Alternatief trapaslager Race Face Next SL

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, ik zie het:
patronics schreef:...de meeste BB92 lagers zijn geschikt voor 24mm assen en de Next SL heeft een 30mm as...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Yvan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 12:59

Hmmm, net nieuwe Race Face lagers besteld voor de Race Face Turbine 1X Cinch crank.
C-bear nog even een mail gedaan of ze lagers hebben voor de Race Face Turbine... maar helaas:
"We hebben deze variant niet in ons gamma. De lagers kunnen de belasting niet aan vanwege de geringe wanddikte, er is immers weinig ruimte voor het lager icm 30 mm as."

Btw, mijn lagers hebben het zo'n 3.800km volgehouden, laatste tijd met de slechte omstandigheden was funest. De non-drive side ligt er volledig uit met behoorlijke speling.
Ik geef de Race Face nog een kans, zal mij benieuwen hoeveel km ik met het tweede setje haal. Blijf dit topic in ieder geval volgen voor betere keuzes :)
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Ik heb gekozen voor de e*Thirteen BB92 lagers..
Deze lagers hebben ook een dubbele rij kogels (net als de lagers van B.O.R).

http://www.bike24.com/1.php?menu=1000%2 ... uct=133317" onclick="window.open(this.href);return false;
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

patronics schreef:Ik heb gekozen voor de e*Thirteen BB92 lagers..
Deze lagers hebben ook een dubbele rij kogels (net als de lagers van B.O.R).

http://www.bike24.com/1.php?menu=1000%2 ... uct=133317" onclick="window.open(this.href);return false;
Oei, dan ben ik net te laat om je te waarschuwen.

Mijn ervaring met E13 is dat ze niet duurzaam zijn. Ik heb deze inmiddels vervangen voor Rotor lagers. Deze voelen al direct een stuk robuuster. Nog geen lange termijn ervaring ermee.

Wat betreft RaceFace lagers; ik heb (gelukkig) nog geen problemen. Ik rij al zo'n 6.700 km met dezelfde set :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

bouwpakket schreef:Oei, dan ben ik net te laat om je te waarschuwen.
Ik rijd op meerdere fietsen met E13 lagers voor 30mm assen (BSA weliswaar, PF komt er bij niet meer in), en die gaan gewoon lang mee (ik heb ze nog niet versleten). Je moet ze wel af en toe onderhouden (nieuw/vers vet er in). Dat gaat heel gemakkelijk en wordt ook geadviseerd door E13.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Tja.. zo is er altijd wel iemand die slechte ervaringen heeft, een ander weer goede.. Ik zal het zelf moeten ervaren denk ik.

In elk geval verwacht ik de lagers vandaag of morgen binnen. Ik ben benieuwd hoe ze het doen.
Jan the Man schreef:Je moet ze wel af en toe onderhouden (nieuw/vers vet er in). Dat gaat heel gemakkelijk en wordt ook geadviseerd door E13.
Ben ik ook wel van plan, moet alleen even kijken hoe ze goed schoon te krijgen zijn zonder ze uit het frame te halen.
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

patronics schreef:moet alleen even kijken hoe ze goed schoon te krijgen zijn zonder ze uit het frame te halen.
Da's simpel: Crank er uit, fiets plat op de grond, lagerkap eraf halen, schoon maken, vet er in, kap er op, fiets omdraaien om de andere kant te doen en dan de crank er weer in.

Ik rijd met E13 cranks die je met 1 bout monteert en demonteert, dus een fluitje van een cent (en de lagers kunnen blijven zitten). http://thehive.dozuki.com/Guide/How+to+ ... 15?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Gisteren de eerste tocht gedaan met de nieuwe e*Thirteen lagers, ze doen het prima (mag je ook wel verwachten van de eerste tocht) hoop dat deze wat langer mee gaan dan 900 km.

<quote: Jan the Man>Da's simpel: Crank er uit, fiets plat op de grond, lagerkap eraf halen, schoon maken, vet er in, kap er op, fiets omdraaien om de andere kant te doen en dan de crank er weer in.
</quote>

duidelijk.. Op dat 'schoon maken' na dan. Hoe maak je dat goed schoon? met lucht? water? ontvetter/wasbenzine? Om het goed schoon te krijgen zou de binnenste lagerkap er ook af moeten (of beter nog in een bad ontvetter moeten liggen) en dat wordt een beetje lastig zonder de te demonteren.
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Plaats reactie