Garmin Edge 810 en Livetracklink op Facebook

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Peter_Lammers
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 13:09
Mijn mountainbike: KTM Myroon Limited Edition 2014
Contacteer:

Heb nu een paar maand de Garmin 810 op test. Prettig apparaatje maar er is 1 ding dat absoluut niet werkt. Het posten van een linkje vanuit de app Garmin Connect naar Facebook met Livetrack informatie. Op internet lees ik dat veel mensen hier problemen mee hebben en heb alle voorgestelde oplossingen al geprobeerd, van alle apps weghalen tot upgrade firmware etcetera. Ook de helpdesk van Garmin geeft geen antwoord op mijn vragen.

Is hier iemand bekend met dit probleem en heb je misschien een oplossings(richting) voor mij?
Meisjesvader van bijna 40 deelt zijn eigen ervaringen over het mountainbiken en alles wat hier bij komt kijken: https://www.facebook.com/meisjesvader" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.meisjesvader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ron_MTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 16:13
Mijn mountainbike: 2023 Mondraker F-Podium DC R

Bij mij werkt het wel, zowel met mijn oude 810 als de nieuwe 1000. Het is wel zo dat je hem zelf vanuit de Connect app moet delen op je FB pagina... het gaat niet automatisch, voor zover ik weet.
Peter_Lammers
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 13:09
Mijn mountainbike: KTM Myroon Limited Edition 2014
Contacteer:

Update: het werkt nog steeds niet automatisch. Ben al in maandenlange correspondentie met Garmin. Tot nog toe geen oplossing....
Meisjesvader van bijna 40 deelt zijn eigen ervaringen over het mountainbiken en alles wat hier bij komt kijken: https://www.facebook.com/meisjesvader" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.meisjesvader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Ik maak gebruik van de mailoptie, dat werkt tot nu toe goed, Facebook heb ik niet.
triple nickel
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 26 februari 2008, 23:22
Mijn mountainbike: Cube Reaction 2008

Bij mij werkt het ook niet.

Ik doe nu een omslachtige workaround want ik krijg de link wel via email.

1. Start de live track op de app
2. Ga naar je email en kopieer de link
3. Post de link op Facebook
4. start je rit op je Edge
Laatst gewijzigd door triple nickel op wo 30 december 2015, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Bij mij werkt het wel. Heb sinds een paar maanden de Garmin Epix. Meteen na mijn rit word ie automatisch gesynchroniseerd naar Garmin Connect. Maar ik moet het wel zelf via de Garmin Connect op mijn gsm delen naar Facebook.

Ben er tevreden over :-q
triple nickel
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 26 februari 2008, 23:22
Mijn mountainbike: Cube Reaction 2008

Klopt dat doet hij bij mij ook feilloos, maar het ging hier om de Livetrrack functie.

Die zet je aan voordat je gaat rijden.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

ik gebruik ook de livetrack functie met mailoptie die werk wel goed direct via facebook gaat hier ook niet .
Tis wat !
triple nickel
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 26 februari 2008, 23:22
Mijn mountainbike: Cube Reaction 2008

Ik heb vandaag (en gisteren) is zitten testen, maar de Garmin update de route om de 45 seconden, is dus niet echt live. Soms verliest hij ook spontaan de verbinding tussen telefoon en Edge810.

Niet optimaal dus voor live tracking.

Daarnaast had ik een gps-sport love track lopen deze update om de 5 seconden, maar verloor ook zijn verbinding op een gegeven moment....

Ik ben dus nu op zoek naar een app die het wel goed doet.
Evil Genius
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 1 januari 2016, 20:24

Heb je al eens naar Glympse gekeken? Ik durf niet te zeggen hoe snel deze update (vrij snel volgens mij) maar met de telefoon geen disconnecties gehad toen ik het gebruikte.

Je kunt een link op facebook posten en nog veel meer opties. Daarnaast kun je ook aangeven hoe lang het beschikbaar moet zijn. Heb het een tijdje niet gebruikt nu maar heb het als zeer prettig ervaren destijds.
triple nickel
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 26 februari 2008, 23:22
Mijn mountainbike: Cube Reaction 2008

Inmiddels werkt het feilloos met een Garmin Fenix 3 sporthorloge, en in combinatie met Strava Beacon hoef je alleen nog maar op de ''start'' knop te drukken en als je contacten worden ge-emaild, en als je Facebook of twitter hebt aanstaan dan wordt de link ook daar gedeeld.

Nudat het zo feilloos werkt is er natuurlijk nog wel een ''maar'', want ik vindt het jammer dat ik mijn hartslag niet kan zien live.

Een tweede punt wat jammer is, is dat de afstanden in mijlen worden weergegeven. Is dit te veranderen?
Plaats reactie