Flat pedal pedalen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
pimsieb
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: di 8 juli 2014, 15:10

Hey allemaal,

Ik kan 30 december mijn Cube LTD Pro (27,5) ophalen, maar ik ben aan het twijfelen welke pedalen ik erbij moet halen.

Voor in het begin wil ik eigenlijk flat pedal pedalen (ik haal later de shimano pd-520 pedalen waarsschijnlijk). Hebben jullie een goed advies voor welke flat-pedal pedalen ik zou moeten kiezen?

Ik koop niet gelijk mtb fietsschoenen erbij dus in het begin zal ik met sneakers fietsen, ook wil ik niet meer dan 50 euro uitgeven als het kan.

Merci!!!
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Exustar bevallen mij wel.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

DMR v8 breken de bank ook niet . Zeer veel grip. Heb ze zelf ook al meer als een jaar.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Superstar Nano Tech doen het prima bij mij! Niet duur en mooi (vind ik). Veel verschillende kleuren keuze.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wellgo MG-1. In Azie met een beetje zoeken goedkoop te vinden, veel kleurtjes en niet zwaarder dan instap SPD pedalen door de magnesium kooi.

De mijne hebben de nodige battle scars van onvriendelijk en onvermijdelijk contact met stenen en wortels (o.a. CdF DH track in LacBlanc, EWS route in La Thuile, ....) en doen het na een aantal seizoenen nog altijd prima.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Saint PD-MX80 zijn ook goede flats en ze zien er gelikt uit.

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

All4Fun schreef:Saint PD-MX80 zijn ook goede flats en ze zien er gelikt uit.

Groet'n
+1, veel grip, en binnen je budget :-q grote kans dat je ze laat zitten...zeker als je later ook nog een paar goeie schoenen erbij koopt
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

All4Fun schreef:Saint PD-MX80 zijn ook goede flats en ze zien er gelikt uit.

Groet'n
+1 heb ik ook gekocht. Goede grip en lekker stevig.

39,95 bij BC in Aken :D
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
dennisv
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 5 oktober 2013, 16:23

Rij met Specialized Bennies, erg tevreden over en super grip icm Teva Links.
kosten alleen 80 euro, saints zijn ook erg fijn en kosten stuk minder.
Pak toch die lift omhoog..........
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik weet toevallig dat Martijn van NextBikeParts nog een aantal items van Nukeproof in de aanbieding heeft. Volgens mij ook flats.
Tot op heden nog steeds mijn voorkeur pedaal... Maximale grip en niet mega zwaar maar wel beresterk.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Zoals eerder genoemd zijn de Saint's een hele goede optie, heb deze zelf ook en bevallen me prima.

Echter zijn de superstar's die floris500 opperde ook een goede optie. Zelf heb ik thru-pin versie hiervan, maar dan van Carboncycles, wat exact hetzelfde pedaal is, maar hier was hij toendertijd wat goedkoper. Ook deze hebben genoeg grip, ik heb hier lang mee gefietst in combinatie met oude verlepte Vans zonder ook maar enig profiel en ben nooit van t pedaal afgegleden
http://www.superstarcomponents.com/en/c ... pedals.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carboncycles.cc/?s=0&t=2&c=84&p=1177&tb=001" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Crasstest schreef:Zoals eerder genoemd zijn de Saint's een hele goede optie, heb deze zelf ook en bevallen me prima.

Echter zijn de superstar's die floris500 opperde ook een goede optie. Zelf heb ik thru-pin versie hiervan, maar dan van Carboncycles, wat exact hetzelfde pedaal is, maar hier was hij toendertijd wat goedkoper. Ook deze hebben genoeg grip, ik heb hier lang mee gefietst in combinatie met oude verlepte Vans zonder ook maar enig profiel en ben nooit van t pedaal afgegleden
http://www.superstarcomponents.com/en/c ... pedals.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carboncycles.cc/?s=0&t=2&c=84&p=1177&tb=001" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ik zo kijk op hun site zijn de Nano techs vervangen door de Nano X (54 euro). Volgens mij zijn ze wel redelijk met de prijs omhoog gegaan? Weet niet precies hoeveel ik voor de voorganger heb betaald, maar toch wel een stukkie minder geloof ik.. Dus beter bij Carboncysles nu ook.

Als je echt goedkoop wilt, ik heb toevallig laatst nog een setje nylon flats besteld die me ook prima bevallen, DMR V6 voor 17 euro bij bike-components
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Ik heb Cube all mountain pedalen, ik ben er tevreden mee lekker licht 70 Euro.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

saints ! Top dingen zeker voor die prijs
Tis wat !
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kooijtje2 schreef:saints ! Top dingen zeker voor die prijs
Ja als pedaal zelf zijnde en grip die ze bieden zeker...
Maar ik ben al mijn 2e set bezig, de 1e set was na 1x gebruiken al verrot (wel goeie service van Mantel) en ook de huidige set heb ik na een paar ritten al uit elkaar moeten halen omdat ze niet meer draaiden. Na nw vet en goed afstellen doen ze het eindelijk goed.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie