Mooie goede camping Zwarte Woud

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Hoi allen,

Ik wil in augustus een weekje kamperen in het Zwarte Woud. Nu ben ik op zoek geweest naar een mooie camping maar kan niet zo snel iets vinden naar mijn smaak.
Wie o wie weet een mooie goede camping waar je mooi kunt staan, waar een zwembad is, een winkeltje en restaurant voor broodjes en dergelijke en ook entertainment?
Ook wifi is een eis en ik wil ook graag in de avond de camping af kunnen lopen naar een plaatsje in de buurt voor een biertje op het terras. Het allerbelangrijkste is nog dat er ook nog eens mooi gefietst kan worden vanaf de camping! Gps routes zijn van harte welkom!! ;-)
Hopelijk heeft hier iemand tips voor de perfecte camping! Dank!!
Pathologisch Mountainbiker
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

wat een eisen ;)

ik heb een zomertje op http://www.camping-hochschwarzwald.de/" onclick="window.open(this.href);return false; gestaan. Mooie camping vlakbij/in natuur en uitgezette MTB tochten direct langs de camping maar ook in de buurt (foldertje + kaartje VVV levert je al gauw een tiental uitgezette routes op).
Op die camping is geen zwembad, wel een klein stromend watertje. Entertainment weet ik niet, er waren wel veel kinderen. Wifi was daar wel (uiteraard betaald). Todtnau zelf is een leuk plaatsje (check ook het DH parcours, rodelbaan enz) maar je loopt daar niet heen vanaf de camping. Is 10 minuutjes rijden met de auto.

Een camping daar in de buurt waar wel een zwembad zit is http://www.camping-schoenau.de/" onclick="window.open(this.href);return false; maar die camping zelf vonden wij er niet zo leuk uit zien.

Afrader qua campings is Titisee (ok het ligt er aan waar je van houdt) maar waren vooral grote grasvelden met rijen caravans. Qua biken zit je sowieso leuker aan de kant van Todtnau dan Titisee.
In Kirchzarten zit een enorme camping maar die zit mijns inziens weer te ver van bos+bergen.

Ik heb in 't Schwarzwald leuk gefietst, maar je rijdt wel veel over brede grind/gravel paden en de markering laat soms wat te wensen over. Singletracks heb ik niet op de routes gevonden, maar Schwarzwald is overzichtelijk enoeg dat je elk paadje in kan duiken wat je wilt zonder direct te verdwalen. GPS heb ik niet.

Succes, veel plezier!

NB laat je net afleiden door de lelijke vage websites van die campings, het zegt niet zoveel over hoe het op de camping zelf is georganiseerd. Schwarzwald loopt wat achter qua web geloof ik.

Als je zelf nog mooie campings vindt, laat het vooral weten. Ik ga graag nog een keer terug naar die streek.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ik heb ondertussen een camping gevonden nabij Ettenheim....campingpark Oase.
Ziet er netjes uit en vlakbij Ettenheim, leuk dorpje met restaurantjes enzo. Op Gpsies.com heb ik routes gevonden die daar ook starten :-)
Heb er zin in!!
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

https://www.camping-kirchzarten.de/index_nl.php?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false; :-q

Pal naast het voormalige WK parcours....
In de buurt van andere bikeparken (tenminste als je vervoer van een auto bij je hebt.)

Voldoet aan al je wensen en ook het openbaar vervoer is gratis, mocht je bijvoorbeeld naar Freiburg willen of zo...
sander1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 22:38
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish
Contacteer:

Enne, mocht je naar Kirchzarten gaan stuur ff een berichtje. Heb veel mooie tracks op m'n Garmin staan...
Kermit
Surf
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 10:20

Net terug uit het Schwarzwald!
Zat op camping Kreuzhof in Lenzkirch.
Dit is het hart tussen Titisee, Schluchsee en Feldberg.
Leuk kunnen biken alleen ook bijna geen single tracks gevonden.
Er staan wel verschillende routes op

http://www.hochschwarzwald.de/Media/Touren/(ansicht" onclick="window.open(this.href);return false;)/galerie/(category)/3381884

Ook kun je goed zelfs je tracks plannen of op gevoel rijden met behulp vam je GPS.
Ik vond de omgeving en routes heel mooi en het was inderdaad veel klimmen en dalen als je niet goed oplet. Pluspunt van de camping bij 2 overnachtingen of meer krijg je gratis de Hochschwarzwald kaart waarmee je gratis kunt bussen en treinen en heel wat attracties kunt bezoeken.
Je kunt wel wat wandelroutes rijden deze zijn zeker een stuk spannender maar ook vaak lopen.

Volgend jaar waarschijnlijk Salzburgerland of Dolomieten.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Mooiste camping is in Langewald.
Paar keer geweest. Mooi mtb gebied
goed eten en drinken....bah...
Plaats reactie