The do's in Riva del Garda (e.o.)?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Camping Al Sole (ook bungalos) aan het Ledro meer. Kilometer of 6 na de tunnel Riva uit naar het westen de bergen in.
Ook goed fietsbaar. omhoog EN omlag....
Net weer wat rustiger dan Riva, ook super mooie en geweldige uitvalsbasis voor mooie tochten.....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

erwin.burgers schreef:Camping Al Sole (ook bungalos) aan het Ledro meer. Kilometer of 6 na de tunnel Riva uit naar het westen de bergen in.
Ook goed fietsbaar. omhoog EN omlag....
Net weer wat rustiger dan Riva, ook super mooie en geweldige uitvalsbasis voor mooie tochten.....
+1.
http://www.ledro.com Heb er geen aandelen in.
http://www.fewo-direkt.de/search/welt/R ... ords:ledro Heb er geen aandelen in.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Het wordt zoals het er nu naar uitziet Torbole. Nu fit worden voor de komende zomervakantie. PS is het gekkenwerk om ter plaatse een downhill bike te huren en je zelf een keer flink vd berg af te gooien?
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Als jij lekker op je fiets zit, en technisch rijden leuk vind zou ik het zeker doen. Ook daarin zijn weer veel mogelijke paden van licht naar pittig.
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

abreukel schreef:Het wordt zoals het er nu naar uitziet Torbole. Nu fit worden voor de komende zomervakantie. PS is het gekkenwerk om ter plaatse een downhill bike te huren en je zelf een keer flink vd berg af te gooien?
Je komt áltijd weer beneden...
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

bert l. schreef:
abreukel schreef:Het wordt zoals het er nu naar uitziet Torbole. Nu fit worden voor de komende zomervakantie. PS is het gekkenwerk om ter plaatse een downhill bike te huren en je zelf een keer flink vd berg af te gooien?
Je komt áltijd weer beneden...
Klopt :lol:
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

bert l. schreef:
abreukel schreef:Het wordt zoals het er nu naar uitziet Torbole. Nu fit worden voor de komende zomervakantie. PS is het gekkenwerk om ter plaatse een downhill bike te huren en je zelf een keer flink vd berg af te gooien?
Je komt áltijd weer beneden...

Hahha :)))

Protectie van POC verkopen ze ook in Riva del Garda ;)

http://www.pocsports.com/en/15/wheels-body_armor" onclick="window.open(this.href);return false;
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

bert l. schreef:
abreukel schreef:Het wordt zoals het er nu naar uitziet Torbole. Nu fit worden voor de komende zomervakantie. PS is het gekkenwerk om ter plaatse een downhill bike te huren en je zelf een keer flink vd berg af te gooien?
Je komt áltijd weer beneden...

. . . . . . .

Ponale is goed te doen voor beginners zowel omhoog als beneden.

Als je meer ervaring hebt ga je 's ochtends omhoog om 5.30 en sta je om 6.00 beneden met een top van 70 km / uur op je teller zonder protectie (lees Garmin / Bryton)

Of top van 80 km / uur op je teller met protectie (lees POC of concurrent)

En heb je een leuk filmpje gemaakt met je (GoPro3 HD of Garmin Virb)
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Super. Nog meer tips? Was ook van plan om me een paar x met een shuttle bus weg ta laten brengen om bijv de Monte Altissimo / 601 tour te doen of Monte Baldo of Monte Velo...... Weet alleen niet of dit ook met een xc bike kan.
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Trouwens, wel een vraag voor een ander forum denk ik. Ik zie redelijk betaalbare Navs voorbij komen van Teasi one2. Zijn dat gewoon handige dingetjes voor op vakantie bijv. om een route in te zetten?
jfw
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 17:06
Mijn mountainbike: Cube Acid '08 - Devinci Wilson '08

abreukel schreef:Het wordt zoals het er nu naar uitziet Torbole. Nu fit worden voor de komende zomervakantie. PS is het gekkenwerk om ter plaatse een downhill bike te huren en je zelf een keer flink vd berg af te gooien?
Dat kan prima. In Torbole zit ook een shuttle service (meerdere trouwens), en je kan bij de bike shop ook gids krijgen. Maar als je mazzel hebt zijn er paar bij fietsers in je shuttle die al wat paden kennen. Afdaling op de berg bij Torbole zijn niet zo lang. Tremalzo, waar ze ook heen shuttlelen, is al langer.

In Malcesine heb je ook een gondel en afdaling, maar die heb ik nog nooit gedaan. Wel vanaf daar terug over de bergen naar Torbole gedaan.
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Komende 3 maanden leef ik in Torbole.

Als er mensen zijn die willen mee fietsen stuur dan een pb of tips nodig hebben:stuur bericht in dit forum deel.

Tranavia vliegt nog enkele dagen Amsterdam - Verona voor spotprijsjes, daarna start de dienstregeling weer in april 2015 met dagelijkse vluchten tegen spotprijsjes.

Je auto parkeren op Verona airport 5 minuten lopen van vertrek en aankomst hal is zeer goedkoop, in budget parking (in buitenlucht) op bewaakt militair terrrein slechts Eur 5 per dag met in laagseizen daarop zelfs korting actie's

Afgelopen maanden ging ik elke 2 weken een lang weekeinde (2-5 dagen) op een neer ivm verloofde in Milaan :kiss: en mountainbiking pleasure.

Verona stad van de liefde en opera :-q en omgeven door gerenommeerde wijnhuizen :bier:

Must see in Italie

Zo dit was de promotie van dit gebied, tot ziens :)

Tank
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Ik heb inmiddels via Bikemap al wat routes gezien die ook te downloaden zijn als GPS of voor in Google earth. Enorm aanbod. Daaronder ook de bekende routes die al in dit forum zijn genoemd. Dat zal dus wel goed komen.... :)
Zin an...
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Veel plezier !
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Tank schreef:Veel plezier !
Zal goed komen, als jij een update plaatst tzt waar het beste gegeten kan worden :)
Plaats reactie