Bikester.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

No Biker schreef: Eveneens is het vreemd is dat de werknemers van DHL en GLS niet op zaterdag werken.
Zo zou je deze dag nog voor ontvangst van je bestelling kunnen gebruiken.
DHL en GLS leveren voornamelijk aan bedrijven, en aangezien de meeste bedrijven op zaterdag gesloten zijn rijden die (en nog een aantal andere grote pakketbezorgers) niet op zaterdag.
Grtn. Stefan
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Stef666 schreef:
No Biker schreef: Eveneens is het vreemd is dat de werknemers van DHL en GLS niet op zaterdag werken.
Zo zou je deze dag nog voor ontvangst van je bestelling kunnen gebruiken.
DHL en GLS leveren voornamelijk aan bedrijven, en aangezien de meeste bedrijven op zaterdag gesloten zijn rijden die (en nog een aantal andere grote pakketbezorgers) niet op zaterdag.
Ook ik, als particulier, krijg doordeweeks wel eens bezorger van DHL of GLS aan de deur.
Via de servicepoints kun je zelf ook via DHL laten verzenden. Lijkt me des te meer een reden om wel op zaterdag te bezorgen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29953
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

B-C gaat bij mij meestal via DPD.
Afbeelding
Die zijn wat flexibeler en geven het af bij de buren (of gooien het over de schutting).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

@No Biker, daarom zei ik ook 'voornamelijk' :wink:
Grtn. Stefan
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29953
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fietsbroek (Endura Hummvee) besteld bij Bikester wegens lage prijs en op voorraad.
Netjes geleverd in bubbeltjes enveloppe.
Weet niet meer welke pakketdienst, maar ik was toevallig thuis op moment van bezorging.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Volgens de trackinpagina van DHL is met mijn bestelling sinds zaterdag niets meer veranderd. Blijkbaar eerst naar het verkeerde adres gestuurd (geen idee hoe dat kan). Zaterdag bericht op de trackingpagina van DHL dat de bestelling nu naar het juiste adres wordt gestuurd, maar sindsdien is aan de status niets veranderd. Vervelend als je op een onderdeel zit te wachten en je niet kunt trainen.
Amazon.de levert binnen 2 dagen naar NL, bikecomponents.de en rose.de leveren binnen 4 dagen (mijn ervaring). Klantenservice van bikester.nl heeft een simpele verklaring:

"Omdat de zondag er nog tussenzat kan het wat langer duren voordat er nieuwe pakketinformatie beschikbaar is. Ik verwacht dat u later vandaag meer informatie kunt zien op de trackingpagina."

:~ Ik zal geen onderdelen meer bij bikester.nl bestellen als ik ze dringend nodig heb, simpelweg omdat ze verzenden met DHL.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Ik heb vergelijkbare ervaring gehad met mijn eerste/laatste bestelling bij hun. Had wat onderdelen om mee te nemen op vakantie nodig. Ik dacht nog ruim op tijd te zijn. Maar ook mijn status bij DHL bleef dagen onveranderd. Heb erover geklaagd en kreeg wel snel mijn geld terug, maar ja, ben dus zonder de onderdelen op vakantie moeten gaan. Ik vind de levertijd niet meer van deze tijd en onbetrouwbaar. Voor mij alleen nog maar een Hollandse webshop en post.nl.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Me viel op dat je bikester.nl niet kunt bellen. Alleen per e-mail. De volgende keer let ik beter op, want persoonlijk contact is beter dan een e-mail in een zwart gat gooien. Trouwens vandaag DHL gebeld en eindelijk te horen gekregen dat de levering vandaag tussen 14:00-18:00 wordt verwacht. Lekker thuis achter de deur blijven zitten.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lin83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 8 augustus 2014, 17:01

Bij mij was Bikester redelijk snel. Woensdag of donderdag besteld, zaterdag ontvangen. :-q
(Ben wel benieuwd hoe snel ze mijn geld terugstorten, heb een deel van de zending retour gestuurd).
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vandaag toch nog een e-mail ontvangen van Bikester.nl. Lijkt me aardig om dit toch nog door te geven:

"We betreuren de vertraging van uw bestelling.

Helaas had onze bezorgpartner het pakket verkeerd doorgestuurd bij de overgang van DHL Duitsland naar DHL Nederland. Normaliter bedraagt onze levertijd 2-4 werkdagen, maar incidenteel treedt er een fout op tijdens de levering. Uw pakket heeft door een dergelijke fout een vertraging opgelopen van 1 werkdag. Onze excuses voor het ongemak en wij wensen u veel fiets plezier!

Ik dank u voor uw geduld en uw begrip. Voor overige vragen kunt u vanzelfsprekend bij ons terecht."
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Gister ook bestelling gedaan, ben benieuwd hoe snel hij komt.. Gravity Dropper 1.5 jaar geleden ging wel goed gelukkig :-q
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

En vandaag de bestelling al binnen, netjes!!
Lin83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 8 augustus 2014, 17:01

Nog even een tipje (nee, ik heb geen aandelen): als je via Beslist.nl op Bikester komt, krijg je 10% korting :-q
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

Vanmiddag een Enduru Hummvee broek besteld, de status staat nu op 'verzonden' dus ik ben benieuwd...
Grtn. Stefan
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

En vanmorgen bezorgd, redelijk vlot en met duidelijke track en trace van DHL, vanmiddag maar ff passen en hopen dat hij niet retour hoeft :bier:
Grtn. Stefan
Plaats reactie