Opzoek naar ervaringen MTB routes/park Bad Wildbad, SchwarzW

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
wtw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 6 mei 2015, 15:30

Beste MTB'ers,

Als nieuw lid van dit forum zal ik me even kort voorstellen: Wesley ter Weele, 27 jaar oud en binnen enkele weken eigenaar van een Grand Canyon AL 6.9: https://www.canyon.com/nl/mountainbikes ... ab-reiter3" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zomer ga ik met een aantal vrienden naar Bad Wildbad (Schwarzwald) om daar in de omgeving een aantal MTB routes te fietsen, en een dagje in het MTB park door te brengen: http://www.bikespot.nl/22/schwarzwald/23/bad-wildbad/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onze groep is echter redelijk groen in het MTB'en. Dit is de derde keer dat we op een MTB tripje gaan (Ardennen twee jaar geleden en Harz vorig jaar). Maar buiten deze, niet al te zware, reisjes wordt er niet veel ge'MTB in de groep (Ik wil het wat serieuzer gaan aanpakken zodra ik mijn nieuwe MTB binnen heb). Twee leden sporten ook niet regelmatig.

-Daarom is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de reguliere routes in dit gebied ( ik zie veel zwarte routes) en eventueel ook het park (hoewel de lichte stukken hier volgens mij prima te doen zijn)? Is dit te doen voor zo'n groep of zijn we dan vooral steile stukken op aan het lopen?

-En een aanvullende vraag. Ik wil mijn Canyon meenemen, is een HT een beperking in dit gebied/het park en, zo ja, in welke mate?
delepper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 18 juni 2015, 01:39
Mijn mountainbike: Gary Fisher Paragon

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ga dit jaar een weekendje die kant op. Er moeten toch mensen zijn die routes buiten het park gereden hebben? Ben benieuwd welke de moeite waard is - en welke je beter kunt mijden.

Voor de duidelijkheid: Niet het bikepark, maar de XC routes die er liggen

http://www.bikespot.nl/22/schwarzwald/2 ... ad/#Routes" onclick="window.open(this.href);return false;
ik fiets.
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Hoi, ben er vorig jaar op vakantie geweest. mooie omgeving en idd bereid je maar voor op steile klimmen 18% is heel gewoon daar. ik heb via gpsies.com wat routes op de gps geladen. waaronder de Enzmarathon. grotendeels ga je over brede paden en zelfs een paar monsterlijk zware asfalt en schotterklimmen. mooiste stukje zit /zat bij de camping waar wij zaten .dat waren de enigste singletrails. verder is er in bad wildbad zelf een Bikepark dat behoorlijk heftig is. maar daar zocht je niet na.

ik zou op gpsies kijken de reguliere routes zijn niet echt spannend maar dat is vaak zo. ik heb zelf ook veel op de bonnefooi gereden met gps goed te doen en gewoon paadjes inslaan en ontdekken wat er na de vlgde bocht komt. ik zat op camping Fautsburg voor de info bij de Fautsburg zelf (toren in bos) lagen een paar leuke technische afdalingen . s6 en geniet van de mooie en zware omgeving
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Ik ben er vorige week een paar dagen geweest. Inderdaad een prachtige omgeving wel veel brede paden die meestal niet al te steil zijn, het zijn een soort Ardennen XL. Inderdaad weinig single tracks. Alle paden in de bossen zijn van bordjes voorzien die het prima mogelijk maken op de bonnefooi te fietsen. Ik ben niet in het bikepark geweest. Voor de liefhebbers heb ik twee GPS tracks die ik gereden heb. Een daarvan heeft 1000 hm in 30 km. Stuur maar een PB.
Plaats reactie