Megavalanche 2015; training en materiaaltips

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

kusanagi schreef:Vind de kinbescherming wel minimaal :o
Die is afgeklikt 8)
Superjeepee
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
Contacteer:

Okay ik ben eruit denk ik
Het gaat de Met Parachute worden.
Lekker licht, wel de downhill certificaten etc.

En een roll bubble wrap !
Bike the Power
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

xRemcox schreef:Voor de avalanche 100% full face nemen. Niet van die net niet full face dingen. Het gaat er allemaal net wat harder en gekker aan toe dan normaal fietsen...
Dit dus...
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

Kleine update van m'n training: Langzaam maar zeker wordt mijn comfortzone wat uitgebreid. Afgelopen zaterdag in Filthy Trails mezelf gepusht om wat grotere drops te rijden. Volgende keer doe ik 'De Grote.' ;)

Nu eerst een keer naar Malmedy om wat echte downhill ervaring op te doen. Planning is 1 februari, iedereen is welkom om mee te gaan. Heb me vandaag ook ingeschreven voor de Easyphone Enduro in Esneux in maart om te werken aan mijn 'trail lees'-ervaring en om de racesfeer te proeven.

Ik moet nog wel veel aan m'n positie op de fiets werken. Zowel tijdens het droppen als de normale aanvalspositie. Dat wordt echt een aandachtspuntje de komende tijd. Hier wat beelden van zaterdag: https://www.youtube.com/watch?v=nbYxd2XgvQc" onclick="window.open(this.href);return false;
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

Nog even snel wat interessant leesvoer: http://www.pinkbike.com/news/zeps-how-t ... -2015.html" onclick="window.open(this.href);return false; Over mythes en keuzes in basistechniek
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Krijgen drops niet een beetje veel aandacht als trainingsitem, daar het er iedere keer over gaat.

Hoe veel tijd je daar echt mee kunt pakken en hoeveel je kunt winnen met snelheid houden op hindernissen of zelfs winnen uit hindernissen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

cheeta schreef:Krijgen drops niet een beetje veel aandacht als trainingsitem, daar het er iedere keer over gaat.

Hoe veel tijd je daar echt mee kunt pakken en hoeveel je kunt winnen met snelheid houden op hindernissen of zelfs winnen uit hindernissen?
Ik snap je punt wel. Voor mij is het als volgt: Toen ik eerder hiking paden fietste in Duitsland kwam ik stukken tegen waar best een aardig verval in zat. Een paar maanden geleden stapte ik dan van mijn fiets af, tilde die naar beneden en ging dan weer verder. Ik durfde dat nog niet. Bovendien wist ik niet wat ik moest doen. Aangezien het weer niet ideaal is geweest de afgelopen tijd en ik met de aanschaf van een nieuwe fiets en allerlei materiaal geen geld over had om naar een zonning berggebied af te reizen bood Filthy Trails een mooie optie om basisvaardigheden te leren en om te werken aan mijn zelfvertrouwen op de fiets. Nu ik weet dat ik met genoeg vaart ver genoeg over een gat kan komen en dat een drop van een meter prima te doen is kan ik stukken van trails waar ik eerder nog afstapte nu doorrijden met de gedachte: pfff, deed ik in Filthy ook. Ook al zijn die misschien wat rotsiger of wilder. Ik denk echt dat ik hierdoor een stuk zelfverzekerder op technische stukken af zal rijden. Niet alleen drops, want ik snap dat ik er daar niet veel van tegen ga komen in de Mega, maar obstakels en technische stukken in het algemeen. Het is ook gewoon leuk natuurlijk. ;)
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

R00kie schreef: Het is ook gewoon leuk natuurlijk. ;)
:-q
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Ik ben ook wel te porren om naar Malmedy/Ferme Libert te gaan op 1 feb. Op zich hoeven de liften van mij nieteens te draaien, zolang het maar droog genoeg is dat niet de hele dag bezig ben met het kneden van chocoladepasta-modder. Ik heb die afdalingen namelijk nooit gereden, en dat wordt hoog tijd!
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Ik heb nog steeds geen antwoord of ze de 1e open zijn =/
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Weerberichten zijn matig... :(
Gebruikersavatar
Maggie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 20:43

