Keuze voor nieuwe mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Ar1stot3l3s
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 juli 2014, 22:16

Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik begonnen met mountainbiken en ik wou graag een iets betere mountainbike hebben dan dat ik eerst had. Mijn budget is max 750 EUR. In de winkel viel mijn oog op 3 verschillende mtb's

1. Canondale Trail 5
2. Canondale SL5
3. Stevens Tonga

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met één van deze drie mountainbikes. Op internet kon ik weinig lezen. Heb ze zelf ook geprobeerd maar even proberen is toch anders dan wekelijks gebruik. Ik hoor graag van jullie:)

PS: Als er verder nog tips zijn voor aanschaf van een nieuwe mountainbike waar je op moet letten etc. of als je ook een kwalitatief goede soortgelijke mountainbike weet in mijn budget dan hoor ik dat ook graag!
stefan-tuut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 5 mei 2014, 10:35

Fiets van de zaak?
Indien ja dan volgens mij kun je iets hoger gaan dan 750, accessoires kunnen ze ook aftrekbaar]ar op de rekening zetten, maar dat stop je dan in je fiets. Ik kwam zo een stukkie hoger uit belastingvrij.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Mijn mening is dat je met dat budget beter een 2e hands bike kunt kopen. In die prijs klasse is het, het allemaal net niet zeg maar.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

of kijk voor een xtrail bij fietssportief....
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Als je een van de Cannondale's neemt heb je echt al wel een hele leuke fiets.
Je kunt dan over een tijdje er nog voor kiezen om te upgraden.
Op het gemak, de ketting strak !!
Blackmilk
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 25 juni 2012, 21:22
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead

wolf75 schreef:Mijn mening is dat je met dat budget beter een 2e hands bike kunt kopen. In die prijs klasse is het, het allemaal net niet zeg maar.

Ik zou voor 750 euro echt geen gebruikte afdanker kopen.
Dan geef ik veel liever de voorkeur aan een van de Canondales.

Upgrades, zover de behoefte bestaat, kunnen achteraf altijd nog.
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

waar staat "gebruikte afdanker"?

ik denk dat je rond de 750 nieuw beter naar merken als cube, canyon, radon, bulls, rose, focus of x-trail.
2ehands kun je vast een mooie CaNNondale vinden binnen je budget.
Blackmilk
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 25 juni 2012, 21:22
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead

Axium schreef:waar staat "gebruikte afdanker"?

ik denk dat je rond de 750 nieuw beter naar merken als cube, canyon, radon, bulls, rose, focus of x-trail.
2ehands kun je vast een mooie CaNNondale vinden binnen je budget.
Hallo Axium,

Er staat inderdaad nergens "gebruikte afdanker", wel staat er 2e hands.
Hoewel 2e hands in een zeer goede staat kunnen verkeren bestaan er ook genoeg 2e hands die, ondanks dat ze er netjes uitzien, flinke slijtagesporen vertonen.
Dan kan een 2e hands al gauw een afdanker zijn waarvoor je meteen een aantal nieuwe onderdelen kunt kopen.
Een beginner met nog weinig technische kennis kan zich in zo'n aankoop snel en gemakkelijk vergissen.

Om die reden ben ik het wel met jouw eerste stelling eens:
Ik denk dat je rond de 750 beter nieuw kunt kopen en naar merken als Cube, Canyon, Radon, Bulls, Rose, Focus of X-Trail kunt kijken.

CaNondale had ik uit de kop overgenomen.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Er zijn zat mensen met teveel geld die denken dat ze een nieuwe hobby hebben gevonden. Fietsen 3x en zetten de fiets na een jaar stof happen in de schuur weer op marktplaats.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

john k schreef:Als je een van de Cannondale's neemt heb je echt al wel een hele leuke fiets.
Je kunt dan over een tijdje er nog voor kiezen om te upgraden.
Want? Er staat cannondale op? De tijd van Handmade in USA is al lang voorbij en de frames zijn net zo Verre Oosten als ongeveer alle andere merken in deze prijsklasse.

Beide modellen zijn erg matig namelijk. Ik zou voor 750 euro altijd voor een van de bekende duitse veel voor weinig merken gaan. Canyon, radon, cube, bulls, focus.

Check vanaf nu de 2014 modellen, de 2015ers staan over een maand weer op de stoep. In ieder geval op het wereld wijde web.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=112995" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit niks?
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Kan wat zijn. Gebruiker Natas heeft een prima reputaie als verkoper hier.

Ik vermoed dat het een bijeen geraapt ding is, opgebouwd van onderdelen die in de schuur lagen. Ongeveer alles qua onderdelen is van een ander merk en/of groep.
Dat functioneert prima trouwens hoor. Ik ben alleen meer gecharmeerd van complete groepssets van 1 merk.

Cassette moet vervangen worden evenals de ketting. Die passen niet op de overige componenten. Tel er dus minimaal 5 tot 7 tientjes bij op. Of gooi je onderhandelingstechiek in de strijd.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie