X-trail Alu xtr/ Radon Black Sin Lady (onderaan P1)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
v_schultinge

Ik rijd nu een jaartje op deze fiets en ik ben inmiddels ongeveer een jaar actief op het forum. Ik denk, laat ik eens wat foto's plaatsen van mijn fietsje.

Afbeelding

Speclist:

Frame: X-trail 6061 ALU
Vork: Rock shox SID
Shifters : Shimano XTR Rapid Fire
Crank : Shimano XTR 42T-32T-24T --> 36T-22T TA Specialties bladen en KCNC ombouwkit
Cassette: Shimano XT 11-34 --> Shimano XT11-36
Ketting : Shimano XT
Achterderailleurs : Shimano XTR --> Hope derailleurwieltjes
Voorderailleur: Shimano XTR triple--> Shimano XT double
Remmen : Shimano XT 180/160mm en Alligator remschijven
Wielen : Notube Crest - Hope Pro2 Evo naven (overgenomen van Japie Carbon)
Banden : Schwalbe Racing Ralph 2.25 / Schwalbe Rocket Ron 2.25
Zadelpen: BBB 6061 ALU
Zadel : Fizik Tundra 2 --> WTB Pure
Stuurpen : FSA
Stuur: FSA
Grips: ESI chunky
Pedalen : Shimano XT

De wielen heb ik geupdatet. Tevens heb ik handvatten vervangen door ESI's, de remschijven kwamen bij de andere wielen en de zadelpen omdat ik deze mooier vond ogen bij het frame. Aangezien ik niet houd van geld over de balk smijten, wacht ik dat de cassette en kettingbladen zijn versleten, daarna ga ik deze vervangen door een 1x10 aandrijflijn. Dat wordt dan een 34T voorblad en een range van 11-40 achter.

Toch gekozen voor een 2x10 setup :). Omdat ik dat toch veelzijdiger vind en ik geen zin heb om voor elke gelegenheid het juiste voorblad te kiezen.
Laatst gewijzigd door v_schultinge op ma 18 mei 2015, 14:06, 8 keer totaal gewijzigd.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Merk je duidelijk verschil van verandering van wielen? Waarom over naar 1x10? Ik zie wel voordelen maar inzet bereik wordt nooit hetzelfde als met 3 x 10. Zal wel goedkoper zijn dan alle voorbladen vervangen :-q
v_schultinge

De DT Swiss wielen die eronder zaten vond ik niet zo fijn. Deze wielen rollen zeker een stuk fijner en ook de stijfheid in de bochten is goed merkbaar. De 'vrije loop' is alleen nog niet helemaal goed, daar moet ik nog even naar (laten) kijken. Morgen gaat de fiets toch voor een grote beurt naar de LBS. Kan hij daar ook mooi even naar kijken.

Motivatie voor 1x10 is een aantal:
- Ik rijd in NL altijd een beetje PWN gebied en Schoorl. Met 1x10 heb ik dan eigenlijk de volledige range gevangen wat ik gebruik. In het buitenland neem ik een 26T of 28T en dat is dan ook prima voor mij. Als ik harder dan 40 naar beneden rol van een berg trap ik sowieso niet mee :).
- Ik houd van de simpliciteit van 1x10. Makkelijker schoon te houden, geen chainstuck etc.
- Kostenplaatje heb ik wel in het achterhoofd, maar was niet bepalend.
v_schultinge

Zo even de fiets omgebouwd na 2x10. Aangezien ik vorig jaar nog helemaal niets zelf kon aan mijn fiets, ben ik toch wel blij dat ik qua onderhoud door het kijken naar tutorials het één en ander geleerd heb.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

v_schultinge schreef:Zo even de fiets omgebouwd na 2x10. Aangezien ik vorig jaar nog helemaal niets zelf kon aan mijn fiets, ben ik toch wel blij dat ik qua onderhoud door het kijken naar tutorials het één en ander geleerd heb.
Zelfservice is ook een deel van de hobby :-q
v_schultinge

Zekerweten, ik vind het ook erg leuk! Maar het begin is lastig, als je op een gegeven moment meerdere dingen kan dan wordt de barrière wat lager en vertrouw je jezelf steeds meer toe. :)
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Leuke fietsen voor leuke prijs. als je echt een mooie upgrade wilt doen schaf het X trail carbon frame aan. prijstechnisch goedkoop en rijtechnisch gewoon goed. in ieder geval veel waar voor weinig geld
v_schultinge

@Arjan174,

Ik koop nooit meer iets bij Fietssportief. Een groot aantal redenen waardoor dat in ieder geval vaststaat.

Ik ga deze fiets, met de huidige set-up lekker oprijden en daarna ga ik gewoon voor een compleet nieuwe fiets. Welke dat zal zijn, zien we over een jaar of 2 wel :D.
v_schultinge

Voor mijn vriendin hebben we gekeken voor een nieuwe MTB aangezien de oude een instapmodel was. Ze is niet zo groot en ze wilde daarom een 26" MTB. Wij wonen tegenwoordig in de bergen en rijden voornamelijk bergop voor de conditie en we maken veel tochten. Het is een Radon black sin Lady geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Specs:
Frame: Radon black sin 26 Lady Carbon
Vork: Rock shox Reba
Shifters : Shimano SLX
Crank : Race Face Turbine
Cassette: Shimano Deore 11-36
Ketting : Shimano Deore
Achterderailleur : Shimano XT
Voorderailleur: Shimano SLX
Remmen : Shimano BR-M 506
Wielen : Mavic Crossride 26"
Banden : Schwalbe Rocket Ron 2.25 (heb ik meteen tubeless gemaakt)
Zadelpen: RFR Lite (vervangen voor een 3T carbon zadelpen)
Zadel : Selle Italia X1 Lady
Stuurpen : Race Face Ride
Stuur: Race Face Turbine 31,8 740mm
Grips: Ergon GP1 S
Pedalen : Ritchey Paradigm

Voor nu is het een prachtige MTB voor haar. In de toekomst zullen we nog gaan kijken voor een mooie en lichte handgemaakte wielset.

De voorband heb ik inmiddels ook in de goede richting erop gezet :winkie:
Laatst gewijzigd door v_schultinge op di 19 mei 2015, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zo ziet er lekker uit :-q :-q :-q
Plaats reactie