Waar medische fietsmeting bij knieproblemen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Elk jaar wanneer ik intensiever ga trainen krijg ik toch wat last van mijn linker knie. Op zich staat alles wel goed afgesteld en ik heb ook met kleine wijzigingen zitten spelen maar mijn linkerbeen blijft het zwakke punt.
Nu wil ik mij eens goed laten opmeten en alles inclusief schoenplaten laten afstellen. Niet bij een fietsenmaker maar bij zo'n medisch en fysiotherapeutisch centrum. Maar waar moet ik zijn?

Ik heb al op de site gekeken bij "SLH" in Groesbeek en bij "SportMax" in Veldhoven maar zo zijn er vast nog een paar meer.
Zowel op mtb als op de racer.

Liefst in Regio Eindhoven maar naar Groesbeek is ook geen probleem. Ik wil er best een stuk voor rijden.

Waar zijn de beste ervaringen?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Wat ik mij afvraag, ik heb zelf namelijk ook wel eens last van mijn knie, of het handig is om met SPD achtige trappers te blijven rijden, want regelmatig verzetten van mijn voet op de flats voorkomt bij mij een hoop ellende...

een overdenkertje misschien?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Zal vast wel helpen maar in principe blijf ik bij mijn klikpedalen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Yugor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 652
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 16:41
Mijn mountainbike: B W Green
Contacteer:

Misschien bij http://www.body2bike.com" onclick="window.open(this.href);return false; ?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Yugor schreef:Misschien bij http://www.body2bike.com" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Ga ik vandaag of morgen eens goed bekijken :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

byorka schreef:Elk jaar wanneer ik intensiever ga trainen krijg ik toch wat last van mijn linker knie.
Als dit de kern van je probleem is, dan liggen er een paar oplossingen voor de hand:
- eerder beginnen met opbouwen
- minder intensief trainen en accepteren dat je niet alles kunt wat je wilt
- minder zware verzetten trappen

Of misschien toch maar een keer flats proberen of de stelschroeven van je SPD-ers losser zetten, zodat je wat meer vrijheidsgraden hebt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Ik vind de flats het fijnst alles aan gefixeerde pedalen vind ik niet fijn.
'Be like water my friend'
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

bert l. schreef:
byorka schreef:Elk jaar wanneer ik intensiever ga trainen krijg ik toch wat last van mijn linker knie.
Als dit de kern van je probleem is, dan liggen er een paar oplossingen voor de hand:
- eerder beginnen met opbouwen
- minder intensief trainen en accepteren dat je niet alles kunt wat je wilt
- minder zware verzetten trappen

Of misschien toch maar een keer flats proberen of de stelschroeven van je SPD-ers losser zetten, zodat je wat meer vrijheidsgraden hebt.
Eerder beginnen met opbouwen verdiend inderdaad ook meer aandacht. Maar op de mtb heb ik geen klachten en op de racer wel. Het kan dus wel.
Accepteren dat er grenzen zijn is iets waar ik niet goed in ben :winkie:
Ik fiets al lekker licht dus daar licht het niet aan.

Bedankt voor de goedbedoelde adviezen maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik wil een deskundige meting en afstelling. Van daaruit wil ik verder kijken.

Maar evengoed bedankt. :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

heb zelf goede ervaring met guido vroemen in amerongen. ik had een knie blessure en die heeft me op de fiets gezet en gekeken met camera beelden etc. advies gegeven ivm beenlengte verschil enz. door mijn been lengte verschil komt het heel nauwkeurig kwa zadelhoogte. een paar mm scheelt alles in mijn geval. dwz: nooit last of na 2km weer dagen een knakkende zere knie als me zadel 5mm te laag staat..
misschien kan ie je ook helpen met jou klachten?
life starts @ 150bpm...
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

byorka schreef:
Yugor schreef:Misschien bij http://www.body2bike.com" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Ga ik vandaag of morgen eens goed bekijken :-q
Volgens de site doen ze geen moutainbike en 29"

Dan zou die dus al afvallen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Heb je tussen de mtb en racert misschien een verschil in cranklengte? Dat kan ook nog wel eens uitmaken namelijk...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

VanBiLL.com schreef:Heb je tussen de mtb en racert misschien een verschil in cranklengte? Dat kan ook nog wel eens uitmaken namelijk...
Nope.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Het is heel moeilijk te bepalen van achter een computer te bepalen waar bij jou de pijn precies vandaan komt.

Ik weet niet of de pijn aan de binnenkant zit of aan de voorkant? Voorkant is vaak overbelasting waar pijn in de zijkant vaak uit de Meniscus komt. Bij veel bikers met dat laatste stond het zadel vaak te hoog.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Daarom vraag ik ook niet naar oplossingen hier op het forum maar naar goede deskundige om me door te laten meten.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Op zo een forum zitten juist veel deskundigen, de tips die hier worden aangereikt zijn vaak waardevol, het zou jammer zijn veel geld uit te geven aan een sportartsof meetgoeroe om tot de conclusie te komen dat het zadel toch wat lager moet en de schoenplaatjes toch wat losser in de klikpedalen moeten om de bewegingsruimte wat te verbeteren.....
Plaats reactie