Tina's Sterke Sherry Stories uut Zeddam

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Nou... We wachten met smart!
albert40
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 december 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Ghost AMR 2955

Waar blijven die verslagen? :-D
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Tina heeft een writers block of een riders block?
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik beloof jullie.....ik heb er straks één staan!
Kom net van Route Rijssen af......man man man....Route Horst is helaas van plek één af....sorry Ralf de Boswachter van Horst.....Rijssen is nog even de overtreffende trap. Wat een route!!!! Hulde aan de bouwers! Je weet niet wat je meemaakt daar!

Even het zand van mijn lijf spoelen onder de campingdouche, dit keer de handdoek niet vergeten...muts...en dan ram ik even een hyperstory eruit, ik heb wilde inspiratie na deze rit! :winkie:
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ben erg benieuwd, Rijssen is echt geweldig! Wat vond Bert ervan?
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Route Rijssen; weet waar je aan begint!

-Na negen dagen op camping Nederrijkswald te Berg en Dal te hebben gestaan en wat 'Rood' en 'Groen' van Nijmegen te hebben gedaan, werd het tijd voor nieuwe fietsinspiratie. Eerst twee dagen wassen thuis en vooral bijslapen, want op de één of andere manier zijn de nachten shit, qua slapen in de camper (nou was het ook bloody hot 's nachts). De muggen 's nachts waren levendig aanwezig en de hond moet je geen etensrestjes voeren als je geen rottende hond op een 0.25 meter afstand van je wil hebben tijdens je nachtrust. Bert was zo handig om 'm gisternacht iets te voeren waar we heel veel spijt van kregen. Is het al niet te harden qua warmte, lig je ook nog naast een ontplofte giertank. En dan maar muggen meppen. Dus met flink slaaptekort spring je dan op de fiets.

-Gisteren had Bert Route Rijssen al gereden en die kwam zwaar onder de indruk weer op de camping gefietst. Ging slingerend richting het douchegebouw, kon amper zijn eten naar binnen krijgen na zijn douchesessie. Murmelde iets over erger dan een achtbaanrit en zat me bang te maken dat het écht een hele heftige route was en waar ik allemaal wel niet voor moest uitkijken. Hij had tweemaal bodemonderzoek verricht nadat een boom niet wilde uitwijken. Had het over ernstig scherpe bochten met afgrondjes, stukjes met heel mul zand wat vet oppassen was. Het was heftiger dan Horst, zei hij; continu op en af en dat gaat maar door, met enorme veel bochtenwerk. Ik moest echt niet denken dat ik dit in racetempo kon rijden en ik moest echt de kop er de héle tijd bijhouden, werd me een paar keer op het hart gedrukt.

-Nou is Bert geen man van het stuurwerk en technisch gedoe, Bert is geen man voor Horst maar meer voor Zeddam, flink doortrappen zeg maar. Maar hij klonk dusdanig onder de indruk dat ik 'm toch een beetje kneep. Dus iets onder de indruk was ik toch ook, door zijn verslag. Met een 'brakke Harrie slaaptekortkop' maar vanmorgen bijtijds op de fiets gestapt om de ergste hitte te vermijden. Rustig vanaf de camping naar het begin van de route gefietst. Bert had een goede beschrijving gegeven waar het begin van de route zat, dus zelfs ik kon het vinden.

-Gelijk moet je aan de bak! Bochtenwerk, en dan bedoel ik écht bochtenwerk, en inderdaad de héle tijd gaat het op en af! In het begin moest ik er duidelijk even inkomen. Had bijna een boom te pakken, schampte met mijn linkertrapper tegen een opstaand randje, ging weer net goed. Beetje uitglijden op wat leemachtige grond, dat ik zowat van de sokken lag. Ik moest duidelijk de yinyangzenzenfietsflow even zoeken bijmezelf. Stuntelig de bocht aansnijden kan iedere bikert, waar had ik nou mijn (beperkte) technische stuurcapaciteiten gelaten? Het was even zoeken. Maar ondertussen gaat die achtbaan gewoon door! En hoe! Je kan die route gewoon niet langzaam fietsen, want na ieder gat komt weer een steil klimmetje, die het beste te rijden zijn als je de vaart er vooral in houdt. Maar je hebt geen idee wat er op je pad komt, als je die route voor het eerst rijdt. Bert had gelijk, geen moment mag je aandacht verslappen, dan lig je gelijk van de fiets af, of je snufferd staat in een boom geparkeerd. Tijd om iets te drinken is er nauwelijks. Je schiet van het ene bosje naar het andere. Rechte stukken? Die zijn er nauwelijks. Het is echt alsof je in een achtbaan zit. Je kan alleen je handen niet in de lucht doen, want dan is het gelijk einde oefening.

-Na een kilometer of negen lukte het om even op de Garmin te kijken, whaattttt?! Heb ik nog maar zo wenig kilometers gemaakt? Ik was al volledig uitgeput en zat nog maar ergens op de helft ofzo. Compleet dizzy van dat keren en draaien en klimmen. Het lukte gelukkig om redelijk op tempo te fietsen, al durfde ik niet voluit omdat ik niet weet wat ik verwachten kan en niet over de kop wil slaan en per traumaheli afgevoerd wil worden.
Doorrijden lukte gelukkig ook omdat het heel rustig was, alleen een gezinnetje tegengekomen die ruim op tijd aan de kant gingen staan. Dit is overduidelijk geen route voor zondagochtend een recordrondje knallen. Passeren, op die bijna continue singletrack, is gewoonweg geen doen.

-Het mooie van deze route is dat het bijna volledig in loofbos ligt, waar ik groot fan van ben (geen dennenappelplaning), al had ik geen tijd om te kijken of te genieten van de natuur, dat lukt bijna niet in deze achtbaan. Zag nog wel een ree op tien meter afstand staan, maar moest me alweer focussen op de volgende bocht; einde natuurbeleving, kop erbij, veel belangrijker! Wat helemaal toppie is, de bordjes dat paarden verboden zijn op de mtbroute. Wandelaars heb ik genoeg gezien op de vele wandelroutes die je kruist maar gelukkig niet op de track zelf. Af en toe kruis je een asfaltweg, dan zit je te smeken dat je even een stukje rustig rechtuit mag, maar nee hoor, de weg over en ....Hoppa....het volgende 'bikepark' dient zich aan!

-Ik wist op laatst niet meer waar ik het zoeken moest, het leek wel een soort sm-park, je voelt je hele lichaam, totale body work-out, die route Rijssen. Alles deed me zeer, wat een intensief fietsen, dit! Ik begon acuut te verlangen naar die Specialized die ik laatst getest heb, zo'n vrouwenfully van 8000,- euri. Met een hardtail is dit geen lolletje voor een vrouw op leeftijd. Als het ook maar iets de schijn had dat het 'bosje' ten einde was, hup, stukkie zandpad....en weer het volgende draai- en keer- en klimstuk! Op het laatst kan je ook niet meer echt genieten. Het is een beetje als vroeger, als kind, dat je flink gekieteld wordt, eerst is het alleen maar leuk, maar dan gaat het over in een soort martelingsgevoel. Ik wilde al bijna schreeuwen; "Help mama, stop, hou op, ik wil eruit!!!!, nadat ik wéér duizelig een bocht in-op-door-over schoot. Waar was het einde van die route?! Iedere keer als ik dacht dat ik mogelijk aan het einde was....nee hoor....nog een stuk bos waar parcoursbouwers zich op zeer professionele wijze hadden uitgeleefd.

-Maar dan toch eindelijk, nadat ik een scoutinggebouw passeerde met de naam 'niej begin', waar ik nog dacht; 'ben volledig aan het einde...van mijn latijn", ietsje verder, was daar eindelijk, eindelijk de uitgang van deze achtbaan. Sjezus, wat een gekkenhuis, deze route! Helemaal te whoepie! Mijn absolute nieuwe nummer één! Met moeite die vier kilometer terug naar de camping gefietst, moet ik ook nog een stukje klimmen, notabene, dat wil je echt niet meer na die attractie. Helemaal naar de Klote, met een grote K, bij de camper terug. Bert; "Ik had niets teveel gezegd?!. Toch?". Nee, Bert had niet overdreven, manmanman ik moet nog bijkomen....
Weet waar je aan begint! En zelfs dan is route Rijssen een heftige ervaring.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat klinkt als een route die we binnenkort maar eens op moeten zoeken :-q

Leuk verslag zo Tina, denk dat je toch ook maar eens naar Dorst moet :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
East Goat
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 14:25
Mijn mountainbike: BMC TE02

Leuk stuk leesvoer... En trots dat de mtb-route Rijssen in mijn achtertuin ligt! 8) :D
Vaak ben je te bang, soms te dapper...
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Thanx, ik mag niet klagen met Zeddam als achtertuin maar Route Rijssen is verrekte leuk om als achtertuin te hebben! Ik had ook geen beroerde tijd trouwens, met al dat slaaptekort, te weinig fietsen en een schok op de weegschaal qua vakantiekilo's, was ik in 1.02.08 rond, 12 sec langzamer dan de nummer één vrouw. Dat is toch niet slecht! Ik heb niet voluit gereden, dus daar moet nog zat wat vanaf kunnen. Ik ga morgen even in 'meine alte Heimat' een trip down memory lane doen;Laren en omgeving. Zondag dagje rust en maandag, als het weer rustig is op de route Rijssen, en het weer is goed, doe ik nog een racepoging. Kijken wat we er dan van kunnen bakken, nu ik de route een beetje ken.
albert40
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 december 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Ghost AMR 2955

Jammer dat dit niet bij mij in de buurt ligt

Mooi verslag trouwens :-q
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Na een heeeeeeeeeeeele lange tijd weer leesgenot :-q
Denk dat ik maar een snipperdag neem, fiets op de leasbak en genieten van de fully. :winkie:

Ik wil Amerongen ook nog proberen blijkt ook leuk vernieuwd te zijn.

Prettige vakantie.
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Na een heeeeeeeeeeeele lange tijd weer leesgenot :-q
Denk dat ik maar een snipperdag neem, fiets op de leasbak en genieten van de fully. :winkie:

Ik wil Amerongen ook nog proberen blijkt ook leuk vernieuwd te zijn.

Prettige vakantie.
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Na een heeeeeeeeeeeele lange tijd weer leesgenot :-q
Denk dat ik maar een snipperdag neem, fiets op de leasbak en genieten van de fully. :winkie:

Ik wil Amerongen ook nog proberen blijkt ook leuk vernieuwd te zijn.

Prettige vakantie.
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Na een heeeeeeeeeeeele lange tijd weer leesgenot :-q
Denk dat ik maar een snipperdag neem, fiets op de leasbak en genieten van de fully. :winkie:

Ik wil Amerongen ook nog proberen blijkt ook leuk vernieuwd te zijn.

Prettige vakantie.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ik zeg maar zo: 3x is scheepsrecht;-)
Plaats reactie