SugaHoneyIceTea schreef:Ik heb nog steeds geen antwoord of ze de 1e open zijn =/
In principe zijn ze op zondag open, tenzij anders vermeld op de facebookpagina. Dat hangt meestal af van het weer, dus zo ver van te voren zullen ze dat nog niet beslissen. Zoals het er nu uit ziet zal er wel sneeuw liggen... maar ik hoop dat het meevalt, want ik was ook al van plan dan te gaan :D
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

normaliter posten ze wekelijks op hun facebook of ze open of gesloten zijn. Sinds medio december gesloten zo te zien...
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

R00kie schreef:
cheeta schreef:Krijgen drops niet een beetje veel aandacht als trainingsitem, daar het er iedere keer over gaat.

Hoe veel tijd je daar echt mee kunt pakken en hoeveel je kunt winnen met snelheid houden op hindernissen of zelfs winnen uit hindernissen?
Ik snap je punt wel. Voor mij is het als volgt: Toen ik eerder hiking paden fietste in Duitsland kwam ik stukken tegen waar best een aardig verval in zat. Een paar maanden geleden stapte ik dan van mijn fiets af, tilde die naar beneden en ging dan weer verder. Ik durfde dat nog niet. Bovendien wist ik niet wat ik moest doen. Aangezien het weer niet ideaal is geweest de afgelopen tijd en ik met de aanschaf van een nieuwe fiets en allerlei materiaal geen geld over had om naar een zonning berggebied af te reizen bood Filthy Trails een mooie optie om basisvaardigheden te leren en om te werken aan mijn zelfvertrouwen op de fiets. Nu ik weet dat ik met genoeg vaart ver genoeg over een gat kan komen en dat een drop van een meter prima te doen is kan ik stukken van trails waar ik eerder nog afstapte nu doorrijden met de gedachte: pfff, deed ik in Filthy ook. Ook al zijn die misschien wat rotsiger of wilder. Ik denk echt dat ik hierdoor een stuk zelfverzekerder op technische stukken af zal rijden. Niet alleen drops, want ik snap dat ik er daar niet veel van tegen ga komen in de Mega, maar obstakels en technische stukken in het algemeen. Het is ook gewoon leuk natuurlijk. ;)
Daar wens ik je veel succes mee. Ik spring zeer sporadisch drops van 1 meter in een rotsige trail waar ik nog nooit eerder gereden heb....

Springen is gewoon leuk, zeker in het begin. Je kan je progressie goed meten (door hoogte van de drops en grootte van de gaps).
Soepel leren rijden en daar de techniek in vinden heb je echt 1000 keer meer aan. Ik sprong na een jaar fietsen de roadgap op filthy trails op keihard trappen en verstand op nul. Maar toen ik in de Zwitserse bergen kwam bakte ik er niks van, zelfs de kleinste vervalletjes niet.
Na dat jaar zei iedereen dat ik diegene was die altijd zo van het springen was.... maar ben er inmiddels achter dat ik zo veel meer heb gehad aan technisch rijden met je wielen aan de grond, dan aan al die 'grote' sprongen.

Neemt niet weg dat springen nog steeds leuk is, hoor. Alleen zit ik inmiddels aardig aan m'n max. qua grootte van gaps en drops, terwijl er op techniek en snelheid nog zo veel meer te halen is!
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

[/quote]

Daar wens ik je veel succes mee. Ik spring zeer sporadisch drops van 1 meter in een rotsige trail waar ik nog nooit eerder gereden heb....

[/quote]

Een meter is wat overdreven inderdaad, maar je snapt m'n punt. ;)
Plaats reactie