[10 mei 2014] MCO Lente Trophy - Oss

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

MCO Lente Trophy 2014
zaterdag 10 mei 2014 - Oss



Na het succes van de afgelopen twee jaar organiseert Mountainbike Club Oss op 10 mei 2014 op Circuit de Witte Ruysheuvel in Oss de MCO Lente Trophy 2014. Voorgaande jaren georganiseerd als de MCO - Meulenreek Zomer Trophy, maar dit jaar zijn we verhuisd naar het voorjaar. De MCO Lente Trophy is ook dit jaar onderdeel van de Jeugd Mountainbike Wedstrijden. Dé landelijke mountainbike competitie voor jeugdige mountainbikers van 8 tot en met 14 jaar. De wedstrijd is voor zowel jongens als meisjes in deze leeftijdscategorie.

Na het programma van de Jeugd Mountainbike Wedstrijden sluiten we de dag af met een open wedstrijd (vanaf 15 jaar). Deze wedstrijd is bedoeld voor recreanten/funklasse rijders en licentiehouders, voor zowel dames als heren.

Circuit de Witte Ruysheuvel staat bekend als één van de zwaarste en technisch meest uitdagende cross country (XC) mountainbike parcours van Nederland. In het verleden heeft Mountainbike Club Oss al meerdere nationale en internationale cross country wedstrijden georganiseerd op de Witte Ruysheuvel, zoals het XC Benelux, het NK XC, de Bergrace, het NK voor ambtenaren en in 2012 en 2013 natuurlijk de eerste twee edities van de MCO – Meulenreek Zomer Trophy.

Topic van 2012: MCO – Meulenreek Zomer Trophy 2012
Topic van 2013: MCO – Meulenreek Zomer Trophy 2013
Filmpje van een van de deelnemers in 2013: klik!

Op veler verzoek wordt de drop off in het parcours van 2014 weer meegenomen!

Wedstrijdinformatie
Datum: Zaterdag 10 mei 2014
Parcours: Circuit de Witte Ruysheuvel
Adres: Clubpaviljoen MCO, Aengelbertlaan 60, 5342 LA in Oss
Programma:
  • - Categorie 1 | start 10:30 | 15 minuten
    - Categorie 2 | start 11:00 | 20 minuten
    - Categorie 3 | start 11:30 | 20 minuten
    - Categorie 4 | start 12:00 | 30 minuten
    Pauze + prijsuitreiking categorie 1 t/m 4
    - Categorie 5 | start 13:30 | 35 minuten
    - Categorie 6 | start 14:15 | 45 minuten
    - Categorie 7 | start 15:15 | 55 minuten
    Prijsuitreiking categorie 5 t/m 7
    - Open wedstrijd | start 16:30 | 60 minuten
    Prijsuitreiking open wedstrijd

Extra:
  • - Goodiebag voor iedere deelnemer!


De kosten voor de open wedstrijd bedragen €7,50 per deelnemer (+€10,00 borg voor het stuurbordje).



Deze wedstrijd wordt mede mogelijk gemaakt door:

Hoofdsponsoren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Overige sponsoren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst gewijzigd door soup op do 1 mei 2014, 10:50, 8 keer totaal gewijzigd.
If in doubt... Flat out!
franciss
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 17 juni 2005, 21:15

Interessant.

Misschien kijk ik niet goed, maar wat zijn de kosten voor de funklasse wedstrijd?
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Ik heb deze al op de planning staan. Een van de weinige wedstrijden in mei...
- hebben jullie ook het weer van vorig jaar geregeld? -
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Haha... De weergoden zijn ons de afgelopen jaren gunstig geweest. In 2012 misschien zelfs wel iets té gunstig 8)

@Franciss: De kosten voor de open wedstrijd bedragen €7,50 per deelnemer. Dit is exclusief €10,00 borg voor het stuurbordje. De openingspost is aangepast.

En via deze link kom je direct bij het inschrijvingsformulier: inschrijving MCO Lente Trophy. De startvolgorde wordt per klasse bepaald door de volgorde van inschrijving.
If in doubt... Flat out!
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

De lijst met de sponsoren is ondertussen gegroeid en de eerste goodies voor in de goodiebags heb ik gisteren opgehaald! Zoals het er nu uit ziet is de goodiebag ook dit jaar weer mooi gevuld! :wink:
If in doubt... Flat out!
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Over iets minder dan twee weken is het eindelijk zover voor de MCO Lente Trophy 2014!

Het definitieve parcours is op papier zo goed als klaar! Het is een combinatie van het parcours van 2012 en 2013, aangevuld met een paar nieuwe stukjes. Als je het mij vraagt wordt het parcours maximaal benut met mooie single tracks, veel hoogteverschil, pittige technische stukken en natuurlijk de drop-off uit 2012!

Zodra ik een routekaartje voor de open wedstrijd heb, zal ik 'm hier posten...
If in doubt... Flat out!
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

soup schreef:Zodra ik een routekaartje voor de open wedstrijd heb, zal ik 'm hier posten...
Graag :-q
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

En de sfeer-en actiefoto's worden evenals vorig jaar verzorgd door mede mountainbiker en clubgenoot:

Afbeelding
If in doubt... Flat out!
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Dit is het routekaartje van de open klasse:

Afbeelding

Het begin van de startronde is iets anders om het veld wat uit elkaar te trekken alvorens ze de single tracks op duiken...
If in doubt... Flat out!
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

soup schreef:Dit is het routekaartje van de open klasse:

[Plaatje van het parcours]

Het begin van de startronde is iets anders om het veld wat uit elkaar te trekken alvorens ze de single tracks op duiken...
Ik heb er zin in! Enig idee wat de lengte van het parcours is?
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

to0n schreef:
soup schreef:Dit is het routekaartje van de open klasse:

[Plaatje van het parcours]

Het begin van de startronde is iets anders om het veld wat uit elkaar te trekken alvorens ze de single tracks op duiken...
Ik heb er zin in! Enig idee wat de lengte van het parcours is?
Volgens afstandmeten.nl is de route 2,25km. Ik vermoed zelf dat het daadwerkelijke parcours op het moment dat we het helemaal uitgezet hebben tussen 2,5 en 3km zit.
If in doubt... Flat out!
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Morgen is het dan zover... Vanwege de regen hebben we vandaag het parcours moeten aanpassen, maar in mijn ogen niks ten nadelen van het parcours! Er zijn wat stukken crossbaan uitgehaald en stukken gras en bos voor in de plaats gekomen. Ook is de start verplaatst naar naast het parkeerterrein bovenop de bult.

Hopelijk tot morgen!
If in doubt... Flat out!
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

De uitslagen staan online zie ik. Ondanks het slechte weer, de modder en de bijbehorende problemen[*], me goed vermaakt. Het was een leuk rondje; mijn complimenten aan de organizatie. Volgend jaar weer beter weer hopelijk ;)

[*] Al op de eerste klim meteen een aantal keer chainsuck op het binnenblad. Dus daar kwamen een hele boel mensen voorbij (die ik net --vanaf de laatste rij gestart zijnde-- ingehaald had). Zelfde voor klim #2 (het ding na de finish). Daarna maar besloten alles op het buitenblad te rijden. Dat kostte redelijk wat kracht, en de echte rappe mannen waren toen al vertrokken. In de laatste ronde blijkbaar ook nog een stuk van m'n derraileurkooi weten te slopen. Maar gelukkig wel uit kunnen rijden :) (en de derraileur is weer enigsinds gemaakt :) )
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Inmiddels staan de fotos per categorie online, deze kun je bekijken en bestellen via:

http://www.pixelparty.eu/2014/mco-lente-trophy/" onclick="window.open(this.href);return false;
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Nog even even berichtje voor alle deelnemers die in de open klasse op het podium geëindigd zijn, jullie kunnen tegen het eind van volgende week een pakketje verwachten! Door miscommunicatie op de wedstrijddag zijn helaas alleen de boeketjes uitgedeeld op het podium... Nu zit ik nog opgescheept met 9 prijzen :oops:

Afbeelding

Excuses voor het ongemak! My bad...
If in doubt... Flat out!
Plaats reactie