Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Op de hei bij Vierhouten hebben ze een grafheuvel doorsnede. Moeilijk interessant. Of niet.
MXXL
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 09:53
Mijn mountainbike: Custom Specialized Chisel

bduits schreef:
kan niet meer schreef:Bovenste foto is de zandafgraving bij Garderen. Die andere het Solse Gat ook bij Garderen.
Niet helemaal correct. Foto 1 en 2 zijn genomen in de zandafgraving langs de Paleisweg tegen de heide van Speuld aan. Er zijn namelijk 3 gaten daar. Het Solsche Gat ligt in de bos richting Putten. Men noemt dit gat bij Garderen ten onrechte vaak het Solsche Gat, dat komt omdat deze gaten aan weerszijden van de heuvel "het Sol" liggen.
Foto 3 en 4 zijn genomen op de Garderense Duinen. En dat zijn geen grafheuvels zoals door de fotograaf vermeld. Als dit grafheuvels waren, dan was dit allang afgesloten gebied geweest. Het is een miniatuur heuvelrug...erg mooi.
Ik probeer de gebieden die jij noemt te vinden op google earth, zou jij ze voor mij willen opzoeken en de coordinaten kunnen weergeven? Ik ben er jaren geleden ooit eens toevallig geweest maar kan ze niet meer terugvinden.
Mijn grote trots: Anne
Mijn kleine trots: Inge

MXXL
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

MXXL schreef:
kan niet meer schreef:Bovenste foto is de zandafgraving bij Garderen. Die andere het Solse Gat ook bij Garderen.
Niet helemaal correct. Foto 1 en 2 zijn genomen in de zandafgraving langs de Paleisweg tegen de heide van Speuld aan. Er zijn namelijk 3 gaten daar. Het Solsche Gat ligt in de bos richting Putten. Men noemt dit gat bij Garderen ten onrechte vaak het Solsche Gat, dat komt omdat deze gaten aan weerszijden van de heuvel "het Sol" liggen.
Foto 3 en 4 zijn genomen op de Garderense Duinen. En dat zijn geen grafheuvels zoals door de fotograaf vermeld. Als dit grafheuvels waren, dan was dit allang afgesloten gebied geweest. Het is een miniatuur heuvelrug...erg mooi.
Ik probeer de gebieden die jij noemt te vinden op google earth, zou jij ze voor mij willen opzoeken en de coordinaten kunnen weergeven? Ik ben er jaren geleden ooit eens toevallig geweest maar kan ze niet meer terugvinden.[/quote]

Kuil 1:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 9&t=h&z=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuil 2:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 9&t=h&z=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Solsche Gat:

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 1&t=h&z=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Begin singletrack heuvelrug van Garderen:

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5&t=h&z=17" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar moet je linksaf slaan en dan kom je op het pad uit.
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

En niet te vergeten kuil 3: 52.237476,5.730611
rendier410
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 7 mei 2010, 21:11

weer eens een oud topic omhoog trekken. hoe zit het daar met regelgeving omtrent onverhard? mag er gewoon overal gefietst worden zo lang niet anders aangegeven en je de natuur met respect behandeld dus niet zelf paden gaat trekken? want ik wil aankomend voorjaar een aantal dagen daar gaan vertoeven en dus ook veel bike.
dan gaat het om garderen en dan speulderbosweg als start

alvast bedankt randy hendriks
Laatst gewijzigd door rendier410 op wo 5 februari 2014, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Er is inmiddels wel een vaste route, maar daarnaast wordt er nog gewoon overal in bos gefietst.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De vaste route steld niks voor. De overige paden mag je gewoon fiesen
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Aankomend weekend logeer ik in van der Valk Harderwijk, en dan wil ik graag mountainbiken in de omgeving van het hotel. Als ik het goed begrijp is het gebied ten oosten van de Leuvenumse weg (N302) een mooi gebied om te fietsen. Kan iemand mij misschien helpen aan een GPX bestand van een route in dit gebied? Het lijkt me vooral leuk om zoveel mogelijk Strava segmentjes mee te pakken. Om dat zelf uit te zoeken blijkt nog aardig wat werk. Afstand vind ik niet zo belangrijk, ik kan de route zelf knippen en plakken naar gewenste lengte of duur.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

@MTBRobert voor de deur van der Valk hotel begind de vaste MTB route van Harderwijk(wel eens waar geen mooie route). Ik heb zelf net als de meeste lokals hier geen GPX bestand die we regelmatig fietsen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Het hoeft natuurlijk geen vaste route te zijn.
Op Strava staat vast wel wat leuks en kan ik ook zien of de rit langs veel segmenten komt, maar ik kan geen gpx downloaden (ik heb geen Strava premium account). En ik kan moeilijk beoordelen wat een leuke rit is omdat ik de omgeving niet ken. Misschien kan een local mij een gpx sturen van een zelf gereden route met leuke singletracks? Of een link geven van een rit op gpsies, routeyou, ofzo?
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Op Gpsies beginnen heel veel routes vanaf het hotel, de fietsclub Noord-west Veluwe verzamelt daar ieder weekend.
JeroenLin
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 6 september 2012, 11:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2013)

Ik fiets hier ook regelmatig maar heb nog geen ideale aaneensluitende route gevonden. Als je op zoek bent naar en aantal highlights kan ik je wellicht wel wat verder helpen. De verbindingsstukken zijn dan echter niet de meest spannende. Je hebt wel een mooie uitvalsbasis bij vd Valk trouwens. Route Harderwijk bij je voordeur. Leuker is als je richting het Noorden fietst richting Nunspeet. Richting Garderen zijn ook een aantal leuke stukken te vinden.
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Op GPSies inderdaad wel wat te vinden vanaf het hotel met als titel WV Noord Veluwe ATB groep enz. Dus dat ga ik proberen.
Verder heb ik nog een rit gevonden welke richting Nunspeet gaat, heen voor een deel ten noorden van de A28 en terug ten zuiden daarvan.
Ik laat nog wel even weten of ik mij vermaakt heb. :-D
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Dat is een leuke single tussen de A28 en de spoorlijn in en komt bij Nunspeet uit.
Als je het leuk vind kan ik je zondag wel rondleiden langs de mooiere paadjes.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik ben bezig een rondje te bouwen over de gehele Gelderse Vallei. Er is al 120km klaar, maar hij is nog niet lang genoeg.

De route loopt nu vanuit Veenendaal (waar ik woon) naar Renswoude, De Glind, Terschuur, Appel. Daar steek ik nu over naar Veenhuizerveld. Vanaf daar naar Stroe, Harskamp, Westeneng, Wekeromse Zand, Ginkelse Heide (Ede) en achterlangs Bennekom naar Wageningen. Van de Wageningse berg naar de Grebbeberg en dan via Rhenen weer naar Veenendaal.
Hij moet nóg langer worden, zodat de route echte de hele Gelderse Vallei omvat.

Ik zoek een verbinding tussen Appel richting Nijkerk en dan vanaf daar naar Putten. Daar via Krachtighuizen weer aansluiten op de bestaande route bij Veenhuizerveld.

De huidige route is gemaakt op doorrijden. Er zit van alles in, 80% is onverhard, de rest varieert van brede zandweg, tot schelpenpad tot singletrack.

Wie heeft hier wat suggesties voor?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie