Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
briantevelthuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 11 februari 2011, 13:45
Mijn mountainbike: BeOne CRD 29
Contacteer:

Vittoria brengt de MTB banden nu ook onder hun eigen naam (ipv Geax) op de markt.
Tevens zijn een aantal modellen toegevoegd zoals de Barzo en de Peyote.

Ik heb inmiddels een aantal sets mogen leveren met de Vittoria banden type Barzo en hoewel ik er zelf nog niet mee gefietst hebt zijn de meningen zeer positief.
De Barzo valt in de maat 2.25 zeer mooi om 25 mm velgen. De band staat in de vouwversie voor 600 gram en gewogen weegt de band precies jawel 600 gram. Wat opvalt zijn de zeer soepele zijwangen wat mede door het 120 TPI karkas komt. De band lijkt op het oog nog het meest op de Conti X-king.

Bij het tubeless maken valt op dat er maar zeer weinig sealant gebruikt hoeft te worden. Band is direct dicht. Je hoeft hier echt niet de TNT versie te nemen die hiervoor eigenlijk bedoelt is maar tegelijk ook weer wat zwaarder is. Passing om Ryde Trace Trial velg is perfect, niet te strak maar zeker ook niet te ruim :winkie:

Morgen krijg ik de Peyote binnen, zo gauw ik daar meer over weet zal ik het hier posten.

De Mezcal blijft de wedstrijdband en is diengevolge ook een stukje lichter met 530 gram - gewogen!

Al met al een hele fraaie lijn en kun je weer eens wat anders kiezen voor op je MTB :-q

Voor meer info zie http://www.vittoria.com/tire/?tire-surface=off-road" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoogwaardige wielen:
http://www.bikewheels.nl/
Randy13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 18:23
Mijn mountainbike: Trek Procaliber SL 9.8
Contacteer:

Ziet er goed uit ben wel benieuwd hoe ze het doen tegenover de Continentals en de Schwalbes.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Voor de geschiedenis en vergelijk:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ben wel benieuwd naar je ervaring met de Peyote. Ziet er uit als een interessante band.
Trainen is voor mensen zonder talent!
briantevelthuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 11 februari 2011, 13:45
Mijn mountainbike: BeOne CRD 29
Contacteer:

De Peyote inmiddels binnen. Is weer iets lichter als Barzo, noppen staan iets verder uit elkaar en zijn iets minder hoog.
Lijkt een goede wedstrijdband te zijn die ook nog eens goed grip bied.

Binnenkort gaat deze op mijn eigen MTB ;-)
Hoogwaardige wielen:
http://www.bikewheels.nl/
patrick75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 23:11
Mijn mountainbike: Salsa Beargrease xl

Had ze even gezien bij je , top bandje zo te zien en voelen !!!
briantevelthuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 11 februari 2011, 13:45
Mijn mountainbike: BeOne CRD 29
Contacteer:

Heb zo een gevoel dat jij ze nog weleens gaat proberen Patrick ;-)
Hoogwaardige wielen:
http://www.bikewheels.nl/
patrick75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 23:11
Mijn mountainbike: Salsa Beargrease xl

psssssstt niet verder vertellen hahahaah
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

in principe is het verandering van merk naam. voorheen Geax. Ik rijdt hier al een hele poos mee.

Eerst de Saguaro's en nu de Aka's

Eerstgenoemde fijne band beide gereden in 29 vouw uitvoering relatief slijtvast en ten opzichte van Racing Ralph wat stijvere zijwangen en ik vind de algehele grip beter.

Nu rijdt ik met de Aka's best goede band maar achter slijten de kleine nopjes als een gek. niet heel erg maar als de klimmen er wat glad en modderig bijliggen moet je echt volle gang hebben om boven te komen.

Volgende keer kies ik daarom weer Saguaro goede allround band en uitermate geschikt voor Nederland maar ook de Duitse paden en Ardennen zijn met deze band goed te doen. en belangrijk ze zijn zeker niet al te duur. Ik koop ze zelf bij Mantel die zullen ook wel de Vittoria's gaan voeren.
wolff
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 10 september 2013, 15:26
Mijn mountainbike: Edelsten

Mij lijken de Barzo's wel een mooi bandje voor het marathonseizoen, of is de Peyote hier ook geschikt voor? normaal gebruik ik Rocket Ron hiervoor, maar deze Vitoria vouwband lijkt mij wat steviger, als je niet meteen voor een TNT of Snakeskin wil gaan.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Vittoria neemt ook pitstop sealant over.
Levering van het spul is al stop gezet.
Binnenkort dus onder een andere naam verkrijgbaar.
Info: van mtbgigant.
wolff
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 10 september 2013, 15:26
Mijn mountainbike: Edelsten

qua sealant gooi ik overal Stans in :-) had laatst 2x X-king racesport, voorwiel met Stans, en achter revo van conti.... voorwiel in 1x dicht, achter niet dicht te krijgen. Later achter ook Stans, en..... in 1x dicht.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Vind, persoonlijk, geax sealant beter en fijner werken dan stan of joe.
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

wolff schreef:Mij lijken de Barzo's wel een mooi bandje voor het marathonseizoen, of is de Peyote hier ook geschikt voor? normaal gebruik ik Rocket Ron hiervoor, maar deze Vitoria vouwband lijkt mij wat steviger, als je niet meteen voor een TNT of Snakeskin wil gaan.
Daar ben ik dus ook benieuwd naar! :D
briantevelthuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 11 februari 2011, 13:45
Mijn mountainbike: BeOne CRD 29
Contacteer:

De Barzo is echt een allroundband. De Peyote is een snelle band maar wel 1 met heel veel grip, zelfs in de modder. De nop is wat minder hoog dan die van de Barzo maar staan wel ver uit elkaar.
Banden zijn zeer eenvoudig dicht te maken, je hebt er maar weinig sealant voor nodig.

De sealant (TNT versie) van Geax (en binnenkort van Vittoria) is van geweldige kwaliteit, hier krijg je alle banden mee dicht en het gaat ook niet klonten ;-) Maar ieder zijn ding natuurlijk.

De Barzo en Peyote vallen op een 21 mm (inwendig) velg 52 mm breed.
Hoogwaardige wielen:
http://www.bikewheels.nl/
Plaats reactie