Garmin Edge 1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
erikie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 6 juni 2010, 18:39

sted74 schreef:Ik heb de standaard open street maps een paar keer gebruikt en moet zeggen dat hij mij goed bevalt.
Alle straten worden herkend en zelfs in het bos geeft hij de smalle single tracks weer.

Ik heb geen Topo gebruikt dus kan deze niet vergelijken, ik denk dat ik m ook eens op een sd-kaartje zet om het te proberen.
Heb ik ook gedaan maar die open street map vind ik fijner omdat hier ook de staatnamen opstaan dat heeft die topo niet
Gr Erik
Gebruikersavatar
metske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 23 december 2010, 12:34

Waar plaatsen jullie openstreetmaps? In het geheugen van het toestel of op de sd kaart( extern geheugen)?
erikie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 6 juni 2010, 18:39

metske schreef:Waar plaatsen jullie openstreetmaps? In het geheugen van het toestel of op de sd kaart( extern geheugen)?
Bij de edge 1000 staan ze op het toestel maar normaal op de sd kaart
Gr
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 17:36
Contacteer:

Als je werkt met een gedownloade OSM (bijv OFM) adviseer ik de kaart op een sd te zetten. Het toestel kàn door kleine foutjes in de kaart flink van slag raken waardoor het ineens niet meer op te starten is. Oorzaak is dan die OSM kaart. Staat hij op SD dan kun je simpelweg even de SD verwijderen om het probleem op te lossen. Staat de kaart intern dan wordt het een stuk ingewikkelder.
Instructievideo's over de Garmin GPS? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goeie tip !
SD kaartje kost geen drol en ik lees hier toch best vaak over Edges die niet meer willen starten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
metske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 23 december 2010, 12:34

mrgps.nl schreef:Als je werkt met een gedownloade OSM (bijv OFM) adviseer ik de kaart op een sd te zetten. Het toestel kàn door kleine foutjes in de kaart flink van slag raken waardoor het ineens niet meer op te starten is. Oorzaak is dan die OSM kaart. Staat hij op SD dan kun je simpelweg even de SD verwijderen om het probleem op te lossen. Staat de kaart intern dan wordt het een stuk ingewikkelder.
Enig idee om ze dan te verwijderen? :oops:
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 17:36
Contacteer:

metske schreef: Enig idee om ze dan te verwijderen? :oops:
Ik lees hier en daar wel wat trucen, met wisselend succes. Komt vaak neer op retour Garmin.
Instructievideo's over de Garmin GPS? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
metske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 23 december 2010, 12:34

mrgps.nl schreef:
metske schreef: Enig idee om ze dan te verwijderen? :oops:
Ik lees hier en daar wel wat trucen, met wisselend succes. Komt vaak neer op retour Garmin.
Als ik het goed begrijp terug naar fabrieksinstellingen?
Bahas
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 17 december 2013, 23:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel carbon 2 2021

Bij mij is de edge 1000 2x vastgelopen. Ben er mee teruggegaan naar de lbs en daar omgeruild voor een nieuwe na contact met Garmin. Prima opgelost, hopelijk houdt deze het langer vol.
Een goede voorbereiding is half werk
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:GPS "Veilig verwijderen" onder Windows, of "Uitwerpen" ?
Zal voor de 1000 ook wel gelden.
Zelf nu 2x last van gehad, 1e keer met de Nuvi, naderhand met de Etrex30.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 17:36
Contacteer:

Bahas schreef:Bij mij is de edge 1000 2x vastgelopen. Ben er mee teruggegaan naar de lbs en daar omgeruild voor een nieuwe na contact met Garmin. Prima opgelost, hopelijk houdt deze het langer vol.
Zou kunnen. Dergelijk vastlopen heeft echter zelden z'n oorzaak in hardware (en omruilen is dat redelijk zinloos; behalve dat de leverancier althans de indruk wekt goede service te bieden).

De echter oorzaak is echter vaak moeilijk vast te stellen en moeilijk te reproduceren. Kan bijvoorbeeld zitten in het beruchte 'omgevallen bitje' door niet-veilig verwijderen, kan een kaartfout zijn. Of dubbele kaarten etc etc. Het kàn ook een bug in de firmware zijn; zeker bij een nieuw toestel.
Instructievideo's over de Garmin GPS? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 17:36
Contacteer:

Terzijde: ik heb van Garmin toestemming gekregen een geleende edge 1000 aan een, letterlijke, crashtest te onderwerpen. Mocht je nog suggesties hebben daartoe: zie https://www.facebook.com/mrgpsnl/posts/647465385342815" onclick="window.open(this.href);return false;
Instructievideo's over de Garmin GPS? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

mrgps.nl schreef:Terzijde: ik heb van Garmin toestemming gekregen een geleende edge 1000 aan een, letterlijke, crashtest te onderwerpen. Mocht je nog suggesties hebben daartoe: zie https://www.facebook.com/mrgpsnl/posts/647465385342815" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen feestboek, dus maar even zo.
Mooie testlocatie omstreeks 7:20 of 9:15.
Eens kijken of 'ie een val vanaf je stuur overleefd. :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 17:36
Contacteer:

:)

Waar/hoe had je de camera bevestigd voor deze opname?
Instructievideo's over de Garmin GPS? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

ik had al een edge 705 en hoopte een flinke sprong voorwaarts te maken met de edge 1000. Nou, da's tot nu toe eigenlijk toch wel een beetje een tegenvaller :cry:
De bluetooth functionaliteit is eigenlijk waardeloos (verbinding met mij iphone 4s verbreekt continue), turn by turn aanwijzingen zijn niet uit te schakelen (gelukkig werkt dit wel stukken sneller dan bij de 705 waar je inmiddels al 3 bochten verder was voordat ie herberekend had waar je eigenlijk was) en de batterij duur is duidelijk veel minder dan bij de 705 (gisteren een rit van ca. 5 uur gemaakt en resterende batterij duur was 2%). Onderscheid tussen routes en tracks lijkt ook minder duidelijk. Hopelijk verbetert e.e.a nog bij volgende firmware updates.
Positief: voorgeïnstalleerde OSM cycle map ben ik tot nu toe ook wel tevreden over, alle paadjes die ik heb gereden stonden erop. Daarnaast werkt de routeplanner ook wel erg fijn. Erg handig om gewoon vanaf een locatie naar een opgegeven adres te navigeren. En bij mijn keuze voor route specifiek voor mountainbike werden verrassend genoeg juist ook de leuke paadjes meegenomen (al werd daarbij geen rekening gehouden met afgesloten paden vanwege natuurgebied)
Plaats reactie