rock shox pike

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
danielle80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 oktober 2015, 08:45

iemand ervaring met rock shox pike? waarschijnlijk wil ik n rtc3 aanschaffen
wat is je ervaring met deze vork? tevreden?
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Waarschijnlijk wil je een RCT3 aanschaffen? Hoe waarschijnlijk is dat?
Daarbij ben je op dit moment al behoorlijk veel berichten aan het posten op het forum met maar korte vragen, weinig inhoud, etc.

Ook voor deze vraag geldt:
Wat is je huidige fiets, waar rijd je het meest. De pike is een Enduro en Dirtjump vork, als je de 100mm pakt hebben we het over een dirtjump bike, hier worden andere eisen gesteld als de Enduro vork met 160mm of de dualposition van 120-160mm.

Verder terug komend op je vraag, Ja ik heb Pike RCT3 in mijn bike zitten en dit rijd werelds.
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

danielle80 schreef:iemand ervaring met rock shox pike? waarschijnlijk wil ik n rtc3 aanschaffen
wat is je ervaring met deze vork? tevreden?
Waardeloze vork, niet kopen. Zoek maar eens wat reviews op, hij klapt ongecontroleerd door z'n veerweg heen, bottomt makkelijk, behoorlijk losbreekmoment met inveren etc etc.

https://www.google.nl/search?q=pike+rev ... ike+review" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll:
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Inderdaad maar vaag, want 3 uur na et bericht staat er al een gezocht topic...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

de lachende derde schreef:
danielle80 schreef:iemand ervaring met rock shox pike? waarschijnlijk wil ik n rtc3 aanschaffen
wat is je ervaring met deze vork? tevreden?
Waardeloze vork, niet kopen. Zoek maar eens wat reviews op, hij klapt ongecontroleerd door z'n veerweg heen, bottomt makkelijk, behoorlijk losbreekmoment met inveren etc etc.

https://www.google.nl/search?q=pike+rev ... ike+review" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll:

Vreemd totaal geen ervaring mee. Vind hem heerlijk rijden, beste vork tot nu toe.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Mudmate ik denk dat die laatste smiley al meer dan voldoende zegt, is een geintje! Maar het had niet echt toevoeging op dit topic.
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

tripod schreef:Mudmate ik denk dat die laatste smiley al meer dan voldoende zegt, is een geintje! Maar het had niet echt toevoeging op dit topic.
....en dat wat ik schreef exact het tegenovergestelde is van wat er in de reviews gezegd wordt. Ik heb hem zelf ook, prima vork. Soepel, blijft lekker hoog in zn veerweg en voelt gecontroleerd aan op wortels en stenen.

Het was ook meer een (kennelijk iets te subtiele) hint dat ze met twee minuten googlewerk haar eigen vraag ook wel had kunnen beantwoorden. Als Pinkbike, Dirt Magazine en noem maar op er lovend over zijn dan weet je in feite genoeg. Of als we hier kennelijk toch zo'n autoriteit zijn op het gebied van fietsen dan had de zoekfunctie vast ook wel wat opgeleverd.
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Ik denk niet dat danielle80 heel serieus is. Kijk maar eens naar wat andere berichten. Plaatst een bericht en reageert nergens meer op.
HAPPY TRAILS!
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik heb 2 seizoenen met een Pike 140mm gereden in mijn Stereo (met 29" wielen) en was direct onder de indruk. Super eenvoudig een goede setting te vinden, stijf, weinig onderhoud noodzakelijk.

Een Pike is elke cent drie dubbel en dwars waard. Er zijn betere vorken, maar de verschillen zijn marginaal, de verschillen in kosten megalomaan :winkie:
Plaats reactie