Veluwse wintercompetitie 2014/15

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
stofducie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 oktober 2009, 14:58

Op 30 november start voor het 3e seizoen de Veluwse wintercompetitie weer over 6 wedstrijden gelegen op of kort naast de veluwe.

30 november Last Gear
14 december Bar End en de Adelaar
3 januari WV Noord Veluwe
17 januari MBC Midden Nederland
31 januari ETP Zutphen
14 Februari Tour de Force en WV Ede

De locatie gegevens en verdere informatie zijn te vinden op de Facebookpagina van de Veluwse wintercompetitie.

De insteek is om een laagdrempelige competitie neer te zetten waarin niet licentiehouder het op kunnen nemen tegen licentiehouders.

Niet licentiehouders kunnen middels een basislicentie van de KNWU deelnemen. Geen basislicentie is geen probleem, voor 3 euro is een daglicentie te koop van de KNWU. In de dagen hierna zal de KNWU deze ,middels de mail, aan u vragen deze om te zetten voor een basislidmaatschap tegen een prijs van 5 euro voor het seizoen 2015.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ik ben er klaar voor !!
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Ik gebruik geen Facebook. Is er ook nog een linkje beschikbaar..?
stofducie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 oktober 2009, 14:58

hierbij wat info van de pagina.

Voor de mensen die mee willen doen met de Veluwse Wintercompetitie en nog geen basislidmaatschap van de KNWU hebben hier een belangrijk bericht.
Op de dag van inschrijving kan je bij de inschrijving een daglicentie van de KNWU kopen voor 3 euro. De KNWU zal je in de week erna vragen of je basis lid wilt worden. Dit kost 5 euro. Dan heb je een basislidmaatschap voor het jaar 2015. De maand december van dit jaar krijg je er gratis bij. Wil je het basislidmaatschap en kom je de volgende wedstrijd neem dan wel je mail van de KNWU mee of je KNWU pas zodat wij dit kunnen controleren.Wil je geen basislidmaatschap maar wil je wel nog een wedstrijd rijden betaal je weer 3 euro voor een daglicentie.

Zondag 30 november zal de eerste wedstrijd van de Veluwse WIntercompetitie plaatsvinden bij de Loenense Waterval.

Inschrijven gebeurt op de dag zelf . Kosten voor een wedstrijd is 2,50 euro maar je kan ook gelijk voor alle wedstrijden inschrijven en dan kost het 12,50 euro. Een basislidmaatschap bij de KNWU is verplicht. Dit kan je via je eigen vereniging aanvragen of bij het inschrijven van de wedstrijden.
Aanvang wedstrijd jeugd is om 10.00 uur en voor volwassenen(vanaf cat. 4) om 11.30 uur.
categorie indeling:
cat. 1: jongens en meisjes geboortejaar 2005-2007
cat. 2: jongens en meisjes geboortejaar 2003-2004
cat. 3: jongens en meisjes geboortejaar 2001-2002
cat. 4: mannen geboortejaar 2000-1981
cat. 5: mannen geboortejaar 1980-1966
cat. 6: mannen geboortejaar 1965 en eerder
cat. 7: dames geboortejaar 2000 en eerder
Dit jaar zijn er voor de jeugd dagprijzen voor de nummers 1, 2 en 3 te winnen!!

een kleine wijziging in de datums:
14 december word Bar End en de Adelaar
17 januari word MBC Midden Nederland

De rest blijft vooralsnog:
30 november Last Gear
3 januari WV Noord Veluwe
31 januari ETP Zutphen
14 Februari Tour de Force en WV Ede
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Vond Loenen een leuk rondje vorig jaar. Paar mooie pittige steile klim ook.
Runner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 2 januari 2011, 13:37

hetkanun schreef:Ik gebruik geen Facebook. Is er ook nog een linkje beschikbaar..?
https://www.facebook.com/veluwsewintercompetitie" onclick="window.open(this.href);return false;
Toob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: za 26 november 2005, 17:03
Mijn mountainbike: Orbeo Loki, Sandman Atacama, Giant Trance
Contacteer:

