7-6-2014 WFM Marathon in Montferland 70km met 1200hm

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Lekker relaxed, mooi dagje gehad. Eerst uitslapen. Vervolgens rustige rit naar 's Heerenberg. Waren er al mooi op tijd. Startnummers ophalen, fiets klaar maken en vervolgens bij een een klooster of iets dergelijks nog lekker 45 minuten in het gras gelegen totdat het tijd was om naar de start te gaan.

Bidons neergezet bij de verzorgingspost en vervolgens wachten tot de start. Start ging zoals verwacht hard. Parcours lag me verder wel. Gewoon lekker op de macht stampen. Heb dan ook alles op de 38 voor kunnen fietsen. Helaas eerste rondje wel een bidon verloren net zoals vele anderen. Ergens vlak voor de boom die over het parcours lag een bordje gemist waardoor ik samen met iemand anders de verkeerde kant opging. We zijn een klein stukje terug gefietst en ergens op de gok rechtsaf gegaan. Dit pakte goed uit want we kwamen weer uit op het parcours. Eerste rondje was daardoor wel km of 3 langer.

Bij de verzorgingspost in 's Heerenberg kon ik de bidons niet vinden. Navraag leerde dat de dames deze op de daarvoor bedoelde tafel hadden gezet. Goed bedoelt natuurlijk, tenzij je het niet weet en loopt te zoeken naar je bidons. Uiteindelijk wel met twee bidons kunnen beginnen aan het tweede rondje. In het tweede rondje weer ergens een bordje gemist en tussen de 500 meter en een kilometer verkeerd gefietst. Kon gelukkig op mijn GPS zien dat we verkeerd zaten.

Uiteindelijk in een tijd van rond de 3 uur gefinished. Al met al een mooie fietsdag met voor mij perfect weer (houdt wel van warmte). Organisatie kan nog wel beter maar dan gaat het echt om de puntjes op de i. Wat mij betreft dan ook een compliment naar een ieder die de wedstrijd mogelijk heeft gemaakt. Hopelijk volgend jaar weer!

Uitslag zal misschien nog wel even duur. Want als de KNWU en mylaps samen de uitslag bekend moeten maken kan het maar zo een paar dagen duren :lol:
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

faxe schreef:Uitslag zal misschien nog wel even duur. Want als de KNWU en mylaps samen de uitslag bekend moeten maken kan het maar zo een paar dagen duren :lol:
be surprised... pagina 13 8)
Titanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 278
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 17:19

Ook weer thuis, en afgekoeld.... :o prachtige Nederlandse marathon, goed georganiseerd, organisatie bedankt :-q .
Zelf te veel in het rood gereden(gisteren nog 120 km op de atb gezeten)dus gedoseerd uitrijden was verstandig.
Met het ingaan van de tweede ronde nog 45 min in het wiel van Fred gehangen, :roll: maar moest het toch bekopen op het laatst, na 3.16 uur en een beetje met verzuurde benen over de finish gehobbeld, en genoten van de sfeer en de omgeving daar.
Grt Edwin
http://www.xprezz-mtbracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Mooi rondje hebben ze uitgezet met stukken van de vaste route erin die ik wel ken.
Ook nog bidon verloren en had daardoor elke post nodig om bij te vullen, repen waren ook bijna gel geworden.
1e rondje in 1.28 dus wel nog de hoop in 3 uur maar 2e rondje toch verval kreeg wat kramp van weinig drinken en houd niet van hitte. Uiteindelijk rond de 3.02 uitgekomen en tevreden.
Nog redelijk wat bekenden gezien en niet totaal kapot van de relaxte afstand, dus mooie dag
Gebruikersavatar
HansH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 00:10
Mijn mountainbike: Specialized, Genesis, Salsa

Topdag gehad. Een mooi rondje en een prima organisatie!

Ook bij mij een veel hogere hartslag dan normaal, ver boven m'n omslagpunt. De eerste helft van de eerste ronde daarom heel rustig aan moeten doen. De 2e ronde liep het lekker en was ik ook een stuk sneller qua 'moving time'. Echter iemand geholpen met een defecte achterderailleur, singlespeedje gemaakt, waardoor natuurlijk wat tijd verloren. Boeit niet want rij niet voor het klassement.
In de eerste ronde nog wel iemand met een fikse hoofdwond zien liggen in een afdaling. Hopelijk valt het mee.
http://www.xbionic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated.
Lasjen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 9 januari 2014, 10:17

Ook moe en voldaan terug. Was loeizwaar, maar ging erg goed. Bijna de eerst ronde bijna opgeblazen door mijn enthousiasme. Net op tijd de kop er weer bij en mijn ritme gevonden. Kwam in een mooi groepje met Sanne van Paasen terecht (1e dame), helaas bij ingaan van de 2e ronde de groep moeten laten gaan vanwege het feit dat ik mijn bidons moest vullen met bekertje drinken (enige minpuntje) en nadien bij het achtervolgen de ketting er af reed. De hele 2e ronde achter het groepje aangereden om uiteindelijk exact bij de finish aan te sluiten.....Klimmen ging super, dalen ging met de km beter. Geen enkel oei-momentje gehad.

Uiteindelijk 25e bij de licentiehouders in 2.47 min. Super tevreden met mijn 2e marathon!!
Gebruikersavatar
casev
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 3 maart 2014, 22:45

Ook weer thuis na `n prachtig dagje MTB in de achterhoek.

Het was m`n eerste mtb marathon, maar dit smaakt naar meer!

Wat een verademing om door het bos te kunnen crossen met min of meer mensen van `n gelijk niveau, in tegenstelling tot de winterse toertochten, waar je alleen maar aan het inhalen bent.

Organisatie: Bedankt!
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

Leuke trainingsmarathon. 70km is natuurlijk te weinig, eigenlijk een halve. Goed te horen dat vlg jr een 100+ variant wordt gepland. Vandaag met 2:54 door de finish. Helaas wel 6 minuten verval. Had vooral moeite met de temperatuur.
Grappig dat de eerste 6 Masters sneller waren dan de nr. 2 bij de Elite;-) Bikkels! 't Zou leuk zijn als ze in de uitslag de 30+ en de 40+ nog ff splitsen.
Verder over het algemeen goed georganisseerd. Vlg jr weer!
Fortune favors the brave!
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

helemaal de fout in gegaan met de rondes. Hoorde dat er voor de funklasse alleen maar de 1e ronden zou tellen ipv 2 rondes. Dus toch maar gestopt na de 1e ronden. Nu zie ik dat ik de 70 km wel voor tijd kon rijden. :evil: Goed de pest erin.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik zag ook een heleboel mensen stoppen na de eerste ronde en toen dacht ik: oh ja alleen de eerste ronde was iets mee. Ben maar gewoon dom doorgefietst :P.
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Het was mijn eerste marathon, maar wel een erg mooie!
Retep87 schreef:-Tof parcours, heel gevarieerd en gedoseerd, met hele toffe stukken erin
-Prima weertje erbij
-Bevoorradingen goed voor elkaar! Qua eten, maar ook de vrijwilligers waren super enthousiast!
-Leuke ambiance op het plein

Eigenlijk niks negatiefs te zeggen! Petje (helm) af voor de organisatie en vrijwilligers.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

Voor mij was het een best eind rijden vanuit Den helder maar het was het waard. Heerlijk rond gereden, twee rondes met maar 3 minuten verval in de 2e ronde. Maar man wat was het warm daar in 's Heerenberg, dan waardeer je het weer als je aan de kust woont. Het parcours was uitdagend en afwisselend en wat mij betreft een goede organisatie. Ga volgend jaar zeker weer. Had als voorbereiding op deze marathon een keer 4 rondjes Schoorl gedaan en een keer 5 rondjes, het heeft zijn vruchten afgeworpen voor mijn eerste marathon. Ben als 239e geeindigd en daar ben ik heel tevreden mee.
Laatst gewijzigd door Martijn-V4 op zo 8 juni 2014, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Retep87 schreef:-Tof parcours, heel gevarieerd en gedoseerd, met hele toffe stukken erin
-Prima weertje erbij
-Bevoorradingen goed voor elkaar! Qua eten, maar ook de vrijwilligers waren super enthousiast!
-Leuke ambiance op het plein
Eigenlijk niks negatiefs te zeggen! Petje (helm) af voor de organisatie en vrijwilligers.
Niets aan toe te voegen en wat mij betreft een blijvertje op de kalender.
schepp schreef:Zeker erg goed georganiseerd !! Ik reed helaas wel 1 keer verkeerd onder het rood witte lint door dat hoog hing en volgens mij een hoop anderen ook.
+ 1, ik volgde de vaste MTB route (macht der gewoonte) en na 400 meter maar eens omgedraaid met aantal volgers die bij mij in het wiel zaten.
The GIANT Men schreef:helemaal de fout in gegaan met de rondes. Hoorde dat er voor de funklasse alleen maar de 1e ronden zou tellen ipv 2 rondes. Dus toch maar gestopt na de 1e ronden. Nu zie ik dat ik de 70 km wel voor tijd kon rijden. :evil: Goed de pest erin.
Wie (van de organisatie) heeft je dat verteld of stond het op de site van de organisatie te lezen. Niet echt "slim".......
Titanbiker schreef:Met het ingaan van de tweede ronde nog 45 min in het wiel van Fred gehangen, :roll: maar moest het toch bekopen op het laatst
Ging bij mij ook niet meer vanzelf, duszzzzzzzzzzzz

Voor mij persoonlijk een lekkere rit geweest en met 3:12u en hfgem. van maar 9 onder mijn max. ben ik best diep gegaan. Maar kon het gelukkig volhouden, maar was toch afzien. In ieder geval weer moraal getankt voor volgende week (Willingen) nadat ik afgelopen weken in een dip zat en serieus twijfelde over het rijden van marathons.
Verder opvallend dat het grootste aantal deelnemers in de categorie 40+ zit met 240 vd 422 in de uitslag op de 70 km. Dus ipv jeugd heeft de toekomst, is het oudjes hebben de toekomst.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Zinderende hitte. Veel op en af. Korte venijnige klimmetjes. Massastart. Met 500 man tegelijk over single-Trekkies stuiteren. Schreeuwende medebikers dat ik óf door moet trappen of aan de kant moet? Hmmmm. Allemaal beren op de weg en vooroordelen. Maar 1 ding is wel zeker: dit is niet mijn parcours. Maar goed dat moeten we ook trainen. Bovendien is de hitte óók goede training. Over 4 weken Dolomiti Superbike (halve) en dan kan t ook smoorheet zijn kan ik je uit ervaring vertellen.
Kortom onder het motto: Better dead last than did not finish, which trumps did not start, begonnen aan de 70 km en 1.200 hm. Eerste uur hf veel te hoog; 5 slagen bovenomslagpunt. Wilde eigenlijk op omslagpunt blijven. Met de poten in brand tweede ronde ingegaan. Wat een rust!!! Heerlijk. Hf beter. Tempo lager ;-(. Tweede ronde niet onder lint doorgefietst. Als een van de laatsten over finish. Maar wel springlevend. Nouja... Spring.... Had wel cola gelust uit t tasje. Was al opperdepop kennelijk. Een lauw blikje uit auto reken ik ook goed. Alle vrijwillers enorm bedankt. En wellicht tot volgend jaar. Heb dan nog een jaar om te trainen dat ik niet gedubbeld ga worden in mijn tweede ronde :-))) en dan misschien wél 1200 hm?? Vrijwilligster vertelde mij dat ze op laatste moment geen toestemming hebben verkregen voor een stuk met klimmen.. Tsja. Niks aan te doen. Ik vond 900 ook prima ;-).
Alleeez on y va!!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik bof toch maar met zo'n geweldig georganiseerde en mooie marathon in mijn woonplaats! Leuk ook dat de de mensen van de Pedaleur en TC de Liemers, die onderweg langs de route stonden, zo leuk aanmoedigden!
Leuk ook, om paden te mogen rijden die buiten de reguliere route liggen. Prachtig landschap hebben we toch achter het huis!

Voor een volgende keer zou het wel fijn zijn dat van te voren al duidelijk is dat je voor een bepaalde tijd je eerste ronde moet hebben gereden, om de tweede te rijden. Nu werd het omgeroepen terwijl we startten en gelukkig hoorden we dat (met al het andere geluid).

Er zijn nog heel wat mannen na mij gefinisht, dus ik ben wel tevreden met mijn tijd. Met die hitte maar kalm aan gedaan, voor zo'n eerste marathon. Maar het smaakt naar meer! :D
Plaats reactie