Weer een toppertje van Canyon:

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Ok, mijn nieuwe bike:

CANYON NERVE AL 9.9 2015, METEOR GREY-RED

na ongeveer 2 jaar met veel plezier op mijn Canyon Grand Canyon HT te hebben rond gereden, vond ik het tijd me weer eens te "kietelen". Vorig jaar hebben een aantal maal in Winterberg op een Full suspension rondgereden. Ik was erg onder de indruk van wat deze fiets allemaal kon. Ben toen gaan nadenken om er zelf een aan te schaffen, een fully dus. Zeker toen we ons weekje saalbach gepland, en besproken hadden, wist ik het zeker! Er moest een fully komen, waarmee ik in Oostenrijk uit de voeten kon, zowel tijdens het klimmen, als het dalen. Maar deze bike moest ook de compromis hebben, dat ik er op de nederlandse trails mee uit de voeten kon. En omdat de vorige Canyon erg goed was bevallen, was het voor mij duidelijk, dat het weer een Canyon moest worden. Ik heb getwijfeld tussen de Spectra 8.9 en de Nerve 9.9. In mijn achterhoofd wist ik eigenlijk wel, dat de Nerve voor dit doeleinde de beter keus was. Maar toch wilde ik de adviezen van Canyon hier ook in meenemen. Dus ik en een fiestmaatje zijn een dagje naar Koblenz geweest. En daar viel alles op zijn plaats. Overigens erg de moeite waard, eens te bezoeken. Als kers op de taart kwamen we een nederlandse medewerker tegen, die trots was, op zijn werkgever(mag ook). En ons een gedeelte van de "staff only" ruimte's heeft laten zien. Zo hebben we oa. de Xray machine gezien, waarmee elke carbon vork en carbon frame van binnen wordt gecheckt. Volgens hem, is Canyon de enigste fabrikant die dit in eigen huis doet.....

maar goed, genoeg tekst, de pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er ontbreken nog een extra setje flat pedalen(iemand toevallig een tip, waar ik betaalbare rode kan vinden?), en de Etrex 30 gaat nog volgen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

NAÏS! :-q
Dutchdriver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 9 september 2002, 05:06
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015, Bulls Blackadder 2012

mooi, mijn voorkeur ging naar all Black, maar deze kleurstelling is ook erg mooi! welke maat is dit?
East Goat
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 14:25
Mijn mountainbike: BMC TE02

Donders knappe fiets, veel plezier!!! :D
Vaak ben je te bang, soms te dapper...
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Is een L. Ik heb elders nog op je gereageerd, dutchdriver. Ivm de bidon.

En thx :-q
Qubo
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Rotwild R. R2 FS 29" Team

Ruim baan :-q
It’s the way it is

ROTWILD R.R2 FS29 Team http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1991603" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Mooi, was ook fan van deze kleur.
Heb uiteindelijk toch geen fiets besteld en het gaat ook niet meer. De xl versies zijn uitverkocht.

Volgende jaar een 9.9 met hopelijk dezelfde specs ( XT M8000 groep met 24/34 cranck en reverb), maar daar vrees ik voor gezien de meerprijs van die groep.

Veel plezier ermee.

Van welke kanten in België ben je? Mag via PB.
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
leks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 26 juni 2013, 11:36

Mooi apparaat, rijd zelf op kliks maar heb anderhalf jaar terug paar maanden op flats gereden CB 5050 3 bij bikecomponents toen voor een 50 euro, misschien nu goedkoper te vinden...
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

ok, dank je voor de tip, leks. Ga er eens naar kijken. @wiely, Belg is een Nick name. Kom uit de regio Eindhoven.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Prachtbike, ik ga volgende week op een testdag in dorst proberen op wat diverse canyons te fietsen.
Hoe bevalt deze bike bergop? Kan de achterdemper via het stuur op lock of is het niet perse nodig?

Bedoel dan wel een langere beklimming zoals in ardennen bv.

Hoe bevalt de acceleratie tov je hardtail?

Iig heul veul plezier! ;)
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Mooi! Maar je stuur staat in standje toekomstige mega RSI klachten.. Even wat omhoog draaien!
Zondaar
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 6 november 2008, 04:13
Mijn mountainbike: Staat naast mijn andere fiets..

Mooi, alles zit er eigenlijk wel op. Mooie kleur welke in het echt overigens nog beter tot zijn recht komt, dan wel gewoon afwijkt van de Canyon site.

Kijk, XT 11 speed, een mooi moment om enigszins 'betaalbaar' over te stappen op 1x11 zodra het goed verkrijgbaar is.

Welke HT van Canyon had je hiervoor?
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Dank allen voor de complimenten!

@maaarek, ik heb eigenlijk nog niet echt lange beklimmingen gedaan. De lock out van de achterdemper is niet via het stuur te bedienen. Dat doe je op de demper. Ben alleen een aantal maal de Gulberg op geklommen. Maar deze klim is niet lang genoeg om dit goed te testen, ik moet ook nog een beetje gevoel(lees automatische) krijgen, in wat de Climb en decend stand is. Maar dat komt vanzelf. Ik heb niet het gevoel, dat ik iets heb ingeleverd met accelereren. Maar heb eigenlijk ook nog niet serieus met mijn vaste fietsmaatjes gefiets. Dan zie ik waar ik nu sta. Zondag gaan we naar Parkstad. Mooie route om de fully eens uit te laten.

@maartenv, ok, welke stand is verstandiger om hem te plaatsen. Want heb wel gezien, dat er een indicator op het stuur staat. Maar weet eigenlijk niet hoe ik deze moet aflezen/welke stand deze te plaatsen. Een beetje advies is welkom. Alvast dank daarvoor!

@zondaar, hiervoor reed ik een grand canyon AL 8.9 uit 2013!

Vanavond nog een lokaal rondje gedaan. Wat een heerlijke bak! Heb wel even wat gewenning nodig gehad, maar echt, hij is helemaal TOP! Een beetje obstakel spring je nu gewoon overheen. Moet natuurlijk ook weer niet te groot worden, hė... :oops:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hoop ze ook in dorst te testen.
Mooie fiets voor een mooie prijs.
Weet je misschien wat ie weegt ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Belg schreef: @maartenv, ok, welke stand is verstandiger om hem te plaatsen. Want heb wel gezien, dat er een indicator op het stuur staat. Maar weet eigenlijk niet hoe ik deze moet aflezen/welke stand deze te plaatsen. Een beetje advies is welkom. Alvast dank daarvoor!
Je hebt nu de streepjes op elkaar staan van stuur en stuurpen zover ik kan zien. Je moet het stuur omhoog draaien (dus eindes verder omhoog) en ik zou eens beginnen met rond de 20 te zetten en kijken hoe je dit bevalt. Let wel op dat je je shifters en remmen dan wel weer op de goede plaats zet.

Succes!
Plaats reactie