Hoi mensen,
Vandaag na de Amerongen route ontdekte ik dit:
Nu vraag ik me af of dit te lassen of repareren is...
Het gaat om 1 scheur, het andere zichtbare is een kras in de lak...
Groeten Chris
Magura MD80R met scheurtje is opgelost!!!
- Cadexrider
- Extreme Biker
- Berichten: 565
- Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
- Mijn mountainbike: Rocks;-)
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Cadexrider op za 12 september 2015, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- crankstel
- Pro Biker
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
- Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes
Denk niet dat je de voorvork kan lassen. Misschien iets met epoxie/lijm. Wat ook een mogelijkheid is: nieuwe voorvork poten.
Edit: zorg maar dat hij goed vast zit... Iets ernstiger dan gedacht
Edit: zorg maar dat hij goed vast zit... Iets ernstiger dan gedacht
Laatst gewijzigd door crankstel op za 29 augustus 2015, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3
crankstel schreef:Of gewoon zo laten kan natuurlijk ook mits dit geen problemen geeft.
Poeh, is de voorrem en dus de belangrijkste. Zou ik geen risico mee nemen.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.
Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
OpenMtbMap en de weekly updates.
Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
- Luc151
- Pro Biker
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
- Mijn mountainbike: onbelangrijk
Je zou nog kunnen proberen de bout er met deze loktite in te lijmen, de boel zit dan muur en muur vast,
wil je het ooit nog weer los hebben moet je de bout warm stoken.
http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm? ... 2627616769" onclick="window.open(this.href);return false;
wil je het ooit nog weer los hebben moet je de bout warm stoken.
http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm? ... 2627616769" onclick="window.open(this.href);return false;
- Remy_ams100
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
- Contacteer:
Luc151 schreef:Je zou nog kunnen proberen de bout er met deze loktite in te lijmen, de boel zit dan muur en muur vast,
wil je het ooit nog weer los hebben moet je de bout warm stoken.
http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm? ... 2627616769" onclick="window.open(this.href);return false;
Of er een stuk draadeind voorgoed in lijmen, en een (borg)moertje gebruiken om de klauw vast te zetten ?
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10861
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
heb je nog garantie?Cadexrider schreef:Hoi mensen, Vandaag na de Amerongen route ontdekte ik dit: "http://s305.photobucket.com/user/cvalfa ... 0.jpg.html" "http://s305.photobucket.com/user/cvalfa ... 8.jpg.html" Nu vraag ik me af of dit te lassen of repareren is... Het gaat om 1 scheur, het andere zichtbare is een kras in de lak... Groeten Chris
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Ik ben bang dat de beschadiging verder doorloopt dan je nu door de verf kunt zien. Het zou me niet verbazen als aan de andere kant ook al schade zit. De enige oplossing is die van het draadend. Eerst laten drogen voordat je de draad weer gaat belasten!Remy_ams100 schreef:Luc151 schreef:Je zou nog kunnen proberen de bout er met deze loktite in te lijmen, de boel zit dan muur en muur vast,
wil je het ooit nog weer los hebben moet je de bout warm stoken.
http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm? ... 2627616769" onclick="window.open(this.href);return false;
Of er een stuk draadeind voorgoed in lijmen, en een (borg)moertje gebruiken om de klauw vast te zetten ?
Garantie?! Op een bout die te vast is gedraaid?
Maar zou het komen van te vast draaien? Geloof daar eigenlijk niet in; meest strip je dan gewoon de schroefdraad eruit. In het verleden heb ik wel eens soortgelijke scheuren gezien door corrosie tussen stalen bout en aluminium schroefdraad, het gecorrodeerde aluminium neemt meer ruimte in en laat de nok scheuren. Maar ja, heel veel corrosie zie ik zo niet?
Je zou navraag kunnen doen om het te laten lassen; de schroefdraad zal daarna waarschijnlijk ook wel gerepareerd moeten worden met een helicoil. De vraag is of dat qua kosten wel uit kan.
Een (rvs) draadeind inlijmen is een idee, ik zou het draadeind wel zo diep mogelijk indraaien (desnoods het gat doortappen tot het draadeind aan de achterkant wat uitsteekt). Echt een lekker gevoel geeft het me niet maar moderne lijmen zijn wel heel sterk...
Je zou navraag kunnen doen om het te laten lassen; de schroefdraad zal daarna waarschijnlijk ook wel gerepareerd moeten worden met een helicoil. De vraag is of dat qua kosten wel uit kan.
