Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteren vanuit Katwijk met windje mee hier weer eens naartoe, en tweemaal het parcours gedaan. Was in m'n uppie, toch altijd minder gezellig :(( . Maar lekker gereden, wel knap kleiig door de regen van de dag ervoor. Toch m'n PR wat aangescherpt geloof ik... Volgens Strava was ik op de volledige ronde de op drie na snelste van de dag. Dat zegt natuurlijk geen bal maar toch lullig als je net van dat virtuele podium wordt gestoten :lol: :lol: . Stonden wel een hoop koeien direct óp het pad, het had dus sneller gekund. Heb ook niet op mijn hardst gereden, toch wat voorzichtiger omdat ik alleen was. Maar altijd leuk als je de tweede steile klim haalt! Overal kunnen fietsen, neregens hoeven afstappen, stukje Wijk- en Wouden op de terugweg (niet te doen door stormschade van 2-3 weken terug), en voor de rest volle bak wind tegen weer naar Katwijk!
Om 10:15 alweer thuis, was om 07:45 vertrokken, uiteindelijk 53km op de teller. :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Woensdagavond was een PR rijden zo wie zo niet mogelijk. Heeeeel veel hardlopers op het parcours : :( Blijkbaar te weinig wandelpaden... :-? En laat ik het dan maar ff niet hebben over losloppende honden (heuveltje bij snowworld) en geirriteerde blikken van de eigenaren.

Ik weet dat ze er mogen lopen..., maar was het niet zo dat we niet mogen fietsen op de wandelpaden om gevaarlijke situaties te voorkomen tussen MTB-ers, wandelaars en hardlopers? Krom om het dan andersom wel toe te staan. Als je vol naar beneden gaat en je komt halverwege een groep hardlopers tegen, heb ik niet de tijd om vriendelijk te verzoeken opzij te gaan... als ik al op tijd kan remmen. Een bel heb ik niet maar ik heb ook twee handen nodig in de afdaling met een vingers op de rem.

Het is mijn thuis parcours, maar woensdagavond ga je mij daar niet meer vinden. :cry:
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Mischien is dat juist wat ze willen en nemen ze het parcours over van ons :D :-{ :o lekker blijven fietsen daar
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Er zijn ook simpel gezegd vrij veel kruisingen met andere paden in de huidige route.
Ben wat dat betreft erg benieuwd wat de gemeente gaat doen met de voorgestelde plannen en de uitgetrokken 3 ton...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Met de kruisingen met het fietspad heb ik nog nooit problemen gehad. Als je naar beneden gaat kan je het fietspad goed zien en zij zien je ook van verre aankomen. Volgens mij is dit echt een non issue, mooi excuus. Hoeveel fietsers zijn er nu op een dag op het parcours? Wel eens bij Nijmegen gefietst? Daar gaan de MTB-ers alle kanten op en wordt gewoon gegroet en opzij gegaan door fietsers en wandelaars. Geen onvertogen woord. Ze moeten eens ophouden met dat hokjes denken. Begrijp me niet verkeerd. Geen probleem als men hun hobby uitoefent op de MTB paden, trail running wordt ook steeds populairder, ik snap ze wel. Het probleem is echter dat er te weinig ruimte is. Geef het hele gebied gewoon vrij en dan kan je zelf de ruimte op zoeken. Woensdagavond was het veel rustiger op de wandelpaden, was nagenoeg leeg. Ze waren allemaal (o.a. twee grote groepen) op de MTB paden bezig. En grote groepen gedragen zich asociaal of het nu wandelaars, lopers op fietsers zijn. Een groep denkt voorrang te hebben.

Wanneer gaat er nu eindelijk wat gebeuren aan het parcours? Ben wel benieuwd wat er nu mogelijk is en wat er gaat gebeuren. Het is nu in ieder geval wel nodig, de geulen zijn nu wel erg diep.

Enne ik blijf er natuurlijk fietsen, maar niet op de hardloop avond. Vond het woensdagavond echt niet grappig... Maar daar heeft mijn gebrek aan conditie (4 weken vakantie in Utah en Colorado USA) ook wel debet aan.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
dennisv
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 5 oktober 2013, 16:23

Als die trailrunners zou eens A. tegen de richting in gaan lopen zien ze je aan komen en B. kunnen ze mooi op tijd aan de kant zodat ze je voorrang kunnen geven want ze lopen tenslotte op een MTB route.

Ik gun iedereen zijn lol en sport maar lopers op een MTB route is verrekte irritant.
Pak toch die lift omhoog..........
Starnut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:20

Ik heb een vraag over de vaste mtb route in Zoetermeer.
Ik maak daar dankbaar gebruik van en ik vind het een leuke en uitdagende route dus ik zou graag wat terug willen doen.

Weet iemand of er een vaste groep vrijwilligers is of iets dergelijk voor het onderhoud waar ik mij bij aan kan sluiten? Een paar dagen per jaar daar klussen lijkt mij wel leuk.

Op internet kan ik daar helaas weinig informatie over vinden.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Stel de vraag eens op FB?
https://www.facebook.com/MTB-Zoetermeer ... /timeline/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Helaas wordt het zelf onderhouden van de baan niet toegestaan door de gemeente. Doordat het een vuilstort en een natuurgebied is, wil de gemeente het onderhoud bij zichzelf houden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

MacReal schreef:Doordat het een vuilstort en een natuurgebied is, wil de gemeente het onderhoud bij zichzelf houden.
Dat is jammer, met een groepje vrijwilligers kun je namelijk al een hoop werk verzetten..
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Absoluut! Als je ziet hoeveel mensen er in de uithof op de klusdagen afkomen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Groepje vrijwilligers die onder leiding van een gemeenteman een gemeenteplan uitvoeren ???
Moet kunnen toch?
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het lastige is (en blijft) dat de gemeente elk initiatief afkapt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Starnut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:20

Ik zal het op Facebook nog even proberen dan.
Het klinkt niet heel positief allemaal wat de gemeente betreft helaas.
Starnut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:20

Ik kreeg via facebook al snel het volgende bericht:

Leuk dat je een bijdrage wil leveren. Er zijn inmiddels een aantal mensen die hebben aangeboden te willen helpen. Er zijn echter concrete plannen voor het vernieuwen van de route vanuit de gemeente Zoetermeer. Afhankelijk daarvan zal er wel of geen onderhoud gepleegd moeten worden. Je naam staat op de lijst met helpende handjes.

----------------------------------------------
Ik ben toch wel benieuwd wat die vernieuwing precies inhoud en of het daardoor ook echt beter gaat worden. we gaan het zien.
Plaats reactie