijzen hoor, gewoon even wat mij te binnen schiet als ik je info lees.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Ik rij zelf rond de 7000 km per jaar met TB en RR banden max 2.2 bar tubeless natuurlijk op het achterwiel en alleen een wang gescheurd bij of een afdaling en wortels wat je onder de noemer kan zetten van een stuurfout..........andere worden eigenschuld.......blijft niet leuk, maar hoort erbij. Het is zoals hierboven reeds is aangeven all in the game. Ach ik krijg per compensatie wel heel veel andere onderdelen kapot, meestal kostbaarder dan een bandje 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
peerke1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 12:15
Mijn mountainbike: Canyon Lux..Giant Revolt gravelbike en Giant TCR recert

voor mij is het simpele feit dat ik een gescheurde zijwand heb bij een band die niet oud is en weinig km gehad heeft,en voor wat een band kost mag ik simpelweg iets meer verlangen dan wat ik nu heb.
de band is inmiddels opgestuurd naar schwalbe en ik wacht deze week maar eens af wat de uitkomst hiervan is.ik zou ook niet iets opsturen als ik daar veel km's mee gereden zou hebben.
Canyon Lux alp/fen kleur.. Giant Revolt gravelbike..Giant TCR advanced recert
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zal best goed komen, Schwalbe doet niet zo moeilijk.
Wat we bedoelen te zeggen is dat er naast een productiefout nog heel veel oorzaken zijn waardoor de zijkant vd band eerder versleten is dan het loopvlak.

Als je de banden duur vindt, dan vraag ik me af over welk bedrag je het hebt.
Waarschijnlijk Schwalbe uit de EVO serie, gekocht bij de fietsenmaker.
Een bandje uit de Preformence serie bij een webshob kost dan minder dan de helft (en doet 't voor de doorsnee biker net zo goed).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
peerke1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 12:15
Mijn mountainbike: Canyon Lux..Giant Revolt gravelbike en Giant TCR recert

wat je zegt klopt..maar ik prefereer de EVO serie boven de perfomance. :tong
en die zijn best aan de prijs..maar maakt imo niet uit van welk merk je de duurdere versie rijdt
ze zijn allemaal wel aan de prijs. :wink:
Canyon Lux alp/fen kleur.. Giant Revolt gravelbike..Giant TCR advanced recert
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, als ik een Audi R8 prefereer boven een Volkswagen Passat moet ik ook niet zeuren over de hogere kosten, heb ik voor mezelf besloten :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Hier ook een gescheurde wang, lichtelijk mijn eigen schuld.
Ik pak de MTB, voel ff aan de band, en als ik denk"kan wel" rijd ik weg, ik rij geregeld met 1.4 1.5 bar met een rijdersgewicht van 95KG op het MTB parcour in Schoorl.
Ook waren de noppen op het loopvlak aardig versleten, er zijn dus heel wat kilometers mee gemaakt.
Voortaan zorg ik wel dat er minimaal 1.8 bar in zit.

Vanmorgen bij de LB een band gekocht a €57,- maar hebben ze hem er wel gelijk even omgelegd inclusief latex.
Ga ik zelf niet voor kloten zonder compressor.

Wat is het adres waar ik de band heen moet sturen? :winkie: :winkie:
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

das wel heel weinig spanning voor je gewicht.
Vind je dat echt fijn rijden? Dan band gaat dan extreem rollen. 1.8 is al een stuk beter.

Risico op een kapotte velg is ook groot.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Cube-Elite schreef:das wel heel weinig spanning voor je gewicht.
Vind je dat echt fijn rijden? Dan band gaat dan extreem rollen. 1.8 is al een stuk beter.

Risico op een kapotte velg is ook groot.
Ik zit zelfs rond de 110kg en vind met lage bandendruk (1.8 ) rijden eigenlijk wel fijn. Afhankelijk hoe de ondergrond aan toe is. Maar voor het behoudt van met name mijn velgen heb ik de druk nu rond de 2.2 bar staan. Houdt de band het ook wat langer vol. ;).

Overigens reed ik eerder met de RaRa achter en die heb ik al meerdere malen kapot gehad. Ik rij nu met de Vittoria Peyote TNT (verstevigde zijkanten, daardoor en sterker en easy tubeless te maken) achterop, geeft voor mijn gevoel meer grip in de bochten, en rolt mogelijk nog lichter dan de RaRa. Ondanks dat de band van zichzelf wat zwaarder is.
Laatst gewijzigd door Marco79 op wo 6 januari 2016, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Waarschijnlijk Schwalbe uit de EVO serie, gekocht bij de fietsenmaker.
Een bandje uit de Preformence serie bij een webshob kost dan minder dan de helft (en doet 't voor de doorsnee biker net zo goed).
Ik rij graag met erg lage druk, daarom heb ik ook extra brede velgen, voor de stabiliteit. Alleen de wangen van de meeste buitenbanden verdragen dit niet, en Schwalbes zijn wat dat betreft nog het ergste, zoals veel mensen ervaren hebben. Toegegeven, Schwalbe zegt dat je ze veel harder moet oppompen dan de meeste mensen doen. Maar wie wil er nou met zulke hoge druk rijden, vraag ik me dan op mijn beurt af? Hoe dan ook, voor mij is Snakeskin de oplossing. Helaas is dat alleen beschikbaar bij de Evolution serie, dus dan ben je helaas vrij veel geld kwijt. Met Performance heb ik wat de wangen betreft alleen maar slechte ervaringen (bij lage druk dus). Voor Continentals geldt een soortgelijk verhaal.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Klein tegengeluid dan maar.. jaren op Schwalbes met lage druk gereden (altijd snakeskin tubeless), nooit een gescheurde of te zeer versleten zijwand gehad.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tegengeluid kan ik ook wel geven, ook al wordt het dan wel een Schwalbe-ervaring verhaal, terwijl we met een garantiegeval begonnen.
Rij al jaren op Schwalbe, meestal Performence, maar ook wel EVO en nergens last van.
Wel 3x een RoRo met een scheur, 2x zijkant, 1x loopvlak, maar dat kwam telkens door een scherpe steen.
Ook 1x een bult in de zijwang (geen beschadiging te zien) van een RoRo EVO gehad.
Mogelijk had ik de band te lomp om de velg getrokken, dus eigen schuld dikke bult (leuke woordspeling in dit geval).
Die is vervangen door Schwalbe, bevestiging dat Schwalbe niet moeilijk doet.

Ik rij niet met extreem lage druk (vind ik zelf), 1,8 tot 2 bar in het achterwiel, 95kg.
RoRo ben ik mee gestopt, die ging te vaak stuk (lees iedere keer zodra ik niet op zand reed).
Verder zwalkt de RoRo nogal als je 'm niet keihard oppompt, vind ik niet fijn.
Wat mij betreft alleen op zandgrond goed te gebruiken en dan nog met beperkingen.
Pluspunten vd RoRo zijn wel het lage gewicht, lage rolweerstand en redelijk goede grip.

RaRa, evt. met NoNi vooraan bevalt mij goed. In extreem modderige omstandigheden ook een NoNi achter.
En die scheuren niet, zelfs niet in de Alpen (ff afkloppen).
Allemaal een beetje OT, want we hebben het in dit topic over een scheur door slijtage / materiaalmoeheid.
Laatste keer dat ik dat had was echt al een tijd terug met een Small Block Eight van Kenda, dus geen Schwalbe.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie