MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Sijsselt... dat lees ik nu pas -- vanmorgen beide rondes gereden. Moet zeggen dat Ede wel paar leuke stukken heeft en ook veel onbenut potentieel zag ik links/rechts liggen maar verder is het vooral vlak.

De verbinding met Oosterbeek mtb ronde vond ik lastig, maar lukte prima.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

met een veldrijfiets is de route ook goed te doen :(( :-{
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Van de website van de WV Ede:
Naar aanleiding van een incident op defensieterrein is WVEDe onterecht beschuldigd van het illegaal organiseren van een wedstrijd op de Edese/Ginkelse Hei. Het gevolg is dat al onze vergunningen voor 2014 zijn ingetrokken en dat de terreinopzichter overal bordjes heeft geplaatst dat fietsen alleen is toegestaan op de daarvoor aangewezen paden.En die zijn er niet op de hei want de terreinopzichter heeft ondertussen ook de bordjes van de vaste MTB route weggehaald en de nodige obstakels geplaatst. Al onze bezwaren en pogingen tot overleg bij defensie hebben nu toeniets opgeleverd. Je wordt dus hoogstwaarschijnlijk weggestuurd of zelfs bekeurd. Dus rijden op de hei is voorlopig op eigen risico.
Het gebied binnen de rode lijnen is defensie terrein.

Over een paar weken heb ik een gesprek bij defensie. Hopelijk levert dat wel wat op.


Bron:
http://www.wvede.nl/index.php/item/340- ... i-verboden

Link naar groot Plaatje met landkaart:
http://www.wvede.nl/media/k2/items/cach ... e8e_XL.jpg
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Las het in de krant, jammer is mooi fietsen daar. Hoop dat er een oplossing gevonden wordt.
Is bekend wat voor incident dit teweeg gebracht heeft? Of bedoelen ze daarmee het organiseren van een wedstrijd zonder vergunning?
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Geen idee wat er gebeurd is. Kan me er ook weinig bij voorstellen. Wat kun je nou uithalen met je fiets op een een terrein van de landmacht regelmatig bezig is met rollend en vliegend materieel? Als ik daar kom wandelen met mijn honden, dan zie ik áltijd soldaatjes buiten spelen. Met autootjes, met helicoptertjes. Moeten ze lekker doen. Het is nuttig en voor ons allemaal belangrijk. maar als ik nou langs van de Langenberg langs de kazernes naar het spoor rijdt, langs het hek, dan laat ik echt niet meer achter dan een bandenspoor en een zweetdruppel. Dus ik snap het niet.
In de praktijk betekent dat meestal dat er iemand is opgestaan die zegt 'regels zijn regels' zonder zich af te vragen wat de overlast nou daadwerkelijk inhoudt.

Als je op de heatmap van Strava kijkt...
http://labs.strava.com/heatmap/#15/5.70 ... /blue/bike
onder de N224

http://labs.strava.com/heatmap/#14/5.70 ... /blue/bike
boven de N224

Kun je ook zien dat er echt wel weinig aan de hand is. In het zuidelijk deel van het Militair Terrein zie je bijna geen fietsers, behalve op de fietspaden en langs het hek van de kazernes.
In het noordelijk deel zie je een paar dikke strepen. Dat zijn de fietspaden en de vaste route. En een paar paadjes daar omheen.
Voorlopige persoonlijke conclusie: storm in een glas water, trekt hopelijk weer snel over.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Hoop iig dat het geen consequenties heeft voor de hel van wageningen/jjansen classic
en dat het overwaait inderdaad
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

:-(
Inderdaad jammer, en beetje vreemd.
Ik moet wel zeggen dat er veel (mee dan normaal) militaire activities zijn de laatste tijd rond de Ginkel. Misschien dat het daarmee te maken heeft? Twee weken geleden zag ik nog soort kampement vlakbij de sijsselt - langenberg met schotelantenne, enorm veel prikkeldraad, generators. Het zag er behoorlijk spectaculair uit. Met de fatbike vorige week nog solo ritje cross-ginkel sessie gedaan over de tankpaden en mulle zandwegen wat achteraf niet zo verstandig was. Al heb ik geen off limits borden gezien.
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dat kampement heb ik ook gezien toen ik de laatste keer van de Langenberg langs het hek van de kazernes richting spoorwegovergang bij het station E-W reed. Maar ze lieten me gewoon ongemoeid. (En ik hen).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik werk er in de buurt. Er hingen ook allemaal helikopters boven het Enka terrein vorige week. Operation Reliable Sword van de Navo als ik het goed heb.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 323
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

een quote gevonden op internet: "De Ginkelse Heide is door de operatie Market Garden 70 jaar geleden voor de parachutisten van de Luchtmobiele Brigade heilige grond."

Dat verklaart een hoop, want op heilige grond mag je natuurlijk niet met de MTB rijden.

Hopelijk komt het snel weer goed allemaal.
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

cyclomania schreef:een quote gevonden op internet: "De Ginkelse Heide is door de operatie Market Garden 70 jaar geleden voor de parachutisten van de Luchtmobiele Brigade heilige grond."

Dat verklaart een hoop, want op heilige grond mag je natuurlijk niet met de MTB rijden.

Hopelijk komt het snel weer goed allemaal.
Logisch; zo'n mtb kan een tankbaan zwaar beschadigen :o
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ben toch wel heel benieuwd wat voor defensie aanleiding geweest is om WVE te (kunnen) beschuldigen van 'illegaal organiseren van een wedstrijd' :~ .
Tja, die bordjes van de vaste route verwijderen waren ze natuurlijk zo mee klaar, zoveel waren dat er niet op die route :lol: .
Maar wel een bijna onbeschofte manier om zo te werk te gaan...
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

We kwamen gisteren een aantal nieuwe bordjes tegen toe we afweken van de vaste route. Stukje parallel aan de N224 en dan bij Planken Wambuis naar het noorden (niet gevolgd, wij gingen terug richting N224). Weet iemand wat dit is? Nieuwe lus? Verbindingslus met Oosterbeek?
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Ik denk de nieuwe verbindingsroute. Niet zo lang geleden kwam ik de boswachter daar tegen en heb even praatje gemaakt. Hij vertelde dat er een verbindingsstuk Ede-Oosterbeek in de maak was....zal dit wel zijn.
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Dan moet ik misschien toch maar eens gaan trainen zodat ik beide routes achter elkaar kan fietsen ;-)
Plaats reactie