Bunny hop

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Mooi! ben zelf ook nog aan het oefenen voor het betere bunny-hop werk. Lukt me nu vooral om beide wielen tegelijk op te tillen, en dan nog niet eens zo hoog.

Edit: uiteraard met platformpedalen, geen klik.
Laatst gewijzigd door JW op di 11 november 2014, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
confused
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 6 september 2011, 15:08
Mijn mountainbike: Santos SCC03 en Henk Baars custom

Zijn er ook mensen die zulke sprongen kunnen maken met flats? Ik krijg het niet echt voor mekaar. Met spd is het geen probleem, maar met flats...
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik rijd alleen maar met flats. de betere manier om het te leren. met spd's kan je ''vals spelen''
26'er rulezz !!
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Ik ook alleen maar met flats. Gewoon oefenen en oefenen!
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

terunky schreef:de juiste bunny hop, lijkt mij, zoals een ollie, eerst voorwiel van de grond, dan de achterwiel. kom ik een 25 cm van de grond.

als ik beide wielen tegelijkertijd van de grond laat komen kom ik makkelijk 40 cm hoog.

maar goed...... het zal deels aan de bike liggen met zijn veel te luie balhoofd hoek. en deels mijn gebrekkige techniek :D blijven oefenen dus :-D
Wat is het probleem? 40cm is 40cm. Ik snap dat bij een bepaalde naam een bepaalde beweging hoort, maar uiteindelijk gaat het om hoe hoog je komt toch?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Om dat het een schweinensprung is, en dan betekent het dat je achterwiel minder ver komt. Bunny hoppen is beter in veel gevallen.

Als je kan bunny hoppen kan het wel zijn dat je het nog hoger kan springen met spd
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

japie carbon schreef:Als je kan bunny hoppen kan het wel zijn dat je het nog hoger kan springen met spd
Of minder hoog...
(bij de 'ken net' gevallen is het zonder een stuk makkelijker afstappen)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
confused
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 6 september 2011, 15:08
Mijn mountainbike: Santos SCC03 en Henk Baars custom

hhmmm....voel een tutorial van youtube aankomen....toch eens beter oefenen met flats dan
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Of een filmpje van het wereld record (in Nederlandse handen) op Vital...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hier nog een goede uitleg die ik tegenkwam voor de liefhebbers die het zich eigen willen maken...
http://www.mountainbike-magazin.de/vide ... unnyhop-fb" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Wauw, dan hoef ik voortaan niet meer af te stappen..... :roll:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Uiteindelijk nog steeds hoor, als je thuis komt moet je nog steeds afstappen.... , maar onderweg misschien wat minder idd.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

mud mate schreef:Hier nog een goede uitleg die ik tegenkwam voor de liefhebbers die het zich eigen willen maken...
http://www.mountainbike-magazin.de/vide ... unnyhop-fb" onclick="window.open(this.href);return false;
De techniek is duidelijk uitgelegd!
Maar als mijn achtervering zo reageert als bij zijn fiets dan fli.. ik hem bij het oud ijzer.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nou gooi hem dan maar weg, maar je achtervering veert echt veel hoor, meer dan je zo zou denken. Toch kan een 301 heel veel aan hoor... ;-)
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

mud mate schreef:Nou gooi hem dan maar weg, maar je achtervering veert echt veel hoor, meer dan je zo zou denken. Toch kan een 301 heel veel aan hoor... ;-)
Ik zal het proberen te nuanceren wat ik bedoel. Begrijp best dat hij ver inveert bij de landing al lijkt ook dat hier een beetje overdreven veel, maar bij de kracht opbouwen om los te komen van de grond veert de fiets ook echtveel. Is dit wat men bedoeld met speels of haal ik nu dingen door elkaar? Misschien ben ik teveel gewent geraakt aan wat meer racy fully's.
Plaats reactie