Woody nog steeds LOL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vwb die cassette, stappen van 3 bij de kleinste kransjes is vrij groot hoor, dat is geen gelijkmatig verloop (procentueel bekeken). Waarom niet gewoon een 11-32 of 11-34 proberen? Je gaat toch geen ruige dingen doen.

En net als de rest ben ik heel benieuwd naar hoe het gaat worden... succes!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Misschien is 11 34 wel genoeg. Bij een zware klim wil ik niet extreem moeten stampen om boven te komen, slecht voor mijn knieen en het frame. Ik ga zeker geen ruige dingen doen. Nederlandse standaard routes, westerschouwen, bergen op zoom, drunen... ik hoop echt om van de zomer al te kunnen biken. De voorvork is ook al onderweg. Het is een reba geworden.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

Boeiend topic, veel succes !
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

donorframe gevonden :P in de buurt een mooie simpele bulls mountainbike gekocht. met sram xo, formula rx remmen.. alle onderdelen zijn te koop nu :wink: en het mooiste is dat mijn mooie 31.6 mm edge zadelpen hierin past :P :P

Afbeelding

de onderdelen die ik hier uit nodig ga hebben:

botom bracket
dropouts
balhoofd buis met lagers
stuk van de zadelpenbuis

de rest word hout en epoxy :D
26'er rulezz !!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Ga je dan de bovengenoemde stukken van dit frame als 'lugs' gebruiken, of worden die delen in het hout verlijmd? In het eerste geval wordt het dan natuurlijk wel een stukje eenvoudiger om iig je voordriehoek stevig en stabiel te krijgen. Kwestie van het juiste hout op maat laten draaien en in de buizen van die bulls te verlijmen. Achterdriehoek op deze manier wordt wat uitdagender, gezien de geringe diameter van de buizen.
Leuk project, zou er echter die trappen waar jij vanaf duikt niet mee af durven ;-)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik was van plan hetzelfde te doen als de ligneus bikes, dus de stukken in het hout verwerken, en je zier er niks meer van terug. het idee met lugs vind ik er echt niet mooi uit zien :-? trappen af, nee gaat niet gebeuren, misschien op rustig tempo heel af en toe. maar niet jumpend van bovenaf naar beneden duikend :lol: dat durf ik ook zekers niet.

vandaag naar de houtboer gegaan. die heeft mooi eiken en mahonie hout liggen. 15 cm breed en ze kunnen voor mij elke dikte zagen die ik maar wil. als ik echt 150 mm x 10 mm x 15 meter nodig ga hebben kost dis mij 100 euro incl de zaaguren. dus kant en klare plankjes. van de week beginnen met ontwerpen en berekenen hoeveel hout ik echt nodig ga hebben.

stuurpen, reba vork, truvativ carbon crank. zijn onderweg
zadelpen, zadel, zadelpenklem, schijven, gripshifter, cassette, ketting. heb ik ook al liggen.

nog te doen aan onderdelen:

frame natuurlijk :roll:
custom 10 speed shimano clutch derrie (jaja met houten kooi :D )
houten top cap
houten riserbar + - 700 mm
iets creatiefs met handvatten.. kurk??
narrow wide blad
banden
creatief met (houten?) flat pedalen
houten bashguard
ik denk slx remmen met houten remgrepen.

nog over te denken: internal cables ?? geometrie ?? testen welke houtdikte voor de holle buizen. onderzoeken waar het stijf moet zijn en waar wat minder.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

jammer, op de site van on-one, staat te weinig info bij de framegeo. dus kan ik hem niet natekenen op schaal. ik ga on-one eens mailen en hopelijk dat ze wat meer geo info weggeven aan mij

leesvoer voor vanavond :D http://www.pinkbike.com/news/bike-frame ... -2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Mooi project! Ga ik volgen.
Al veel bamboe fietsen voorbij zien komen met hele dikke buizen. Deze wordt veel mooier!
Succes.
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zie het nog steeds helemaal voor me hoe he het gaat doen.
Maak je lagen hout op elkaar en dan rond afdraaien?
Of laat je het 'vierkant'?
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

hij word wel mooi rond afgewerkt. zoas de renovo bikes. soort zelfde model. en de werkwijze word hetzelfde als de ligneus bikes. met laagjes, 2 heften opbouwen (voordeel daarvan is dat ik het hol kan maken van binnen, en mooi de stukken allu erin kan lijmen) dan de 2 stukken aan elkaar lijmen met epoxy. daarna de achterbrug erop.

ik ga binnenkort een test doen hoe sterk het hout eigenlijk is. ik pak een stuk buis van het donor frame, en een vergelijkbare stuk rond hardhout, hol van binnen. en dan experimenteren welke wanddikte van het hout net zo sterk is als het allu van mijn donorframe. lijkt mij een slim plan :bier: (hoe ik de krachten erop los laat weet ik nog niet :oops: )
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Hoe zijn de Formula remmen van je donor bike?
Nog te koop?
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

terunky schreef:
ik ga binnenkort een test doen hoe sterk het hout eigenlijk is. ik pak een stuk buis van het donor frame, en een vergelijkbare stuk rond hardhout, hol van binnen. en dan experimenteren welke wanddikte van het hout net zo sterk is als het allu van mijn donorframe. lijkt mij een slim plan :bier: (hoe ik de krachten erop los laat weet ik nog niet :oops: )
Gewoon zo :-q
http://youtu.be/xreZdUBqpJs" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

formula remmen werken perfect, had niet verwacht dat zo krachtig waren ! zijn idd te koop (via pb)

filmpje had ik al gezien ja, voor mij niet echt leuk. net mijn frame af na + 150 euro en maanden werk. en even in die machine zetten :o :lol: nee iets simpelers voor een rechte holle buis. ik denk aan weegschaal + hydraulische pers. eerst schetsen maken met verschillende geometrie.

doel is om op zondag lekker een rondje met de club op rustig tempo te rijden, en af en toe eens wat harder op sommige stukken. en een heel klein beetje spelend fietsen. moeilijk voor een goede geo te zoeken. als iemand nog een bike weet die aan mijn geo wensen voldoen ??
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Afbeelding

grove schets van het frame, maar vooral om nu te berekenen hoeveel hout ik nodig heb. jaja met printpapier, geo3hoek en een pen :tong
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Nice....
Deze gaan we volgen !
Plaats reactie