22&23 augustus - Valkenburg - Top Cauberg Challenge

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Mooie tocht, ik had qua vorm een hele slechte dag maar dat hoort er ook bij. :-D
Ook ik de 2de post gemist en op een gegeven moment alleen nog lucht uit mn Camelback.
Paar keer verkeerd gereden dus uiteindelijk 94km.......gemiddelde lager dan ooit. :(
Toch blij dat er weer bij kon zijn, organisatie bedankt :-q

@Steph010: volgens mij ben ik met jou in dezelfde kroeg geweest. :wink:
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vanmorgen de 90 gefietst. Prachtig! Dit is Limburgs mooiste op de mtb. 2200 hm en veel singletracks en wandelpaden. De organisatie kent het gebied, heeft hart voor mtb-en en goede contacten om hier toestemming voor te krijgen :-q

Tweede bevoorrading zat op 65 km 50m van de route. Er waren bordjes weggehaald die vrijwilligers snel weer hebben hersteld.

Was wel blij dat het droog was, met regen wordt dit een erg glad parcours. Ook fijn om nog een paar stukken van de BBC geoefend te hebben :D (inclusief de mooie afdaling in het bovenste bos die recent uit de BBC is gelaten).
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vandaag ook mee gedaan aan de mountainbike toertocht. Wou net als vorig jaar de 65 km rijden maar merkte vanaf het begin al dat ik het zwaar had. Vanaf de pauze dus maar voor de 35 km gekozen. Maar ook de 35 km was genieten. Meteen al vanaf de start die stoere switchback afdaling! Daarna komt het ene na het andere gave pad met hier en daar een verbinding ertussen wat ideaal is om even te herstellen van het zware werk. Wat mij betreft is dit samen met Groesbeeks Gruwelijkste de mooiste rit van het jaar. Dit is wel wat anders als Limburgs Mooiste....

Heb de rit gefilmd met de gopro, voor de liefhebbers zijn hier de beelden te vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=awP2YUIpuwg" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgend jaar ben ik er gewoon weer bij en hopelijk dan weer fit genoeg voor een langere afstand. Had nu nogal wat buitenlandse ritten in de beentjes. :winkie:
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Gisteren de 90km route gefietst, met recht de mooiste mtb tocht van Nederland!
Helaas kon de bepijling op sommige stukken beter en ook ik heb de 2e verzorgingspost gemist.
Voor een volgende keer lijkt me een extra waterpost geen overbodige luxe.
Ik vond het zwaar, maar had de benen goed en heb enorm genoten.
Vriendelijke mensen, gave tocht en een fantastisch landschap!
Put something exciting between your legs!
S Works
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 08:26
Mijn mountainbike: Yeti ARC C, 1990 Yeti Ultimate, 1996 Yeti ARC

Heeft iemand een gps bestand van de route?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

>2000hm in <100km? Uniek, chapeau! Kan niet anders dan erg mooi geweest zijn.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

Bij de 1e rustpost was iemand uit de omg Valkenburg die er zelfs van stond te kijken hoe ze zo veel hm's in zo weinig km's konden proppen!
Krezie Raschie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 5 augustus 2014, 11:52

Namens de organisatie, alle deelnemers bedankt!

Het is erg leuk om alle positieve reacties te lezen. Deze bevestigen dat we slagen in ons doel om de tocht uniek te maken qua technische en fysieke uitdagingen.

Natuurlijk zijn ook de kritische reacties belangrijk.
- Betreffende het missen van de 2e verzorgingspost kan ik zeggen dat we in de omgeving van Heijenrath (daar waar de post was) veel last hebben gehad van verwijderde pijlen. We hadden voor het aangeven van de verzorgingsplaats een schraag met een groot bord erop geplaatst. Helaas was dit kompleet verdwenen (= gestolen). We controleren de route regelmatig maar tegen sommige hardnekkige malloten is niet op te boksen.
We hebben trouwens wel een gast betrapt op het leggen van boomstammen op de route en een stevige discussie gehad :wink: waarna hij beloofde het niet meer te doen.
- Betreffende een 3e rustpost, dit zullen we in overweging nemen. Dat betekent vrijwilligers zoeken.

Nogmaals bedankt voor de deelnamen en hopelijk tot volgend jaar weer :-q
Armand Eberson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 09:52

Afgelopen zaterdag de 65 km gereden. Man o man, wat een schitterende route. Helemaal top. Was bij de 30km wel al behoorlijk gesloopt :-) Meteen vanaf de start volle bak aan hem en de eerste 15 km kon je je hart al ophalen. Mooie paden, singletracks, afdalingen en flinke klimmen. Limburg op zijn mooist.
Volgend jaar weer van de partij.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Nu ik dit allemaal zo lees baal ik nog meer dat ik moest werken. Ik had graag deze toch gefietst, voor volgend jaar zal ik eerder vrijvragen en een leuk B&B zoeken om te overnachten.
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Deze tocht is wat mij betreft samen te vatten in 1 woord: "GEWELDIG!"

Ik heb zaterdag de 90 gereden, helaas had ik ook een slechte dag met als hoogte punt 5km na de splitsing 65-90 kramp in beide benen wat eigenlijk niet meer weg ging, daarbij heb ook ik de 2e post gemist, uiteindelijk toch op 25% deze schitterende tocht uitgereden.

Voor volgend jaar staat hij al op de kalender, ik ga voor een revanche!
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Ik baal er van dat ik deze toch heb moeten missen, Zeker na het zien van div filmpjes en jullie reacties.

Is deze route elk jaar hetzelfde? hoop er volgend jaar zeker bij te kunnen zijn!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

nick299 schreef:Ik baal er van dat ik deze toch heb moeten missen, Zeker na het zien van div filmpjes en jullie reacties.

Is deze route elk jaar hetzelfde? hoop er volgend jaar zeker bij te kunnen zijn!
Had het idee dat rit veel dezelfde delen had als het jaar ervoor. Maar het is hoe dan ook ieder jaar een serieus technisch gave rit. :-q
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

technisch zeker, maar vergeet ook vooral de slopende klimmen niet, ik was met de singlespeed, foute keuze kan ik je zeggen:-)
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Ik heb deze bewust gemist en ben in neeroeteren gaan rijden. Ik ging er van uit dat er veel stukken vaste route in zouden zitten maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Dan toch de moeite om volgend jaar mee te doen.
Heeft iemand de gpx bestanden van de 90 of 65

En super om te zien dat er door de organisatie wordt mee gelezen en gereageerd. :-q
HAPPY TRAILS!
Plaats reactie