Trek 6700 Disc (2011)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

Colinb schreef:Mooie kleuren! ik zou persoonlijk alleen kleinere barends pakken
+1
DAMN!
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

De Shimano PD324 pedalen had ik gemonteerd om te proberen hoe het fietsen met SPD's beviel terwijl ik ook nog met normale schoenen kon fietsen. Fietsen met SPD's beviel al erg snel erg goed, dus de pedalen waren binnen een jaar aan vervanging toe ;-)

De nieuwe pedalen zijn uiteindelijk deze geworden: Shimano PD-M780 XT. Heb er nog niet op gefietst, dus ben benieuwd!
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Update van accessoires:
- fietscomputer Cateye Enduro 8 vervangen door Sigma ROX 9.1; met name gekocht om te kunnen trainen met hartslagmeter en voor de Ghost race functie
- zadeltasje Topeak Aero Wedge Pack small vervangen door Topeak Medium Aero Wedge Pack (click); een maatje groter

Verder (in verband met een ketting breuk vandaag) een KMC Missing Link (10-Speed) gemonteerd in de ketting. Ketting daarom ook maar toegevoegd aan de specs.
Yannis77
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 14:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4

Mooie bike, je bent zo lekker bezig.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Bottom bracket (Schimano SM-BB70) vervangen na +- 2600km. Stond nog niet in de spec.list, net toegevoegd.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Fiets kan er weer even tegenaan:
2 weken geleden ketting vervangen; vorige was op, 2 keer gebroken in een paar maanden tijd. Slijtage van de ketting zat nog binnen de 1% marge, heb cassette niet hoeven vervangen (fietst en schakelt ook nog prima).
Tevens vandaag de versnellingskabels vervangen (buiten&binnen), vooral achterderailleur schakelde erg zwaar (kabel kraakte zelfs bij het schakelen) en dat is nu verholpen.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Mudsplasher schreef:Kijk weer een Trekkie er bij :-q
Mooie bike,ga je vast veel plezier mee hebben.
Kabel van de voorrem en poploc zijn wel een beetje lang.
Word een beetje een wirwar van kabels zo.
Het heeft even geduurd, maar vandaag heb ik de remkabels ingekort. Heb uiteindelijk gewacht tot ik de remmen moest ontluchten, kon ik het nu mooi combineren. Ook de poploc kabel is een flink stuk korter geworden. Zal binnenkort wat nieuwe foto's plaatsen.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

foto's na inkorten remkabels en poplockabel + onderhoudslijstje toegevoegd, accessoires uitgebreid met drinkrugzak B'Twin HB S.2 zwart/blauw
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Prachtig ... heel toevallig heeft mijn dame ook een 6700 gekocht dit weekend ! deze kleurstelling vind ik ook mooi !

Jeroen
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

jeroentune schreef:Prachtig ... heel toevallig heeft mijn dame ook een 6700 gekocht dit weekend ! deze kleurstelling vind ik ook mooi !

Jeroen
6300 zo te zien?
Ook een mooie fiets.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Zoals altijd (bij mij althans) neemt het aantal schoonmaak- en onderhoudsbeurten af naarmate de fiets ouder wordt :-)

Dit weekend was het echter weer tijd voor een uitgebreide onderhoudsbeurt na 5625 km fietsen sinds aanschaf van de fiets.
- Ketting vervangen: Shimano SLX CN-HG74 (heb 2640 km met de vorige ketting gefietst)
- Cassette vervangen: Shimano SLX CS-HG81-10 11-36 (heb 5625 km met de vorige cassette gefietst)
- Achterband vervangen: Schwalbe Racing Ralph Evolution, 26x2,25 (heb 2875 km met de vorige band gefietst)
- Handvaten vervangen: Lock On Grips - Excel (grijs) (vorige waren versleten na +- 4500 km)
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Zadel was een tijdje gelden na een valpartijtje een beetje verbogen en kreeg toch een beetje last van de knieën tijdens het fietsen. Heb het zadel daarom vervangen, wel door bijna dezelfde; zat altijd goed. Tevens de zadelpen vervangen door een langere, reed altijd met de maximale hoogte.

Tevens een nieuw zadeltasje, er zat een gat in de vorige waardoor de Missing Link nu echt missing is...

Zadel: Bontrager Evoke 2, chromoly rails vervangen door Bontrager Evoke RL, Hollow Titanium rails
Zadelpen: Bontrager, 31.6mm, 12mm offset vervangen door Bontrager SSR (Alumimium) 31,6mm x 400 mm, offset 12 mm. Vorige zadelpen is nog goed, zal hem t.z.t. in "te koop aangeboden" zetten.
Zadeltasje: Topeak Medium Aero Wedge Pack vervangen door Topeak Aero Wedge Pack DX, medium
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

klimpetje schreef:mooie kleur en mooie materialen. Jammer van die gigantische koehoorns
Misschien vind je deze mooier staan ;-)
http://nl.bbbcycling.com/bike-parts/bar-ends/BBE-21L" onclick="window.open(this.href);return false;

Zal nog een foto van de nieuwe cockpit plaatsen.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Groot onderhoud uitgevoerd:
- Ketting vervangen: Shimano XT CN-HG95 HG-X ketting (zilver)
- Cassette vervangen: Shimano XT CS-M771-10 10-speed cassette 11-36
- Tacx T4065 derailleurwieltjes (grijs)
- Kettingbladen vervangen:
- Shimano XT FC-M780/T-781 kettingblad 24 tanden
- Shimano XT FC-M780/770-10 kettingblad 32 tanden
- Shimano XT FC-M770-10 kettingblad 42 tanden

Verder werken de foto's in de startpost weer, Image Shack is (al een tijd) niet meer gratis. Zal binnenkort weer eens nieuwe foto's plaatsen. Zitten nu mooiere "mini" barends op.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Hmmm, al een tijd geen groot onderhoud uitgevoerd; wordt ook wel weer tijd. Fiets helaas een stuk minder sinds er een tweeling bij is, maar heb de hoop komende zomermaanden weer meer op de fiets te kunnen stappen!
Plaats reactie