De informatie staat ook op de site van Last Gear.
http://www.lastgear.nl
Hier staat ook een kaart met de locatie en Parkeerplaatsen.
Sponsor de duchenne heroes: http://www.duchenneheroes.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Poe wat was het druk. Het is een mooi technisch en zwaar rondje, maar 3km smalle singletracks met 125man is veel te druk. Is voor zowel de snelle als de langzamere rijders niet leuk. Beide hebben echt enorm veel last van elkaar omdat inhalen heel lastig en op veel plekken zelfs onmogelijk was. Tip laat de 35- en 35+ apart starten,..zeker als de weersverwachtingen droog zijn. Opkomst wordt steeds groter,..zeker met mooi weer. Ik heb zelden zoveel valpartijen en daardoor opstoppingen gezien in een xc wedstrijdje. Wel leuk om te zien dat het dus wel kan met laagdrempelige xc wedstrijdjes.

Ps hopelijk gaat het goed met degene die in de technische afdaling hard ten val was gekomen.
Jeroen Scalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 10 november 2014, 21:17
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI Team Carbon

Ben ook erg benieuwd naar degene die in de afdaling is gevallen. Duurde nog best lang voor ze met hem weg konden rijden.
Naar mijn mening wel goed op ingespeeld door de organisatie.

Heb zelf geen last gehad van opstoppingen maar reed ook 35-. ; )
Cannondale Scalpel 650B
Cannondale Supersix EVO
MBC Midden-Nederland
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Jeroen Scalpel schreef:Ben ook erg benieuwd naar degene die in de afdaling is gevallen. Duurde nog best lang voor ze met hem weg konden rijden.
Naar mijn mening wel goed op ingespeeld door de organisatie.

Heb zelf geen last gehad van opstoppingen maar reed ook 35-. ; )

Had het vorig jaar ook al aangegeven aan de organisatie dat het prettig zou zijn als ze de 35- en de 35+ om en om vooraan laten starten. Zeker op dit parcours kost het zoveel tijd en energie om in te halen. Zou leuk zijn als wij oudjes ook een keer met vrij baan kunnen rijden en weten waar je ligt in de wedstrijd :-q

Ja het heeft bijna een uur geduurd voordat ze hem/haar weg hadden gereden. Hoorde iets over een sleutelbeen, maar je zou zeggen dat dat toch iets vlotter verloopt. Het aanpassen van het parcours was verstandig want dit soort afdalingen zijn juist met deze drukte best link doordat je veelal dicht op elkaar rijdt. Dus wat mij betreft starten ze komende wedstrijd 35- en 35+ apart, mede voor de veiligheid om voor iedereen het leuk te houden.
Teep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Specialized 29 CC
Contacteer:

Net vernomen: alles in orde met de gecrashte:)))
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Teep schreef:Net vernomen: alles in orde met de gecrashte:)))
TOP !! :-q
jostie-mtb'er
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 27 oktober 2014, 21:57
Mijn mountainbike: Opzoek naar een nieuwe

ik heb zelf ook meegedaan, maar dan bij de jeugd.
ik hoorde ook dat de gecrashte zijn nekwervels had gebroken of gekneusd, weet iemand wat er precies was gebeurd?
Lekker crossen op de MTB
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Let op tijden voor zondag in Apeldoorn gewijzigd ivm grote drukte in Loenen!!

Categorie 1,2 en 3 starten om 10.00 uur.
Categorie 4 en 7 starten om 11.00 uur
Categorie 5 en 6 starten om 12.15 uur
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

stofducie schreef:Op de dag van inschrijving kan je bij de inschrijving een daglicentie van de KNWU kopen voor 3 euro. De KNWU zal je in de week erna vragen of je basis lid wilt worden
Zijn er mensen die een mail hebben gehad van KNWU over basislidmaatschap 2015? Ik namelijk niet, terwijl ik wel aanmeldingsformulier hiervoor heb ingevuld in Loenen
Plaats reactie