Edge 800 tips & tricks

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Kun ook veerdiensten uitzetten als je de edge 800 route laat bereken?

Kom wel zover dat ik niet over de carpool stook hoef maar veerdiensten kan ik niet vinden.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Ja, hangt ook van de kaart af, maar dan kiezen voor auto/motor activiteit en dan kun je veerboten vermijden aanzetten.

Bij de OpenFietsMap kaart worden veerpontjes redelijk vermeden, tenzij je specifiek in een route zo'n pondje opneemt in de route.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

In basecamp (mac) heb ik een aantal opgenomen tracks tot 1 willen samenvoegen en vervolgens op ongedaan maken geklikt. Ik zag namelijk dat door deze samenvoeg actie de individuele tracks ook waren verwijderd door Basecamp.

Nu blijkt plotseling dat het eerste track bestand geen tijdsaanduiding meer heeft, blijkbaar is die verloren gegaan, want alle andere hebben die nog wel. betreft gpx tracks die van de edge 800 direct op de mac waren geïmporteerd en daarna verwijderd zijn op de edge 800. Ik kan ze dus niet meer her importeren.

Iemand een suggestie voor een tool of een site waar ik het bestand mee kan laten aanpassen zodat ik het wel bij strava kan uploaden?
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Volgens mij blijven de activiteiten in je toestel staan, onaangepast door BaseCamp. Indien de tijden zijn verwijderd, is soms nog een keer ongedaan maken nodig.

Het is verder heel logische dat BaseCamp de oud elijkt te verwijderen, je wilt samenvoegen, dat is wat anders dan maak een kopie en voeg samen ;) Je kunt de activiteiten beter in een eigen lijst in de BaseCamp bibliotheek slepen en daar samenvoegen, dan werk je altijd in een kopie. Zou je alsnog en extra kopie willen, gebruik dan dupliceren (ook in rechtermuis menu).

Nu nog iets van tijden willen invoegen is altijd nep en zal geen realistische waarden bevatten, alleen een gemiddelde.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Ja, weer een wijze les geleerd ;-) De activiteiten zijn in het toestel verwijderd om een 'overload' te voorkomen.

Zonder tijdsinformatie accepteert Strava of Garmin Connect het bestand niet - vandaar dat ik liever een gemiddelde van 8 km per uur heb maar wel een record van de activiteit ;-)
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

met rtwtool kun je de track verrijken met een gemiddelde snelheid naar een koers.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Bartica Mel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 17:20
Mijn mountainbike: Gazelle w4, Specialized xc pro.
Contacteer:

Is het niet vreemd dat mijn Garmin 8oo na 50 km een gemiddelde snelheid aangeeft van 15.8 en mijn Cateye over dezelfde afstand (49.9 op de teller) 18.0 km? Denk eerder dat de Cateye correct is.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik weet niet of Cateye correct is @Bartica Mel. Als je teller op een volle band instelt(wanneer de band op zijn grootst is) en je hebt de banden druk lager(de band is dan kleiner) dan zal een Cateye afwijken(ik denk dat het een te snel aan geeft).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Dan zou de vastgelegde afstand ook niet kloppen...

Waar het om gaat is welke informatie gebruikt wordt voor het bepalen van de gemiddelde snelheid. Ja, afgelegde afstand gedeeld door de tijd, maar ik neem aan dat de Cateye de tijd dat je stilstaat niet meerekent. Als nu de snelheid waaronder de tijd niet meegerekend wordt vrij hoog ligt, zal het gemiddelde hoger uitvallen.

Daarnaast houdt je Edge zowel statistieken bij over de tijd dat je beweegt als over de tijd dat je stilstaat. Afhankelijk van het gegevensveld dat je bekijkt kan dat behoorlijk wat verschil uitmaken.
Bartica Mel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 17:20
Mijn mountainbike: Gazelle w4, Specialized xc pro.
Contacteer:

Bedankt voor de reacties. Let wel, beide apparaten noteren dezelfde afgelegde afstand maar laten verschillende gemiddelde snelheid zien. Volgende ronde zal ik zonder stil te staan opnieuw de vergelijking maken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bartica Mel schreef:Bedankt voor de reacties. Let wel, beide apparaten noteren dezelfde afgelegde afstand maar laten verschillende gemiddelde snelheid zien. Volgende ronde zal ik zonder stil te staan opnieuw de vergelijking maken.
Dan ligt de drempel tussen stilstaan en bewegen bij beide apparaten verschillend.
Ik heb wel eens een tellertje gehad dat onder de 5 km/h afsloeg (ook Cateye).
Erg onhandig in bergachtig gebied.
Toen halve wielomtrek ingesteld en 2 magneetjes in het wiel gedaan.
Garmin probeert ook ergens een grens te leggen.
Beweging tgv de meetfout moet worden genegeerd, maar echte beweging moet meetellen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bartica Mel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 17:20
Mijn mountainbike: Gazelle w4, Specialized xc pro.
Contacteer:

''Dan ligt de drempel tussen stilstaan en bewegen bij beide apparaten verschillend''.

Inmiddels kan ik dit bevestigen. Bij stilstaan zag ik op de Garmin de vermelde gemiddelde snelheid terug lopen. Cateye hield die vast. Dus de rijtijd tijdens beweging is bepalend voor Cateye en deze geniet mijn voorkeur.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Bij de Garmin kun je het doorlopen tijdens stil staat uit of aan zetten.
Je kunt ook instellen onder welke snelheid hij automatisch de tijd stil zet. Bijvoorbeeld onder de twee kilometer per uur.
Precies zoals jij het hebben wilt dus.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Als ik stilsta, dan geeft mijn Garmin altijd nog iets van 0.3km/u aan. Dat lijkt me ook een beetje raar? De tijd loopt dan volgens mij niet door... Hebben anderen dit ook of kan ik hier nog iets aan doen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat is de meetfout vd gps.
Bij sommige modellen kan je instellen (lees ik hierboven) vanaf welke snelheid dit mee gaat tellen als echte beweging.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie