Liteville 301 (Syntace W35 upgrade)
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Staan toch regelmatig te koop in Duitsland, dus. Wat let je. Is echt een fiets waar je geen spijt van krijgt... Memento heeft er ook nog een te koop.
Vanmorgen zou ik mijn nieuwe volgen gaan ophalen, de wielmaker zou ze vrijdag avond nog in elkaar zetten zodat er van het weekend gefietst kon worden. Helaas is er een special edition velgrand opgestuurd vanuit Syntace want toen de wielmaker het wiel wou gaan aanspannen kwam hij erachter dat er twee ventiel gaten in de velg zatten
Anyway mijn voorvelg is nu wel klaar, eerst had ik er een Michelin Wildgrip'r 2.25 band opgelegd deze past in de voorvork maar helaas niet in de achterbrug. Dit is erg jammer aangezien ik erg fan ben van deze banden.
Hierna een Racing Ralph 2.25 erin gelegd deze past wel gelukkig , er is nog genoeg ruimte over aan de achterkant
Omdat de Racing Ralph soms te licht zal zijn ben ik opzoek gegaan naar een band die niet te hoog is maar wel grove noppen heeft. De fietsenmaker had nog een oude Kenda Nevegal 2.1 liggen die wel uitgeprobeerd mocht worden, deze band is net zo grof als een Nobby Nick maar net zo hoog en breed als een Racing Ralph.
Door de brede velg valt de Kenda ook breder uit, het verschil met een Hans Dampf is hierdoor nog maar 7mm
Het verschil met mijn oude velgen is aanzienelijk deze zijn ongeveer 2x zo breed
Uiteraard moest de voorvelg even getest worden vanmiddag, ik heb hiervoor de Kenda band voorop gemonteerd wat mij opvalt is het volgende: door de brede velg wordt de band veel stijver dit zorgt ervoor dat je bij het nemen van een snelle en scherpe bocht sneller merkt dat de zij noppen ingrijpen. Dit is absoluut een voordeel want ik ben vanmiddag harder door de bochten gegaan dan normaal. Er is ook een nadeel en dat is dat de band minder inveert bij kleine hobbels dit merk je goed in comfort. Nu is dit denk ik wel op te vangen door een bredere band te nemen iets wat bij mij wel zal gaan aan de voorkant maar niet aan de achterkant.
Ik ben daarom ook van plan om een Nobby-Nick of een Maxxis Beaver 2.4 aan de voorkant te monteren en de RR of Kenda aan de achterkant.
Anyway mijn voorvelg is nu wel klaar, eerst had ik er een Michelin Wildgrip'r 2.25 band opgelegd deze past in de voorvork maar helaas niet in de achterbrug. Dit is erg jammer aangezien ik erg fan ben van deze banden.
Hierna een Racing Ralph 2.25 erin gelegd deze past wel gelukkig , er is nog genoeg ruimte over aan de achterkant
Omdat de Racing Ralph soms te licht zal zijn ben ik opzoek gegaan naar een band die niet te hoog is maar wel grove noppen heeft. De fietsenmaker had nog een oude Kenda Nevegal 2.1 liggen die wel uitgeprobeerd mocht worden, deze band is net zo grof als een Nobby Nick maar net zo hoog en breed als een Racing Ralph.
Door de brede velg valt de Kenda ook breder uit, het verschil met een Hans Dampf is hierdoor nog maar 7mm
Het verschil met mijn oude velgen is aanzienelijk deze zijn ongeveer 2x zo breed
Uiteraard moest de voorvelg even getest worden vanmiddag, ik heb hiervoor de Kenda band voorop gemonteerd wat mij opvalt is het volgende: door de brede velg wordt de band veel stijver dit zorgt ervoor dat je bij het nemen van een snelle en scherpe bocht sneller merkt dat de zij noppen ingrijpen. Dit is absoluut een voordeel want ik ben vanmiddag harder door de bochten gegaan dan normaal. Er is ook een nadeel en dat is dat de band minder inveert bij kleine hobbels dit merk je goed in comfort. Nu is dit denk ik wel op te vangen door een bredere band te nemen iets wat bij mij wel zal gaan aan de voorkant maar niet aan de achterkant.
Ik ben daarom ook van plan om een Nobby-Nick of een Maxxis Beaver 2.4 aan de voorkant te monteren en de RR of Kenda aan de achterkant.
Ik lees trouwens op het internet dat Nobby Nick 2.25 prima past in een 26" fox vork, weet er iemand toevallig of een 2.35 ook in een 26" fox past?
- jj speed
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
- Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
- Contacteer:
Ik heb altijd 2.4 Schwalbes gereden in mn 26ichers. Fat Albert, Nobby Nic, Hans Dampf.michelj schreef:weet er iemand toevallig of een 2.35 ook in een 26" fox past?
Nooit problemen gehad met aanlopen.
Vette velg Michel!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
- KevinBel
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
- Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3
Mooie 650b velgjes zo Ziet er top uit, ik moet de fiets binnenkort maar is in het echt aanschouwen
@jjspeed, hij bedoelt natuurlijk een 2.35/2.4 in 650b in de 26" fox.
Neem aan dat jij gewoon met 26" reed
@jjspeed, hij bedoelt natuurlijk een 2.35/2.4 in 650b in de 26" fox.
