Probleem met werking motion control rockshox reba race

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Ah leuk , oud nieuws .
Als opmerking op mijn bericht boven. Ik heb hem al lang niet meer op de standaard waarde.
Nu al weer jaren het lekkerst bij mijn gewicht van plusminnus 84 kg op 100/110 + en 105/115
Die zwarte Lockout heb ik ook en de rode ook. Klopt als een bus! :-q
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Ja...klopt. Als ik het nog eens na lees inderdaad oud nieuws. In zoverre; als je uitgaat van een 2008 versie (af fabriek en nooit aan gesleuteld) let je niet op de kleur van de demper en ga je uit van hetgeen de fabrikant opgeeft bij de vork en het betreffende jaartal. Door jullie ervaringen attent gemaakt op de kleur van de demper wat dus het probleem oplost. Een 2008 vork waarbij de 2009 volumes gelden. "geholpen door oud nieuws" zullen we maar zeggen. :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
wezep
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: vr 5 november 2004, 14:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 20, XTR, American Classic, Magura Durin, SLR, Syntace

Iemand enig idee waar je een nieuwe demperkit/motion control unit het goedkoopste kunt vinden?
Gaat om een rode uitvoering, maar begreep dat zwart ook kan (iets meer olie gebruiken) met externe lock out.

Laagste prijzen die ik tegenkom is 80-100 euro.
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik denk dat ik en de andere members ook gewoon een uurtje zoeken op internet en de goedkoopste site proberen. zo heel veel aanbieders in europa zijn er ook niet.
wezep
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: vr 5 november 2004, 14:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 20, XTR, American Classic, Magura Durin, SLR, Syntace

Axium schreef:ik denk dat ik en de andere members ook gewoon een uurtje zoeken op internet en de goedkoopste site proberen. zo heel veel aanbieders in europa zijn er ook niet.
Dat heb ik uiteraard ook gedaan, maar soms is het nogal lastig zoeken met de verschillende termen die gebruikt worden.
Maar ik kwam deze tegen:
http://hollandbikeshop.com/sram/rocksho ... demperkit/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan ik die ook gebruiken voor een Reba? Zit nu een rode motion control/demperkit in.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

wezep schreef:
Axium schreef:ik denk dat ik en de andere members ook gewoon een uurtje zoeken op internet en de goedkoopste site proberen. zo heel veel aanbieders in europa zijn er ook niet.
Dat heb ik uiteraard ook gedaan, maar soms is het nogal lastig zoeken met de verschillende termen die gebruikt worden.
Maar ik kwam deze tegen:
http://hollandbikeshop.com/sram/rocksho ... demperkit/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan ik die ook gebruiken voor een Reba? Zit nu een rode motion control/demperkit in.
http://hollandbikeshop.com/sram/rocksho ... floodgate/
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dan zal ik dit topic ook eens omhoogschoppen.

Begrijp ik nou goed dat als er te weinig olie in de poot zit de remote ook niet goed werkt?

Ik heb de motion control unit eruit gehad en heb de veer 1 slag strakker gespannen maar als ik de demperdeksel weer op de unit draai dan draait de lock out helemaal niet meer. De deksel klemt dan op de een of andere manier.

Als ik de deksel een slagje loslaat draait deze wel maar als ik de unit weer in de vork zet weer niet...

Reba 2012/13 met zwarte unit.

Help?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik lees hier een daar ook over een halve slag, moet ik dan de spanstift de andere kant uit tikken?

Ook dit heb ik geprobeerd. Spanstift voorzichtig naar de andere kant zodat er een halve slag extra gemaakt kan worden.

Nog steeds geen resultaat.

Het kunststof schroefdraad op de motion control behuizing begint nu wat slechter te worden dus ik geef het (voor nu) op.

Ook nog even gekeken of de BB motion control unit van mijn 26 SID past. De onderste seal is hiervan iets kleiner en hierin zit de floodgate waardoor ik dan 2 half functionerende units over hou. Deze dus maar weer terug gedraaid in de SID vork.

Mocht iemand hierover nog een ander ei leggen (missende washer oid) dan hou ik me aanbevolen. :-q
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

Even op een oude topic inpikken.
Ik heb op de rechtervorkpoot het veertje verwijderd die de vork locked.
Nu wil ik het zwarte gedeelte terug in de vorkpoot steken, maar ik krijg dat er niet helemaal in.
Het lijkt of ik tot aan de olie het erin krijg, maar dan niet meer verder. Hoe krijg ik dit er weer helemaal in?

Danku!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

StijnV schreef: do 3 februari 2022, 13:07 Even op een oude topic inpikken.
Ik heb op de rechtervorkpoot het veertje verwijderd die de vork locked.
Nu wil ik het zwarte gedeelte terug in de vorkpoot steken, maar ik krijg dat er niet helemaal in.
Het lijkt of ik tot aan de olie het erin krijg, maar dan niet meer verder. Hoe krijg ik dit er weer helemaal in?

Danku!
Welk type,
Welk bouwjaar,
Push to lock of push to unlock (in dit geval heb je daar je antwoord al op wat er fout gaat),

Zonder verdere info over waar we het nu exact over hebben gaat niemand iets zinnigs kunnen zeggen denk ik. Beter je eigen topic openen met je eigen specifieke vraag: er zijn tientallen verschillende reba's.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

Har77 schreef: do 3 februari 2022, 13:42
Push to lock of push to unlock (in dit geval heb je daar je antwoord al op wat er fout gaat),
Inderdaad, stond gewoon gelocked. Even aan de lockout gedraaid en toen kon ie er natuurlijk mooi in.

Je gaf met dat extra duwtje om er te komen ;-)
Danku
Plaats reactie