Een (rvs) draadeind inlijmen is een idee, ik zou het draadeind wel zo diep mogelijk indraaien (desnoods het gat doortappen tot het draadeind aan de achterkant wat uitsteekt). Echt een lekker gevoel geeft het me niet maar moderne lijmen zijn wel heel sterk...
- Cadexrider
- Extreme Biker
- Berichten: 565
- Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
- Mijn mountainbike: Rocks;-)
- Contacteer:
Allen bedankt voor het meedenken!
Garantie zit er zeker niet op, dus zal het zelf moeten oplossen! vork is ook van 2010.
Te hard aandraaien zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat ik een (heel iets) te lange bout heb gebruikt..
Voelde gisteren een soort weerstand toen de bout nog niet volledig aangedraaid was...
Het voordeel is dat de ik bout nog gewoon aan kan draaien en deze ook nog echt vast zit.
Ik vind de optie van een draadeind een goed idee, maar zal dan even moeten kijken naar wat voor moer (kop) ik dan gebruik.....De adapter is natuurlijk gemaakt voor een inbus kop...dus de ruimte is beperkt.
Heb gisteren even crappy pics gemaakt met de telefoon, zal nog evt betere maken...
Enige zichtbare scheur zoals op de foto loopt tot in de schroefdraad..
Ik ga ermee aan de slag! thanks!
Grt Chris
Garantie zit er zeker niet op, dus zal het zelf moeten oplossen! vork is ook van 2010.
Te hard aandraaien zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat ik een (heel iets) te lange bout heb gebruikt..
Voelde gisteren een soort weerstand toen de bout nog niet volledig aangedraaid was...
Het voordeel is dat de ik bout nog gewoon aan kan draaien en deze ook nog echt vast zit.
Ik vind de optie van een draadeind een goed idee, maar zal dan even moeten kijken naar wat voor moer (kop) ik dan gebruik.....De adapter is natuurlijk gemaakt voor een inbus kop...dus de ruimte is beperkt.
Heb gisteren even crappy pics gemaakt met de telefoon, zal nog evt betere maken...
Enige zichtbare scheur zoals op de foto loopt tot in de schroefdraad..
Ik ga ermee aan de slag! thanks!
Grt Chris
- Remy_ams100
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
- Contacteer:
TDBT schreef: Je zou navraag kunnen doen om het te laten lassen;
Zou kunnen, maar dan moet je wel een gespecialiseerde lasser zien te vinden die magnesium kan en wil lassen ... (Onderpoten zijn van magnesium).
- Remy_ams100
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
- Contacteer:
Ik zou 'gewoon' een borgmoertje met vlakke sluitring gebruiken . (Borgmoertje met nylon ring)Cadexrider schreef: Ik vind de optie van een draadeind een goed idee, maar zal dan even moeten kijken naar wat voor moer (kop) ik dan gebruik.....
- Remy_ams100
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
- Contacteer:
Daar valt inderdaad gewoon niet over te discussiëren, maar dat zou inderdaad de beste optie zijn ! (We hebben het hier natuurlijk wel over een 'dingetje' waar als het fout gaat, ook goed fout kan gaan ! )Beemer schreef:Ik zou geen risico' s nemen en de vork de kliko in gooien, echt gevaarlijk dit !
- Tinnieman
- Extreme Biker
- Berichten: 732
- Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
- Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021
Ik zou de vork ook vervangen maar even proberen om te denken;
De rem zit toch ook nog aan de andere kant vast en wat is het ergste wat kan gebeuren als de bout doorscheurt?
De rem kan aanlopen maar volgens mij niet gelijk blokkeren en je kunt dan nog remmen en je hebt ook nog een achterrem.
De discussie is dus wel degelijk aan te gaan.
De rem zit toch ook nog aan de andere kant vast en wat is het ergste wat kan gebeuren als de bout doorscheurt?
De rem kan aanlopen maar volgens mij niet gelijk blokkeren en je kunt dan nog remmen en je hebt ook nog een achterrem.
De discussie is dus wel degelijk aan te gaan.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
http://www.strava.com/athletes/1928283
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2952
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
De onderste bout wordt op trek belast, de bovenste wat meer op afschuiven, als die onderste loskomt, dan wil ik niet op die fiets zitten. En dat mooie verhaal van je hebt nog een achter rem, als je hard moet remmen in een afdaling, en hij breekt dan?, heeeeeeeeeel vaak ben je dan te laat met je achterrem, of het remt gewoonweg niet genoeg. Dus die discussie moet je niet willen aangaan, dan heb je gewoon een plaat voor je kop.
Bird Aeris 9 blurple