Neem aan dat jij gewoon met 26" reed
- jj speed
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
- Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
- Contacteer:
KevinBel: wakker! Even niet meer aan gedacht.
Die velg is wellicht n achterblijver uit de ontwikkelingsfase van die Schwalbe dubbele luchtkamers?
Die velg is wellicht n achterblijver uit de ontwikkelingsfase van die Schwalbe dubbele luchtkamers?
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
jj speed schreef:Die velg is wellicht n achterblijver uit de ontwikkelingsfase van die Schwalbe dubbele luchtkamers?
Syntace schreef:Warum hat meine Felge zwei Ventillöcher?
Zur Einführung des PROCORE Systems sind alle neuen Syntace Felgen mit der entsprechenden Ventilbohrung von 6,2mm / 8,0mm vorbereitet. Zusätzlich befindet sich ein zweites Ventilloch etwa 45° im Umfang versetzt in der Felge. Es ist mit einem Aufkleber abgedichtet. Wenn ihre Felge noch kein zweites Ventilloch besitzt können Sie ein 2.Loch auch selbst bohren. Achten Sie darauf dass die Bohrung mittig im Tiefbett gesetzt wird.
Falls Sie auf ihrem Alpencross oder Urlaub einen Defekt des PROCORE Innenschlauchs haben und keinen speziellen PROCORE Innenschlauch mit Spezialventil auftreiben können ist so eine einfache Notreparatur möglich.
Mit einem Handelsüblichen Schlauch mit Sclaverand-Ventil, Z.B. von einem Rollstuhl oder Rennrad kann das PROCORE System repariert werden. Der Schlauch sollte nicht zu großen Querschnitt haben ( 1" bis 1,5" Breite") sonst wird die Montage schwierig. Folgende Schwalbe Schläuche können verwendet werden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
- jj speed
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
- Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
- Contacteer:
@cheeta:
Procore maakt toch gebruik van slechts één speciaal gepatenteerd ventiel?
De eerste proefversies waren met twee ventielen.
edit: Ik zie nu dat het tweede gaatje in geval van noodreparatie gebruikt wordt en normaal gesproken met n sticker afgeplakt is....
combinatie van nachtdiensten en leeftijd
Procore maakt toch gebruik van slechts één speciaal gepatenteerd ventiel?
De eerste proefversies waren met twee ventielen.
edit: Ik zie nu dat het tweede gaatje in geval van noodreparatie gebruikt wordt en normaal gesproken met n sticker afgeplakt is....
combinatie van nachtdiensten en leeftijd
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Dass ist ja Grundlich.
Heel gave velgen hoor. Benieuwd hoe ze gaan bevallen, maar denk dat wel goed gaat komen.
Wissel mijn Ryde's er graag voor in.
Heel gave velgen hoor. Benieuwd hoe ze gaan bevallen, maar denk dat wel goed gaat komen.
Wissel mijn Ryde's er graag voor in.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Aha zo te zien is dit een gevalletje it's not a bug it's a feature, ik wist niet dat ze bezig waren met Procore en dubbele luchtkamers. Weer wat geleerdcheeta schreef:jj speed schreef:Die velg is wellicht n achterblijver uit de ontwikkelingsfase van die Schwalbe dubbele luchtkamers?Syntace schreef:Warum hat meine Felge zwei Ventillöcher?
Zur Einführung des PROCORE Systems sind alle neuen Syntace Felgen mit der entsprechenden Ventilbohrung von 6,2mm / 8,0mm vorbereitet. Zusätzlich befindet sich ein zweites Ventilloch etwa 45° im Umfang versetzt in der Felge. Es ist mit einem Aufkleber abgedichtet. Wenn ihre Felge noch kein zweites Ventilloch besitzt können Sie ein 2.Loch auch selbst bohren. Achten Sie darauf dass die Bohrung mittig im Tiefbett gesetzt wird.
Falls Sie auf ihrem Alpencross oder Urlaub einen Defekt des PROCORE Innenschlauchs haben und keinen speziellen PROCORE Innenschlauch mit Spezialventil auftreiben können ist so eine einfache Notreparatur möglich.
Mit einem Handelsüblichen Schlauch mit Sclaverand-Ventil, Z.B. von einem Rollstuhl oder Rennrad kann das PROCORE System repariert werden. Der Schlauch sollte nicht zu großen Querschnitt haben ( 1" bis 1,5" Breite") sonst wird die Montage schwierig. Folgende Schwalbe Schläuche können verwendet werden.
@cheeta heb jij een link naar dit artikel ik kan dit nergens vinden op het internet
Je moet maar eens aansluiten bij een rondje Zeeuwse kustKevinBel schreef:ik moet de fiets binnenkort maar is in het echt aanschouwen
- jj speed
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
- Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
- Contacteer:
hier dus zie FAQ.michelj schreef:@cheeta heb jij een link naar dit artikel ik kan dit nergens vinden op het internet
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Bedankt maar bij welk FAQ onderdeel staat het dan want mijn Duits is niet zo goedjj speed schreef:hier dus zie FAQ.michelj schreef:@cheeta heb jij een link naar dit artikel ik kan dit nergens vinden op het internet