12-04-2014 Schwalbe Lentetocht - Nunspeet

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Afbeelding

Schwalbe Lentetocht voor toerfietsers en mountainbikers

Zaterdag 12 april 2014 kunnen zowel racefietsers als mountainbikers mooie en interessante kilometers maken in de wijde omgeving van Nunspeet. TC De Volharding organiseert dan de Schwalbe Lentetocht.

Vrije toertocht
De tweede zaterdag van april organiseert TC De Volharding de mooie en gevarieerde Schwalbe Lentetocht. Dit is een vrije toertocht (VTT) over de Veluwe met als maximale afstand 130 km. Enig geaccidenteerd terrein ontbreekt niet, getuige het feit dat deze tocht is opgenomen in de lijst van tochten die meetellen voor het 'Brevet des Cyclistes' (voor meer info over dit brevet zie: http://www.klimmersbrevet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Er is een verzorgingspost langs de route waar gratis een drankje en een versnapering wordt uitgereikt en deelnemers kunnen op de controlepost in Hotel “Hoog-Soeren” tegen betaling een hapje en drankje bestellen.
De GPS-track van de toertocht is beschikbaar.

Veldtoertocht
Er is sinds 2007 ook een mountainbikeroute van 30, 40 en 55 km toegevoegd. De routes zijn verassend anders dan de mountainbiketochten van november en februari.
Met dank aan de natuurbeheerders van Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Gemeente Nunspeet en Willemsbos is het een schitterend, landschappelijk zeer afwisselend parcours, dat het nodige van de deelnemers zal vergen.

Op de 30 km-route kan de jeugd van ca. 8 tot 15 jaar als groep starten onder begeleiding van enkele ervaren clubleden. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Deze groep vetrekt om half tien vanaf de startlocatie bij Sporthal De Feithenhof aan de Electraweg.
De GPS-track van de mountainbikeroute is beschikbaar.

2 sterren-tocht
Tijdens deze met 2 NTFU-sterren gewaarde tocht, die bekend staat om de mooie routes en goede verzorging, kom je langs 1 verzorgingspost. Bij de post voor de toerfietsers staan we klaar met bouillon en bananen, de mountainbikers krijgen onderweg een beker sportdrank en een krentenbol.

Bij de inschrijving kun je gebruik maken van Scan & Go.

Starttijden
Voor toerfietsers 90 km starttijd 8:30-10.30 uur.
Voor toerfietsers 130 km starttijd 8:00-9:30 uur.
Voor mountainbikers starttijd 8:30-10:30 uur.

Bereikbaarheid en kosten
De route naar startlocatie (deze keer) Kantine Inclusief Groep aan de Industrieweg 47 wordt duidelijk aangegeven, zowel vanaf de snelweg als de andere invalswegen. Er is ruime parkeergelegenheid, maar je kunt ook met de trein komen. Er is douchegelegenheid aanwezig, zodat je dus fris weer naar huis kunt. De kosten zijn 6 euro en je krijgt 2 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 17 jaar is deelname zelfs gratis.

http://www.tcdevolharding.nl/pages/99/s ... ainbikers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Globe op wo 12 maart 2014, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben er weer van de partij.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ik niet.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Vreemd Op de website staat dat er ook een 55 km tocht is toegevoegd. op http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wordt ook melding gemaakt van een 55 km tocht. 90 km zou nog beter zijn natuurlijk... :D
That which does not kill us makes us stronger
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Bullet schreef:Vreemd Op de website staat dat er ook een 55 km tocht is toegevoegd. op http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wordt ook melding gemaakt van een 55 km tocht. 90 km zou nog beter zijn natuurlijk... :D
Op de site van de ntfu word ook al een 55 km vermeld.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

scherp gezien jongens. Inderdaad ook een MTB tocht van 55 km.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik was vanochtend nog geen eens helder of zo @Globe.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

is gisteren op onze website ook aangepast. Info weer up to date.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Voor 55 km kom ik mn bed wel uit. Ik ben er bij!
That which does not kill us makes us stronger
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

Yes, Present en hopelijk op mijn nieuwe MTB bike.
Gio74
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 20:11
Mijn mountainbike: Tomac Flint 29

Ik ben erbij. Hopelijk zit dat "singletrack" stuk langs het spoor er ook in :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Gio74 schreef:Ik ben erbij. Hopelijk zit dat "singletrack" stuk langs het spoor er ook in :-q

Vandaag nog gefietst. Begint zelfs alweer een beetje mul te worden.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

kan niet meer schreef:
Gio74 schreef:Ik ben erbij. Hopelijk zit dat "singletrack" stuk langs het spoor er ook in :-q

Vandaag nog gefietst. Begint zelfs alweer een beetje mul te worden.
heerlijk! hoe muller hoe beter met mijn 3.0 banden ;)
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
DieLie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 26 juni 2011, 19:29
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29er

Globe schreef:scherp gezien jongens. Inderdaad ook een MTB tocht van 55 km.
Op de site staat dat GPS tracks aanwezig zijn voor de MTB tocht. Echter ik zie alleen die van 55 nergens?
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Klopt, nieuwe route. is waarschijnlijk nog geen track van.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie