Bril met inklikbare bril op sterkte.

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Iemand ervaring met het vergelijk tussen de Addidas Evil Eye Pro en de Evil Eye Pro Halfrim?

Heb nu een Evil Eye Pro, maar heb nu al een paar keer gemerkt dat de laatste tijd mijn (buiten) glazen snel beslaan. Nooit eigenlijk last van gehad.
Heb ze al weer een paar keer goed schoongemaakt en ontvet, geen idee of anti-beslaan-laag van de glazen slijt, heb de bril al zeker 4 jaar.
Maar iemand een idee of de Halfrim versie minder snel beslaat? Zag namelijk dat ze voor die bril nieuwe "extra-waterafstotende" lenzen hebben. Als dat echt werkt zou het wel een oplossing zijn, mijn binnenbril op sterkte is sowieso compatible.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Ben ook aan het kijken voor een nieuwe bril aangezien mijn Rudy Project Perception uit elkaar begint te vallen na 8 jaar. Had op de BikeMotion beurs een Adidas Tycane gepast en deze bril zit perfect. Kortom… bij de opticien langgewenst maar ben een illusie armer. Ik wist dat Adidas niet de goedkoopste is, maar zelfs het inzetbrilletje zit er niet bij en moet je extra bestellen. Samen met gepolariseerde glazen en glazen voor het inzetbrilletje zou ik dik € 500,00 kwijt zijn!! Dat gaat hem dus niet worden….

Nu zag ik dat Endura ook mooie brillen heeft en ook met inzetbrilletjes. Heeft iemand ervaring met de Endura Masai??? Hoor het graag. Alvast bedankt.
Always ride with a smile!!!!!!
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Check eens of je deze ergens kan bezichtigen:
https://www.swisseye.com/en/sports-glasses" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben er tevreden over. Niet te duur.
Ik heb deze:
https://www.swisseye.com/en/sports-glas ... uct/vision" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor in de bossen gebruik ik de gele lens, voor op de weg de bruine.

Ik meen dat ik onder de 200 Euro kwijt was incl. glazen op sterkte.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Ik heb ook de evil eye pro. En merkte gister dat de bril ook ging beslaan.
Nu vraag ik mij ook af welke bril niet beslaat als het buiten kouder wordt en je ff stopt tijdens het biken, Icm een binnenbrilletje.

Die water afstotende laag lijk mij fijn als het regent en er dus druppels op de buitenkant komen. Als dat er beter vanaf parelt Blijf je wat langer zicht houden. Maar dat is denk ik iets anders dan antifog.

Van een aantal mensen hoorde ik dat anti fog treatment van mucoff goed werk. http://muc-off.com/rider-care-series/41 ... ref_cat=36" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb mij er bij neergelegd, ademende waterdichtje jasjes bestaan ook niet echt :). Zolang je tijdens het rijden maar zicht hebt.
Biking skills or Hospital bills
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Beslaan kan je verminderen (voorkomen wil ik niet zeggen) door een drupje dubro te gebruiken als je hem onder de kraan wast. Daarna afdrogen. Slaat ie minder aan.
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Er bestaan geen glazen die niet beslaan. Condensatie (dus beslaan) komt door temperatuurverschil tussen glas en huid.
Kan je idd door zeep oid verminderen omdat dat de oppervlaktespanning vermindert met als gevolg dat druppel druppelt blijft en omlaag zakt ipv in een mistig laagje op je glazen achterblijft.
Een goeie rochel helpt trouwens ook voor even.
:-)
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Johnny D schreef:Ben ook aan het kijken voor een nieuwe bril aangezien mijn Rudy Project Perception uit elkaar begint te vallen na 8 jaar. Had op de BikeMotion beurs een Adidas Tycane gepast en deze bril zit perfect. Kortom… bij de opticien langgewenst maar ben een illusie armer. Ik wist dat Adidas niet de goedkoopste is, maar zelfs het inzetbrilletje zit er niet bij en moet je extra bestellen. Samen met gepolariseerde glazen en glazen voor het inzetbrilletje zou ik dik € 500,00 kwijt zijn!! Dat gaat hem dus niet worden….

Nu zag ik dat Endura ook mooie brillen heeft en ook met inzetbrilletjes. Heeft iemand ervaring met de Endura Masai??? Hoor het graag. Alvast bedankt.
Dan zou ik toch eens gaan shoppen bij verschillende opticiens.
Heb voor mijn evil eye 230 euro betaald en 100 euro voor de inzet bril. En mijn opticien staat nu niet bekend als de goedkoopste hier in de regio, is geen keten maar eigen ondernemer.

Qua beslaan geloof ik ook niet dat er een bril is die er geen last van had. Vroeg me alleen af of er verschil is tussen een bril met omlijsting (gewone Evil Eye) of een bril met "open" glazen (halfrim). En of iemand die nieuwe lenzen al geprobeerd heeft.
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

een volrand bril sluit over het algemeen meer af waardoor de kans groter is dat ie beslaat. Hoe meer lucht er langs de glazen gaat des te minder kans op beslaan.
Ga maar 's na een klimmetje in de winter 2 tellen stilstaan.
Ideaal passende bril is de bril die op jouw specifieke neusvorm zo zit dat ie goed afschermt en tegelijkertijd ruimte biedt om "te luchten".
Rij vaak in de zomer met een RacingJacket (volrand) en in de winter met een vented Radarlock(halfrim).
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Hier ook een Evil Eye pro. Vanochtend tijdens het hardlopen besloeg ie wat. Maar met fietsen nooit.
Kracht door eenvoud
Robin21
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 29 oktober 2014, 22:47

Adidas Eyewear biedt dit ook aan
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En op naar de 25...

Zijn er ook mensen die daglenzen gebruiken voor het fietsen? Goede ervaringen?

Ik wil ze gaan proberen, heb vijf setjes op mijn sterkte meegekregen van de opticien om eens te testen. De bedoeling is dat ik ze alleen draag als ik ga fietsen zodat ik van die dubbele beglazing af ben ;-)
Meestal zal ik ze dan zo'n drie uur per keer in hebben. Kan ik ze dan twee of drie keer gebruiken voordat ik ze weg moet gooien? Waaraan merk je trouwens dat (dag)lenzen rijp voor de prullenbak zijn?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

@kermit: zie mijn posts in dit topic.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Als je gewoon bent met lenzen dat zal het geen probleem zijn.
Ik heb altijd strijd gehad met dag lenzen, dus als er iets in mn oog zou komen tijdens het biken zou dat problematiwch worden voor mij.
Biking skills or Hospital bills
Lin83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 8 augustus 2014, 17:01

Mij lukte het niet om aan daglenzen te wennen. Ik heb sinds deze week ook een bril met een inzetbrilletje op sterkte. Zondag testen!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Iemand ervaring met een sportbril op sterkte van brillen24?

Ik heb daar voor er bij een gewone bril gekocht. Deze is me goed bevallen waardoor ik nu een gewone bril (die sportief oogt) heb gekocht met 10% grijswaarde. Deze ga ik gebruiken als fietsbril. Een sportbril was geen optie vanwege de correctie.
44 euro is het proberen waard. Mocht dat goed bevallen dan komt er misschien ook nog wel een variant met 10% geel bij voor de donkere dagen.

http://www.brillen24.nl/heren/sportbrillen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie