RCZ 650B

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
vld-mtbbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 6 maart 2011, 23:54

Vandaag dan de vork ontvangen, nu krijg ik een redelijk beeld van het gehele plaatje en heb dan ook besloten om het frame te houden en verder op te bouwen

De vork :
Afbeelding

totaal plaatje :
Afbeelding

Morgen komt als het goed is de laatste bestelling binnen met alles wat ik nog niet had, alleen de grips en 2 5mm spacers moet ik morgen even bij bike2build halen en dan kan het opbouwen dit weekend beginnen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ziet er alles bij elkaar zeer mooi uit. Ik hou wel van die kleurencombinatie. Nice job so far. :-q
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Erg mooi vind ik :-q
JRS
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 14:55
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Surly Icecream Truck

Gaaf hoor! En die vork, daar ga je veel plezier aan beleven.
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Sjieke bak, nu al!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik vind een wit frame, zeker in een klein model eigenlijk heel gaaf. Zeker als die dan eigenlijk verder gewoon met zwart wordt afgebouwd. Zou hem zeker niet terug sturen :-q
vld-mtbbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 6 maart 2011, 23:54

Vandaag een klein beginnetje gemaakt, met een gescheurde knieband heb ik opeens veel meer vrije tijd :-{

headset in het frame geperst zodat ik de vorkbuis op maat kon maken, nu nog wat langer maar zodra ik de juiste houding gevonden hebt gaat er mogelijk nog wat vanaf. Shifters en remmen even geplaatst voor de looks, waarbij mij iets opviel wat ik op m'n vorige bikes nooit had : de nokjes voor de buitenkabels zitten allebei aan de rechter onderkant van de bovenbuis, dus de kabel van de rechtershifter gaat dus niet om de headtube heen maar blijft rechts van het frame, is dat correct?

met een oud stukje buitenkabel even wat geprobeerd zoals ik denk dat het moet ? :

Afbeelding
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

vld-mtbbiker schreef:... waarbij mij iets opviel wat ik op m'n vorige bikes nooit had : de nokjes voor de buitenkabels zitten allebei aan de rechter onderkant van de bovenbuis, dus de kabel van de rechtershifter gaat dus niet om de headtube heen maar blijft rechts van het frame, is dat correct?

met een oud stukje buitenkabel even wat geprobeerd zoals ik denk dat het moet ? :
Kan je wel doen en nog een stukje inkorten. Je moet wel opletten dat je stuur nog helemaal naar links kan bewegen zonder dat er rek op de kabel komt :-q
vld-mtbbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 6 maart 2011, 23:54

maar dit is wel zoals de kabel hoort te lopen? korter moet de kabel zeker niet worden, dan krijg ik inderdaad problemen wanneer het stuur maximaal naar links draait. Denk dat ik de originele kabel nog een cm of 2 langer laat.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

En....al gereden met deze fiets?

Het misschien ook wel interesse in zo'n frame en ben benieuwd hoe het rijdt.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Hanschen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 11 juni 2014, 18:08
Mijn mountainbike: giant xtc/ tcr

Hallo vld-mtbbiker, ik ben benieuwd of je frame nog steeds bevalt. Ik ben mezelf voorzichtig aan het orienteren op een zelfbouwproject (29er dat wel) en kwam dit merk tegen. Frame kost iets van 170 euro triple butted. Dat lijkt te mooi om waar te zijn en een gewicht van 1700 gram. Foto's zien er erg mooi uit iig. Klopte het opgegeven gewicht en hoe vind het kwalitatief afgewerkt en aanvoelen tijdens het fietsen?

Groeten Hanschen
vld-mtbbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 6 maart 2011, 23:54

Hanschen schreef:Hallo vld-mtbbiker, ik ben benieuwd of je frame nog steeds bevalt. Ik ben mezelf voorzichtig aan het orienteren op een zelfbouwproject (29er dat wel) en kwam dit merk tegen. Frame kost iets van 170 euro triple butted. Dat lijkt te mooi om waar te zijn en een gewicht van 1700 gram. Foto's zien er erg mooi uit iig. Klopte het opgegeven gewicht en hoe vind het kwalitatief afgewerkt en aanvoelen tijdens het fietsen?

Groeten Hanschen
het frame dat ik heb weegt 1660 gram. Ik heb er helaas als gevolg van een ongeluk nog amper op kunnen fietsen. Wat me wel op viel/valt is dat de kwaliteit van de lak niet echt super is, snel kleine putjes, een soort alsof de lak niet heel goed hecht. Verder voelt het frame wel degelijk aan. Voor de prijs, en met de gedachten dat je er geen 5 jaar mee wilt rijden zal het het prima zijn.
Hanschen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 11 juni 2014, 18:08
Mijn mountainbike: giant xtc/ tcr

bedankt voor de snelle reactie!
vld-mtbbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 6 maart 2011, 23:54

Ruim een half jaar na m'n ongeluk heb ik eindelijk weer eens lekker kunnen knallen. Vorige maand al af en toe kleine stukjes om de houding hier een daar een beetje aan te passen en kijken hoelang ik pijnvrij kon fietsen. Nu op vakantie dan eindelijk het betere werk.

De stuurpen is inmiddels vervangen door een iets diepere en langere versie.

Afbeelding

Wat een enorm verschil met de tomac is het zeg :o ondanks het iets zwaardere gewicht rolt het zo veel beter over obstakels, zand en modder :-q

Volgende upgrade zal een zadelpen met setback zijn, het zadel staat nu max naar achter.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Als je dan toch een andere pen neemt, neem dan gelijk een dropper... :wink:

mooi geworden :-q
Plaats reactie