patronics schreef:...de meeste BB92 lagers zijn geschikt voor 24mm assen en de Next SL heeft een 30mm as...
Alternatief trapaslager Race Face Next SL
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, ik zie het:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hmmm, net nieuwe Race Face lagers besteld voor de Race Face Turbine 1X Cinch crank.
C-bear nog even een mail gedaan of ze lagers hebben voor de Race Face Turbine... maar helaas:
"We hebben deze variant niet in ons gamma. De lagers kunnen de belasting niet aan vanwege de geringe wanddikte, er is immers weinig ruimte voor het lager icm 30 mm as."
Btw, mijn lagers hebben het zo'n 3.800km volgehouden, laatste tijd met de slechte omstandigheden was funest. De non-drive side ligt er volledig uit met behoorlijke speling.
Ik geef de Race Face nog een kans, zal mij benieuwen hoeveel km ik met het tweede setje haal. Blijf dit topic in ieder geval volgen voor betere keuzes
C-bear nog even een mail gedaan of ze lagers hebben voor de Race Face Turbine... maar helaas:
"We hebben deze variant niet in ons gamma. De lagers kunnen de belasting niet aan vanwege de geringe wanddikte, er is immers weinig ruimte voor het lager icm 30 mm as."
Btw, mijn lagers hebben het zo'n 3.800km volgehouden, laatste tijd met de slechte omstandigheden was funest. De non-drive side ligt er volledig uit met behoorlijke speling.
Ik geef de Race Face nog een kans, zal mij benieuwen hoeveel km ik met het tweede setje haal. Blijf dit topic in ieder geval volgen voor betere keuzes
- patronics
- All rounder
- Berichten: 82
- Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
- Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom
Ik heb gekozen voor de e*Thirteen BB92 lagers..
Deze lagers hebben ook een dubbele rij kogels (net als de lagers van B.O.R).
http://www.bike24.com/1.php?menu=1000%2 ... uct=133317" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze lagers hebben ook een dubbele rij kogels (net als de lagers van B.O.R).
http://www.bike24.com/1.php?menu=1000%2 ... uct=133317" onclick="window.open(this.href);return false;
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
Oei, dan ben ik net te laat om je te waarschuwen.patronics schreef:Ik heb gekozen voor de e*Thirteen BB92 lagers..
Deze lagers hebben ook een dubbele rij kogels (net als de lagers van B.O.R).
http://www.bike24.com/1.php?menu=1000%2 ... uct=133317" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn ervaring met E13 is dat ze niet duurzaam zijn. Ik heb deze inmiddels vervangen voor Rotor lagers. Deze voelen al direct een stuk robuuster. Nog geen lange termijn ervaring ermee.
Wat betreft RaceFace lagers; ik heb (gelukkig) nog geen problemen. Ik rij al zo'n 6.700 km met dezelfde set
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5237
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Ik rijd op meerdere fietsen met E13 lagers voor 30mm assen (BSA weliswaar, PF komt er bij niet meer in), en die gaan gewoon lang mee (ik heb ze nog niet versleten). Je moet ze wel af en toe onderhouden (nieuw/vers vet er in). Dat gaat heel gemakkelijk en wordt ook geadviseerd door E13.bouwpakket schreef:Oei, dan ben ik net te laat om je te waarschuwen.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- patronics
- All rounder
- Berichten: 82
- Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
- Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom
Tja.. zo is er altijd wel iemand die slechte ervaringen heeft, een ander weer goede.. Ik zal het zelf moeten ervaren denk ik.
In elk geval verwacht ik de lagers vandaag of morgen binnen. Ik ben benieuwd hoe ze het doen.
In elk geval verwacht ik de lagers vandaag of morgen binnen. Ik ben benieuwd hoe ze het doen.
Ben ik ook wel van plan, moet alleen even kijken hoe ze goed schoon te krijgen zijn zonder ze uit het frame te halen.Jan the Man schreef:Je moet ze wel af en toe onderhouden (nieuw/vers vet er in). Dat gaat heel gemakkelijk en wordt ook geadviseerd door E13.
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5237
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Da's simpel: Crank er uit, fiets plat op de grond, lagerkap eraf halen, schoon maken, vet er in, kap er op, fiets omdraaien om de andere kant te doen en dan de crank er weer in.patronics schreef:moet alleen even kijken hoe ze goed schoon te krijgen zijn zonder ze uit het frame te halen.
Ik rijd met E13 cranks die je met 1 bout monteert en demonteert, dus een fluitje van een cent (en de lagers kunnen blijven zitten). http://thehive.dozuki.com/Guide/How+to+ ... 15?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- patronics
- All rounder
- Berichten: 82
- Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
- Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom
Gisteren de eerste tocht gedaan met de nieuwe e*Thirteen lagers, ze doen het prima (mag je ook wel verwachten van de eerste tocht) hoop dat deze wat langer mee gaan dan 900 km.
<quote: Jan the Man>Da's simpel: Crank er uit, fiets plat op de grond, lagerkap eraf halen, schoon maken, vet er in, kap er op, fiets omdraaien om de andere kant te doen en dan de crank er weer in.
</quote>
duidelijk.. Op dat 'schoon maken' na dan. Hoe maak je dat goed schoon? met lucht? water? ontvetter/wasbenzine? Om het goed schoon te krijgen zou de binnenste lagerkap er ook af moeten (of beter nog in een bad ontvetter moeten liggen) en dat wordt een beetje lastig zonder de te demonteren.
<quote: Jan the Man>Da's simpel: Crank er uit, fiets plat op de grond, lagerkap eraf halen, schoon maken, vet er in, kap er op, fiets omdraaien om de andere kant te doen en dan de crank er weer in.
</quote>
duidelijk.. Op dat 'schoon maken' na dan. Hoe maak je dat goed schoon? met lucht? water? ontvetter/wasbenzine? Om het goed schoon te krijgen zou de binnenste lagerkap er ook af moeten (of beter nog in een bad ontvetter moeten liggen) en dat wordt een beetje lastig zonder de te demonteren.
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)