06-12-2015 Pedaleurscross - Malden

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

De Pedaleurscross is een pittige ATB tocht door de bossen tussen Malden en Groesbeek met veel klimwerk. Over ongeveer 48 km. en 660 hoogtemeters. Er kan 1 keer afgekort worden tot 40 km.

Dit is onze startlocatie: Manege VCM, Lierseweg 4, 6581 KT Malden

NTFU codering:

13 = Gepijlde route
24 = Pedaleurs zullen m.b.v. hogedrukreigigers uw fiets weer schoonspuiten na afloop.;

Inschrijfgeld €6,- inclusief €1,- afdracht aan Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer t.b.v. het onderhoud van de vaste ATB route Rijk van Nijmegen.
Op vertoon van NTFU toerkaart en gebruik van Scan & Go krijgt u €1,- korting.

Verdere bijzonderheden:
Start tussen 09.00 en 10:00 uur vanuit Manege VCM aan de Lierseweg 4 te Malden
Eerder starten geeft problemen voor de controleurs van de route en is niet wenselijk.

Scan & Go: geen inschrijfformulier meer invullen, maar je NTFU- of KNWU kaart laten scannen, betalen en gaan.
Je krijgt een polsbandje als startbewijs, tevens controlemiddel.
Goede parkeergelegenheid (in weiland) aanwezig, begeleid door parkeerwachten.

Let goed op de aanwijzingen door onze leden en houdt u aan de verkeersregels.
De route is duidelijk gepijld met blauw/gele pijlen. LET OP geen linten.
Clubleden surveilleren onderweg en er staan borden ter aanduiding van gevaarlijke punten. Ook zijn de plaatsen waar de verharde weg wordt gekruist beveiligd met verkeersregelaars.
De pauze is na ongeveer 23 km.
Diverse versnaperingen worden in de pauze verstrekt en voor de grote dorst is er thee / boullion en sportdrank.
Bij de pauzeplaats zal een mobiel toilet aanwezig zijn en een Dixie voor de dames.
Na afloop kan je in ons nieuwe clubhuis, de Manege van de ponyclub Malden o.a. een heerlijke kop soep kopen om weer op temperatuur te komen.

Voor nadere Informatie kunt u bellen naar 024-3586991
of stuur een e-mailtje naar: info@pedaleurs.nl
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Altijd een mooie tocht, alleen mega-druk... Afgelopen jaar lange rijen bij de inschrijving en regelmatig file rijden, ondanks dat we altijd vroeg starten... Misschien dat de slechte weersvoorspellingen deze keer in ons voordeel zijn... :wink: :wink:
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dit jaar voor het eerst deze tocht fietsen. En hopelijk met een mooi groepje van de club.

Het zal wel behoorlijk nat zijn daar of gaat de route over de "drogere" stukken(zover er nog over droog gesproken kan worden na de hoeveelheid regen van de afgelopen dagen) in het gebied van de vaste routes bij groesbeek?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

deefdeef schreef:Dit jaar voor het eerst deze tocht fietsen. En hopelijk met een mooi groepje van de club.

Het zal wel behoorlijk nat zijn daar of gaat de route over de "drogere" stukken(zover er nog over droog gesproken kan worden na de hoeveelheid regen van de afgelopen dagen) in het gebied van de vaste routes bij groesbeek?
Uit ervaring zou ik maar rekening houden met een behoorlijke hoeveelheid blubber.... :tong :tong
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dan doen we dat. Gaan de overschoenen deze keer maar wel mee, tot nu toe nog redelijk zonder kunnen fietsen. :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Vorig jaar werd er idd flink file gelopen bij bv. de dubbele zandklim.

Ach ja. het is een TT dus hoort het er ook een beetje bij.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Waarom starten ze niet om 08.30? Is het dan nog te donker of zo? Ik heb deze tocht ook in het verleden gereden en toen was het erg druk.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Hier nog wat video materiaal uit 2014: http://ridemymtb.com/de-pedaleurs-cross ... 014-45-km/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie tocht, maar inderdaad erg druk!
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Ernest69
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 9 oktober 2011, 14:31
Mijn mountainbike: Scott Scale

Soest lag er heel goed bij vandaag. Iemand een idee hoe het in Malden is?
Gebruikersavatar
Vissert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 november 2013, 19:36

Omgeving Malden lag er prima bij, aantal leuke tracks er in verwerkt zag ik..
Zullen uiteraard wat slechte stukken tussen zitten, maar hoop dat de organisatie haar best heeft gedaan om deze zoveel mogelijk te mijden (wat goed te doen is).

Vandaag rondom Malden gereden, een paar modder spetters en dat was het. Met wat wind er nog bij, zal het morgen wel prima te doen zijn!
Cuz there's nothing else to do
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

lang getwijfeld.. maar vanmorgen toch maar richting malden gereden.. Was er al op tijd en was nog niet zo druk.. We mochten toch al vertrekken.. Heb daardoor geen last gehad van de drukte ( als er die was ) en heb me prima vermaakt... het parcours lag er verassend goed bij... Toppertje weer...
IAmBeeblebrox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 27 december 2009, 11:54
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 29R 1.0 Factory 2015
Contacteer:

Heerlijke toertocht gereden in Malden, onze achtertuin! De organisatoren hadden een hele mooie en uitdagende route samengesteld. Er werd weinig gebruik gemaakt van de o zo bekende vaste routes en er zat weinig asfalt in. Leuke single trails en lekker veel klimwerk. Eigenlijk één van de leukste toertochten. En doordat het de afgelopen paar dagen droog was lag de route er ook nog eens prachtig bij. Een borstel was alles wat nodig was om de fietsen weer ordentelijk te krijgen.
-- And if it doesn't make you happy you can always fake a smile --
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Wederom een schítterende, goed georganiseerde tocht. Het weer was prima, het lag er inderdaad verassend goed bij!! :-q :-q
Ernest69
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 9 oktober 2011, 14:31
Mijn mountainbike: Scott Scale

Mooie tocht, drukte onderweg viel erg mee en parkoers lag er perfect bij!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

IAmBeeblebrox schreef: En doordat het de afgelopen paar dagen droog was lag de route er ook nog eens prachtig bij. Een borstel was alles wat nodig was om de fietsen weer ordentelijk te krijgen.
Dat laatste is voor mij een voorwaarde vooraf om te weten anders blijft de fiets in de schuur.
Omdat dat vooraf twijfelachtig was heb ik niet deel genomen en een droog rondje gereden door Herperduin.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie