Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

furius schreef:https://youtu.be/IdUa0bAnw6g rondje van afgelopen maandag.
Wat een mooi gebied met oneindig veel mogelijkheden
Heb je toevallig ook een .gpx van deze rit? Heb van de zomer een paar keer m'n best gedaan het gebied te leren kennen, zowel op de fiets als te voet, maar in je filmpje lijkt in ieder geval één paadje te zitten dat ik nog niet ken :).
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmorgen hebben we weer eens een ritje door het Reichswald gemaakt. Was er laatst met de toertocht van Middelaar nog geweest maar die komt alleen aan de voorkant. Nu zijn we in Milsbeek gestart en helemaal door gefietst tot aan kleve waar het echt prachtig rijden is! Met de modderige omstandigheden was het wel extra zwaar vandaag maar ik heb weer volop genoten je kan hier echt prachtig biken! We hebben uiteindelijk dik 50 km gereden met +/- 1000 hoogtemeters.

Wat beelden voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=tbmRaBazP6E" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkje naar de rit van vandaag: https://www.strava.com/activities/441414367" onclick="window.open(this.href);return false;
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

yo koenuhhh , leuk filmpje en mooie route, dat zal gezien de regen van de laatste tijd echt wel zwaar geweest zijn, ik ga woensdag ook proberen daar een ritje te doen, je hoort nog
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Leuk filmpje :-q

Hier en daar herkende ik nog wel een stukje maar zo te zien heb ik het volledige potentieel van het Reichswald nog nooit echt ervaren.
Op het filmpje lijkt het namelijk helemaal vol te zitten met kleine paadjes maar toch heb ik het niet altijd zo ervaren, complimenten aan de gids dus (of aan de editor van het filmpje? :lol:)

Ik begreep al van Fonzie dat de switchbacks die je ziet op het filmpje ook diegene waren die ik zocht.
Op het filmpje ziet het er niet zo spectaculair uit maar als ik terug kijk naar mijn eigen beeldmateriaal en mijn bijbehorende gevoel van dat moment dan snap ik ook wel dat dit niet zoveel zegt. In werkelijkheid zal het wel gewoon weer amper te rijden zijn :tong
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Koenuhhh schreef:Linkje naar de rit van vandaag: https://www.strava.com/activities/441414367" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb jouw ritje maar gepikt en er een .gpx van gemaakt. Hopelijk vind je dat niet erg. ;) Kan 'k in het voorjaar weer een mooie route in elkaar knutselen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Johnny Hoogmoed schreef:
Koenuhhh schreef:Linkje naar de rit van vandaag: https://www.strava.com/activities/441414367" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb jouw ritje maar gepikt en er een .gpx van gemaakt. Hopelijk vind je dat niet erg. ;) Kan 'k in het voorjaar weer een mooie route in elkaar knutselen.
:lol: Geen probleem, enjoy! :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vorige week zoveel fun gehad in het reichswald dat ik zoiets had van nog een keer! Gisteren dus weer die kant op gegaan. Deze keer in Kleve gestart met als doel het Kleve gedeelte verkennen + het bikeparkje vinden. Beide gelukt! Het bikepark mag je eigenlijk alleen overheen als je lid bent van de vereniging in Kleve maar ik dacht probeer het toch eens. Het is wel te doen met een XC bike buiten die mega jumps natuurlijk. Heb weer een aantal leuke paden erbij gevonden in ieder geval nu is het een kwestie van alles zo logisch mogelijk aan mekaar koppelen voor een gaaf en zwaar rondje.

Link naar het ritje van gisteren: https://www.strava.com/activities/444686082" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit nog wel met een vraag: Dat gedeelte waar allemaal die borden staan van het leger? Trainingsgebied of iets dergelijks? Ik zie daar gewoon mensen wandelen, gps tracks lopen er doorheen. Dus ja ik rijd er ook gewoon doorheen. Staan die borden er dan eigenlijk voor niets?
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

klopt daar kan je gewoon doorheen, is niet meer actief gebied maar is van leger, dat zijn wel serieuze hoogtemeters die je daar gemaakt hebt zeker gezien de afstand van slechts 40 km
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

fonzie schreef:klopt daar kan je gewoon doorheen, is niet meer actief gebied maar is van leger, dat zijn wel serieuze hoogtemeters die je daar gemaakt hebt zeker gezien de afstand van slechts 40 km
Dat was ook de bedoeling zo snel mogelijk 1000 HM op de teller. Heb vooral op het begin en op het einde constant op en af gereden en natuurlijk ook meerdere malen dezelfde klim gereden. Lekker zware training! :winkie:
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

https://www.strava.com/activities/349427957" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog een mooie rit door het Reichswald. Ik begin deze route altijd in Kleve, maar je zou ook bij het pannenkoekenrestaurant kunnen starten, waar ik altijd een pannenkoek eet als pauzehap :-) Vooral als ik vanaf huis fiets en dit voor mij een ronde van 110km wordt....
Pathologisch Mountainbiker
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vandaag weer afgereisd richting Milsbeek voor een rit door het Reichswald, heb denk ik een verslaving opgelopen ;). Na de verkennings rit van laatst door het Reichswald de route flink aangepast. Ben nu uitgekomen op 59 km met net geen 1300 hoogtemeters, als je dan de sint-jansberg nog een tweede keer doet dan heb je er wel 1300 ;).

Het is een pittige rit en in de laatste 5 km krijg je nog een kleine 200 hm te verwerken dus mijn beentjes deden goed pijn. Maar wel weer genoten, echt een prachtig gebied om te rijden! :winkie:

Linkje naar de rit: https://www.strava.com/activities/454452016" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Mooie route lijkt me dat. Was er zaterdag even maar ken de juiste plekken niet goed genoeg. Zie wel dat ik gedeeltelijk de zelfde paden heb gereden, maar dan een stukje korter. Ik kwam alleen niet zo uitdagend terrein tegen, ik zal de boel eens beter moeten verkennen. Of/en ik heb te hoge eisen :P
In ieder geval ga ik er eens terug!
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

JW schreef:Mooie route lijkt me dat. Was er zaterdag even maar ken de juiste plekken niet goed genoeg. Zie wel dat ik gedeeltelijk de zelfde paden heb gereden, maar dan een stukje korter. Ik kwam alleen niet zo uitdagend terrein tegen, ik zal de boel eens beter moeten verkennen. Of/en ik heb te hoge eisen :P
In ieder geval ga ik er eens terug!
Mijn ervaring met het Reichswald is dat er hier en daar zeker wel leuke technische paden zitten en ook zeker zware en steile beklimmingen maar daarbij heb je ook gewoon verbindingsstukken waar het gewoon niet zo spannend is. Maar als je de leuke delen aan mekaar weet te koppelen is het leuk rijden met veel hoogtemeters. Ik kom er graag in ieder geval. :-q
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Ja precies, dat is ook mijn indruk, goed om te horen dat ze er ook zijn. Die verbindingsstukken zijn ook prima, het hoef ook niet altijd extreem te zijn.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

das een hele mooie rit die je daar in elkaar gezet hebt koenuhh die ga ik eens na rijden bedankt
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Plaats reactie