Ohlin vork + demper (en dus geen Rock Shox Lyrik'16)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In dee mountainbike van Mitch Ropelato zit deze vork, lijkt mij geen Pike.

Wel een nieuwe Lyrik?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jurriaan op do 9 juli 2015, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ziet er niet uit als RS...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Öhlins Fork?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Gaat ook door mijn hoofd ja.
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Jurriaan schreef:Öhlins Fork?
That it is indeed! :wink:
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Lijkt mij eerder dat Specialized bezig is met een eigen vork,gezien Ohlins nog erg druk bezig is met de ontwikkeling van hun Downhill vork.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Lijkt me sterk dat ze weer een eigen vork gaan maken ...
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik gok toch Ohlins. Ze komen met een DH-vork dus dan weet toch bijna zeker dat andere vorken zullen volgen.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ziet er inderdaad niet echt RS uit en voor een Lyrik wat weinig veerweg, er van uit gaande dat dit een 27.5 is...
Al heeft ie qua uiterlijk wel wat weg van de oude Specialized vorken en de styling doet er naar hinten. Hun eigen vork waren destijds niet zo'n succes?
Zou ook op Öhlins gokken, die geruchten gaan al langer dat ze met een eigen vork komen en aan gezien ze al een coil demper hebben in de Demo en natuurlijk in de (bovenstaande) Enduro (Evo Expert), wellicht een logische stap. En naast DH is Enduro (TM) nu natuurlijk ook heel groot... Beetje Specialized styling en eerst alleen voor hen produceren?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Klinkt als een logisch verhaal Nimbus.

RS is geen sponsor van Mitch Ropelato/ of het team waar hij voor rijdt?
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Tijdens EWS op zijn Stumpjumper S-Works in Rotorua waar de vork voor het eerst op dook.
Afbeelding

Ik meen dat RS zijn persoonlijke sponsor is als privéteer rijder,Ohlins doet niet aan sponsoring.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dus toch de Lyrik... :tong

Maar met welke functies moet de Lyrik worden uitgerust om een meerwaarde te zijn tov de Pike?
Enkele suggesties uit de glazen bol:
-1a 2cm meer veerweg
-high speed compression
-36mm binnen poten
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Wat me ook opviel, was het gebrek aan een QR steekas, met pinch bolts dus. Al zie je dat weer wat vaker.
Of een soort tussenoplossing voor het gewicht en het gemak (schroefas voor RS en Fox). Is mijn Manitou toch niet zo ouderwets... ;)

De huidige Lyrik (er is al een tijd geen nieuwe meer dacht ik), versie zelfde als die van voor de Pike dacht ik, 2012? Toen was er ook alleen nog 26" in dat segment....
Die was er met maximaal 170mm, maar ook in Dual Position en Coil.
Dat is wel een goede gok zou ik zeggen, iets meer veerweg, HSC, 20mm as?, vorige had ook 35mm binnenpoten, geen idee of 36mm nou zo'n enorme winst oplevert naast nog meer verschillende onderdelen, productie en voorraad (vrijwel alles van hen is 32 of 35mm). Plus maten?

Maar het zou goed kunnen dat ze zich met de Pike alleen niet meer zo comfortabel in de markt voelen. Die is natuurlijk erg populair. Maar Fox leek toen te slapen, maar gezien de nieuwe 36 die erg goed ontvangen word, worden ze wellicht toch wat zenuwachtig. Daarnaast schijnt de nieuwe, 2016, 34 ook hoge ogen te gooien. En Manitou die weer erg goed bezig is en zo weer een stukje markt terug pakt, tegen een goede prijs nog wel. En dan heb je X-fusion en Formula nog.

Maar goed, dit blijft natuurlijk allemaal gespeculeer. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Anneke B wordt toch ook al een tijd door RS gesponsord. Haar bike al gespot met een proto er in?

Edit:
Is de fiets überhaupt wel een Enduro...

Afbeelding
Of noemt Specialized dit Stumpjumper...En de voorvork is dus een ? Lijkt mij dan geen Lyrik.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op vr 19 juni 2015, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Dit is de Stumpjumper fsr idd. Wordt door de specialized rijders ook gebruikt tijdens enduro's.
Volgens mij bij de wat "vlakkere" enduro's met mer klimwerk.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Plaats reactie